Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 946 ggr
Mandysan
0

Mag- och sömnproblem

Hej! Är helt ny här på alternativ behandlingar :-)

Har problem som sjukvården inte verkar bry sig om. Sover urkasst, magen strejkar och har ett skadat knä som smärtar trots alla möjliga tabletter.

Knäet är under utredning men ingen läkare verkar bry sig om att jag inte sover :-( Är en sådan människa som behöver sova mycket för att orka.

Dessutom är jag något överviktig, något som jag kämpar emot och som stjäl min energi (även knäet är en energitjuv).

Har ni några förslag på alternativa behandlingar? Har läst runt lite men hittar inget som jag känner "jomen, det där vore något".

/Amanda

Brokenfether
0

Hej Mandysan och välkommen hit..*L

Ditt knä kan jag inte säga något om, eftersom jag inte vet vad du råkat ut för. Mage och sömn hör ihop enligt vad jag tycker. Äter du oregelbundet eller hoppar över måltider, käkar skräpmat etc…så börjar magen bråka…och bråkar min mage, så kan jag inte heller sova ordentligt. Äter jag försent på kvällen,så tar det längre tid att somna…sover oroligt. Sen vet jag inte heller när dina problem med sömnen började och inte heller under vilka omständigheter du fick problem med din mage..*L Du får gärna utveckla det lite om du vill…*L

Tuva-Lena
0

Ett annat litet råd kan vara att du vänder dig till frågetråden; "Fråga BranDuir Del II", vår egen naturläkare på sajten.. ;) Ditt knä behöver jag veta mer om för att kunna ge dig ett svar, beror alltså helt o hållet på vad du har för besvär i det. Glad

Välkommen till oss mandysan! ;)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Mandysan
0

Knäet har bråkat till och från sen förra året i november. Först smärtade det vid ridning, sedan vid längre promenader/jogging. Över sommaren har det blivit betydligt värre. Kan inte gå i trappor alls längre, är beorende av tabletter för att ens ta mig upp ur sängen :-( Ska till röntgen på måndag kan hända att jag har fått någon form av reumatisk sjukdom (ligger i släkten).

Äter sällan skräpmat, men däremot ganska sent. Är dock noga med att inte hoppa över någon måltid och äter samma tider varje dag :-) Magen har börjat bråka nu i sommar, likaså sömnen.

/Amanda

Freja15
0

Kanske healing skulle kunna hjälpa? Eller i alla fall lätta på dina problem.

Vänligen//Eva