Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 1619 ggr
Brokenfether
0

Dagens Pratbubbla 16/9

God Morgon!
Sonen knalla ner i källaren igårkväll och svängde över pannan till vinterläge. Elementen är fortfarande kalla! Sitter här med filt om benen och dubbla tröjor och hackar tänder….Tyst Fy fasen vad kallt det är..Skrikandes

Katterna ligger och värmer sig under en lampa jag tänt *L Detta måste fixas idag, så här kan vi inte ha det.

Tänkte ta och rensa upp bland alla papper jag har i skåpen och sätta in i pärmar. Undras om det funkar med fingervantar på…Skrattande

Vacker dag i harmoni önskar jag er alla…Kram /Broken

Hoppfull
0

Hugaligen! Även här slog vi på värmen igår, efter att jag frusit som en galning i fyra dagar och gått runt här invirad i filtar Glad

Nu ska jag susa iväg och handla och hämta mitt epsomsalt, inför leverreningen idag…

Ha en riktigt bra alla!!!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

korseett
0

vi har vedpanna i köket  som värmer hela kåken och nu på hösten eldar vi ungefär varannan dag. Det är så skönt att höra knastret från elden och känna värmen komma i elementen. Sommaren eldar vi för varmvatten var 3-4 dag, vi har en ackumulatortank på 1000 liter så det sparas.

Ska idag rida Fabo, ha butiken öppen, åka upp till Torsby och på vägen göra en skattedeklaration som jag fick uppskjuten åt en klient. Maken tar över butiken när jag åker då han kommit hem.

Clary
0

Fy bubblan för kyla!!!! Vi väntar på att få ny panna installerad så nu går en liten värmefläkt för att hålla värmen någorlunda önskar så att vi hade haft en kamin hade varit mysigt.

Ska väl sätta lite färg på håret………….klura lite på grejerna jag fick från Panduro o sen vet jag faktiskt inte. Jo promenad med voffsingen blir det ju också, lite segt och stelt idag

Ha en bra dag och försök håll värmen Cool

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Tuva-Lena
0

Jaa, det är råkallt, men fyy Broken vad är det för hyresvärd du har? Vill han spara..?! Jag har en luftvärmepump som värmer hela kåken just nu, men när det blir kallare får jag stödelda i braskaminen. Gjorde upp en eld igår kväll, för nu är det kallt…Skrikandes

Gråväder idag också, som det har varit flera dagar nu, och då värmer inte solen heller men det går an - huvudsaken är att man slipper regnet såna här kalla dagar.

Skall väg och jobba ett par timmar, sedan går jag in till handlarn och löser ut mina kokosnötter! Skrattande Fortsättre med fönsetr påeftermiddan idag också - det blev jättefint i köket och doftar fräscht!

Ikväll kan vi träffas i en låst tråd och prata om vår "räddningsfond", vad sägs om 20,00..?

Ha en underbar dag allihop! ;)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Soffe
0

Hej Hopp!
Idag är det kallt!

Händer inget speciellt idag.. Ska sysselsätta mig själv med små nyttiga saker :-)

Ha en bra dag alla!

abbis
0

hej allihopa…

Skickar en solig hälsning fran Azorerna.Vi har hotellet vid en av dom bättre stränderna .Balkongen ligger 50 meter från stranden sa man hör havsbruset när man ska sova.Vi har varit på utflykt och sett ett teplantage,en keramikfabrik där allt handdrejas samt badat i deras heta svavelbad.Dom kallar det ungdomens källa.Skall bli 20 år yngre av det  sägs det.Idag ska vi bara ta det lugnt ta bussen in till staden som ligger 4 km längre bort.Ön har en massa vulkaner så det puttrar overallt..Det är rätt billigt förhållande vis .Fika kostar 6:- för en kopp kaffe t.ex så man kan fika och ta en bulle för 35:-/2personer.Ön har bara haft turister i 9 år så vi känner oss som columbus..Mest inhemskt folk nu när säsongen nästan är slut..

Kram på er allihopa..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tatsja
0

#6 Jag blir avundsjuk. Men hoppas du kan få en härlig solsemester och ladda batterierna. Skönt att ta det lugnt. Bada inte för mycket om det tar bort massa år. Vi kanske får tillbaka en bebis då12 

Kramiz från ett kallt Sverige

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Hoppfull
0

Åh så underbart det låter abbis!! Njut för oss andra med i värmen!!

Kram!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Tuva-Lena
0

#6 Neej va mysigt abbi! Skrattande Och va roligt att du tittar till oss fastän du har så mycket på gång! Verkar vara rena paradiset du har hamnat i vännen, och jag skulle inte ha nåt emot att få ta ett bad i ungdomens källa jag heller! Kyss

Tänk vilken meditation du skulle kunna få till där bredvid stranden, med havsbruset alldeles farmför dig! Ta vara på den här tiden och välkommen tillbaka med batterierna fulladdade! Många kramar! Cool

Brokenfether
0

#6 Paradiset som I-L säger *L Jag har aldrig varit utomlands mer än i norden så jag kan bara tänka mig hur skönt du måste ha det där nere. Hoppas du har några fina bilder att visa oss när du kommer hem, så vi kan dregla mer..hahaha Fortsatt skön semester abbi. Kramar

Cina-1
0

Idag började jag jobba 7, blää….. är ju ingen morgonmänniska. Se'n lånade jag minibussen från jobbet och tog hem en massa kartonger och körde en massa skräp till sopstationen. Oj, vad skönt det är att ha det gjort. Glad

Så nu har jag 20 banankartonger som bara väntar på att fyllas. Någon som vill hjälpa till?….Hallå!!!…hmm…inget svar…*konstigt* Flört

#6 Va' mysigt att få somna till havsbrus. Här är det hemska höststormar .

#4 I-L  Jag skulle ärna vilja vara med och diskutera "räddningsfonden". Men jag vet inte om jag är upprätt kl. 20.00, är så trött. Får jag tillgång till den låsta tråden imorgon om jag inte är här ikväll?

Tuva-Lena
0

#11 Visst får du det! Den ligger ju kvar och du kan skriva in dina synpunkter där när du känner för det. Vi kan ta beslut i slutet av veckan säger vi.. Flört

Cina-1
0

Hjälp! AB:S *vad den nu hette* -tråd! Har loggat ut och in flera gånger men den är borta!

Tuva-Lena
0

Va, är tråden borta?

Tuva-Lena
0

Den heter AB:s räddningsfond tråden..! och du finns med bland dem som har tillträde till den. KOllade nyss, emn vänat ett tag eller gå in imorgon så hittar du den säkert. Det blev bara jag och april ikväll ändå, så några beslut kunde vi inte ta. :) Broken sladdade in lite senare. Flört

Brokenfether
0

#15 Sladdade in??Foten i munnen Jag gick snyggt och prydligt in kan jag säga..*S Så fort du kollat upp kostnad och tillväga sätt med banken, så kör vi…hoppas jag..*L

Tuva-Lena
0

..kom på sladden då..? Flört jag ringer imorgon så kan jag lämna rappytt här på forumet sedan. Glad

Cina-1
0

Ja, helt plötsligt var den borta. Förvånad

Men jag kollar imorgon och hör av mej om den fortfarande är försvunnen. Nu ska jag titta lite på TV se'n blir det sängen.

Brokenfether
0

#17 Låter bra Tuvan…ordning o reda med dig..*L

#18 Hoppas det bara är tillfälligt,annars får Tuvan sätta in dig en gång till…Kram

Tuva-Lena
0

#18 Nä, det är nog bara nåt klater med buggar igen. Tror säkert du hittar den imorrn. Sov gott då och söta drömmar! Kramisar! :)

Tatsja
0

Hoppas verkligen att det blir bra med detta. Att intresse finns och bud kommer in.

Kramar från en som tänker. Hmm. Luktar bränt.Flört

Väl mött, Tatsja

Brokenfether
0

#21 Tatsja..på tron lever hoppet och det har vi gott om…*L

Sätter nosen i vädret….Nope…luktar en endast go gumma…Flört

Brokenfether
0

God natt alla AB:ar..nu ska Broken nanna. Hörs imorron igen…natti Kram

Soffe
0

Natti o Sov Gott! Kram

Tuva-Lena
0

Soffe! Vi har saknat dig idag och så tittar du in när vi skall gå o sova? Kram på dig vännen och sov gott! Glad Syns imorrn! ;)

Bybo
0

Hallå. Jag var inte inne alls här i går ( 16:e) var bara sååå ledsen och hade typ migrän. ( kan man få det av 3 glas vin?) Tack kära Clary, som skickade mig pengar till snua och kaffe :-)

Just nu bölar jag bara som ett fån. Gulle Zeddan har visst dött!!! uhhhh…Förstår inte varför jag gråter så, jag vet ju att han har det bäst där han är nu…

Träffade honom på Forumträffen och fick ett mycket fint intryck av h0nom. ´

Ja, en modig själ som du gått vidare….

Tatsja
0

#26 Vad bra att det finns vänner som ställer upp, så du fick snus och kaffe.

Vem var Gulle Zeddan? Beklagar sorgen.

Kramiz

Väl mött, Tatsja

Bybo
0

#27  Tack . Han var aktiv inne på ÖN, gick även den kursen som jag och Tuvan går. En otroligt fin människa som gått igenom en massa jobbiga ting. Bla att ham hade 5 hjärtfel….

Kram

Tatsja
0

#28 Ok. Vet inte vem det var, men jag lider i din sorg. Kramiz

Väl mött, Tatsja

Bybo
0

#29 tack. Men har det nog bra nu.men jag bara böölar #ego#

Tatsja
0

Det blir så. Ta det lugnt och tänk på alla ljusa stunder. Sorgen blir bättre. Jag lovar. Ska fika nu och sen gå ut med Tatsja.

Kramiz

Väl mött, Tatsja

Bybo
0

#31 tack snälla..