Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 1085 ggr
Brokenfether
0

Dagens Pratbubbla 15/9

God morgon!

Väldigt blå himmel med sol. Dock kallt. Idag ska jag ner i källaren och svänga över pannan på "vinter" har fått lov av hyresvärden…*L

Ska försöka leta rätt på en gammal barnvagn oxå…till helgen tänkte jag och sönerna bygga en lådbil.

Vacker dag med harmoniska tankar önskar jag till er alla…Kram /Broken

Clary
0

Go morgon på er.

Idag kom vår lilla dagvovve igen så nu är det full fart. Morgonpromenaden avklarad och lite senare blir det en sväng till i svampskogen. Kyligt är det men det varken regnar eller snöar……

Ha en härlig dag!

Kramis

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Bybo
0

Hepp!!

Ska ta mig ut i skogen jag med :-)

Hoppas alla har och får en finfin  dag.

Kram

Soffe
0

Hej!
Här är det lugnt, men kallt :-/ Händer inget speciellt för min del idag.. Ska bara softa!

Ha en fortsatt bra dag alla!

Tatsja
0

Regnet hänger, men det blir inget mer. Vindstilla nästan i alla fall. Idag gör jag inte många knop. Ont. Annars blir det som vanligt. Promenader med Tatsja.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

april4
0

Här är det iskallt. Läge för vantar nu på morron när man cyklar till jobbet.

Tuva-Lena
0

Och här är det mulet idag, ganska kallt också, 10 grader nu på dagen men perfekt för att tvätta fönster. Skall ta köksfönstren nu på eftermiddan, för dom är roligast. Glad Då kan jag plocka in lite småpynt utifrån och lägga mellan fönstren på vadden. Skall gå en promenad med voffen senare också, fast vi har tagit en runda i skogen redan, men dom här höstdagarna är underbara att promenera i, så en sväng extra sitter inte helt fel.

Jpbbade på förmiddan så därför var jag osynlig, men nu gör jag som jag vill resten av dagen - och då fick jag en idé… ska berätta sedan om det blir bra, annars kniper jag nog igen. He he Flört

Ha det jättegott alla vänner! Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Brokenfether
0

#4 Tatsja…be om healing igen på torsdag..*L Kram

#6 Åh, du kan ju göra en brutalt nyfiken oxå va…Skrikandes du e så go och berättar…*L Flört

Tuva-Lena
0

#7 Det handlár om tråkiga gardiner bara.. som kan bli roliga gadiner med små enkla knep. Flört Pöss! ;)

Clary
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tillbaka från skogen, en knapp timmas plockande gav denna lilla skörd, smaskens………..så var det rensingen kvar

Brokenfether
0

#8 Det vill Broken se du…*S

#9 SVART svamp! Förvånad Är det svarta trattisar?

Clary
0

Svart trumpetsvamp Glad fanns hur mycket som helst och är god. Tror inte att det är så många som plockar den, svår att se är den också men idag var det lätt!

Hoppfull
0

Oj, den är lite delikatessvamp väl? Mycket välsmakande om jag inte minns fel!

*avundsjuk som inte kan äta svamp längre Gråter*

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Toyan
0

God middag.

Har varit på Arbetsförmedlingen idag, tog en promenad dit och det kändes faktiskt lite kallt om händerna trots 10 plus.

Ha en fin kväll alla.

Clary
0

#12 jo den räknas till delikatesserna. Sen kan man inte förväxla den med någon annan heller Flört ska nog tillbaka senare i veckan och hämta ett gäng till, går bra att torka också. Tråkigt att du inte kan äta svamp längre!

Hoppfull
0

Urtråkigt… men jag lever på minnena, och de har ju en tendens att bli bättre och bättre ju längre tid som går Skrattande

Bybo
0

#10 Har du gjort scones på bara vatten nån gång? ( Redan gjort 2 satser i veckan :-)

#9 Guu vad fina svampar!  Men asså, visst brukar folk förväxla den gula trumpetsvampen med med trattkantarellen?  Fick nån virrig tanke i hjärnan

Clary
0

Min gubbe skulle bjuda på ett rödvin som han sa var såååååååå gott när han smakade det för sådär en 100 år sen o jag säger bara blä!!! Han var tvungen att medge att minnet av det var bättre, så det kanske är likadant för dig med svampen, du kanske inte skulle gilla den idag. Då är det bättre med minnena orubbade!

Hoppfull
0

Hahaha, det var precis så jag menade Skrattande sedan älskar jag verkligen svamp, men jag sörjer väl inte så våldsamt ändå. Det är ju som det är och bara att tänka positivt istället för att bara gå och grubbla över det man saknar.

Tuva-Lena
0

#16 Har du ingen torrmjölk bybo! Det duger faktiskt som surrogat de gånger man står där med börsen tom. Inte för att jag gillar sånt skräp, men jag tänkte mest för smakens skull..? Obestämd

#17 Den svarta svampen var i vilket fall väldigt vacker! Tror inte att vi har den så vanligt förkommande här uppe - får fråga mor, svampexperten..Flört

Jag plockade jättefin Kalle-svamp igår och det är jag mäkta stolt över. Nu har jag förvällt den och fryst ner för kommande behov. Du Clary, skall man spara spadet och använda när man gör svampstuvningen, eller skall det kastas bort?

Bybo
0

#19 Jo, jag brukar ha det i reserv, men gjorde slut på det i veckan :-) Brukar ha det hemma bla för O´boyens skull till frukosten..Jag blir som galen på att släpa  5 l mjölk på bussen varje gång jag handlar hahaha

Tuva-Lena
0

#5 Usch, har ni ingen affär i byn? Här har vi "Handlar´n" du vet. Skitdyrt att handla där, men å andra sidan så kostar det bränsle in till stan också, så det går på ett ut.

Kom att tänka på ett ordspråk: "När det regnar manna från himlen har den fattige ingen sked.." Gråter *typiskt alltså*

Hoppfull
0

Så är det här med Inga-Lena! Fast nu höjer han (vår handlare) priserna så att snart lönar det sifg ekonomiskt att åka till den andra affären 1 mil bort! Han är en riktig svinpäls vår handlare, ockrare och lurare! så det är sååå himla kluvet att handla där. Dels vill man ju ha affären kvar i byn men dels så vill man definitivt inte stödja honom… han är inte snäll mot personalen heller Skrikandes

Cina-1
0

Hej alla!

Idag har jag varit ledig så jag har passat på att rensa lite bland alla saker/kläder jag har. Sedan har jag packat några kartonger, ska ju flytta om 6 veckor. *hur ska jag hinna packa allt*

Och nu är banankartongerna slut. Jag tar hem en varje dag när jag cyklar från jobbet…har ju ingen bil.

Min yrsel som varit så hemsk är helt borta! Jag vet inte om det är healingen,blutsaften eller mitt gnäll Flörtsom botade den.  Men borta är den! Skrattande

Må så gott alla!

Tuva-Lena
0

#22 Det brukar bli en självsanering såna gånger, men vad vet man? Våra handlare är sörlänningar, flyttade hit från Kumla ifjol och är toppen båda två! Ett par som bröt upp där nere och flyttade upp hit, väldigt servicenriktade och trevliga och då kan man ta lite dyrare priser också. Flört

#23 Va roligt att höra Cina! Inte för att jag tror att det är "ditt gnäll" som gjort det, men en kombination av healing och Blutsaft kanske..? Plus att flytta, det brukar sätta fart på livsandarna om det känns positivt. Glad

Clary
0

Inga-Lena, svampspadet går med i stuvningen eller soppan som jag gärna gör på trattisar och trumpeter.

Bybo, det är fötterna som det skiljer på annars känner jag ingen skillnad så det gör inget om man förväxlar dem. Och hoppas posten kommer tidigt i morgon!

Tiia
0

#9 nämen,Clary,va festligt det ser ut med svamparna.Jag har inte plockat svart trumpetsvamp pga att jag aldrig lyckats hitta den

Har inte varit så aktiv här ,har varit så trött och nere.

pga borrelian svullnade mina lymfkörtlar och är så ömma nu

Bybo
0

#25 Va? Posten?

(Hon menar nog postisen med avin du vet.. Flört

Pöss! / Inga-Lena)

Brokenfether
0

#23 Så skönt att du mår bättre nu Cina..*L Toppen…Kram

#26 Tiia lilla…så typiskt. Den där borrelian är inte rolig. Hoppas du snart blir fri från den…krya på…Kramar

Verkligen en vacker svamp…den där svarta. har heller aldrig sett den förut.

Brokenfether
0

Säger godnatt till er nu…ska upp kl 05.00 med sonen…han ska iväg till sin skola och mata grisarna imorron kl 6.15 så man får ju ställa upp med frukosten innan och se till så han verkligen kommer ur sängen…*L

Sussa gott….ses imorron..Kramar

Tuva-Lena
0

#25 Tack Clary, har fryst ner det också nu. Flört

#26 Fyy också Tiia, va jobbigt det blev med Borelian för dig. Vi har saknat dig idag, men vi sänder dig varma kramisar så att du blir snabbt återställd! Glad

#29 Nöff nöff på dig Broken! :) Lyllo dig som får träffa smågrisar också då! Dom är ju såå pöta ju! För det var väl du som skulle skjutsa, eller..? Griseknoen tänker jag på - tänk om man hade en egen griseknoe tjejer.. Kyss

Kraaam o natti till er go'vänner!

Tatsja
0

#30 Ja griskultingar är underbara. Ett fel bara. De skriker så. Bara man tar i en gris. Flört

Väl mött, Tatsja

Brokenfether
0

#30 Ha ha..nä..jag får tyvärr inte träffa "nassarna" Han tar bussen till skolan.*L

Tatsja
0

Följ med då och hälsa på dem Flört

Väl mött, Tatsja

Brokenfether
0

#33 Dom har öppet hus till helgen där så kanske man kör dit en sväng…*L Ridning,traktoråkning osv. Får se hur jag mår,men det hade nog varit skoj. ;)

korseett
0

hade ingen uppkoppling igår så istället fick jag saker gjort, haha!

Tatsja
0

#34 Kan se dig gosa med dem. Ta ingen med hem bara.

#35 Det kan vara bra ibland. Men man får abstinet.

Väl mött, Tatsja

Cina-1
0

Tack I-L och Broken! Skrattande

Kram till er!

Vet ni? Jag ska flytta för 24:de eller 25:te gången nu…Sonen som är 19 ska flytta för 11:te gången!

Tuva-Lena
0

#37 Men kära människa?! Hur skall du komma till ro då? Förvånad Jag har flyttat 4 ggr, bortsett från flytt iväg till studier och arbete, men jag känner mig rätt nöjd med det. Du måtte ha många banankartonger i lager då..? Obestämd

Cina-1
0

#37 *skrattar* Det blir nya banankartonger för varje gång.

Komma till ro? Det undrar jag också. Fast det är ju tillfällena som gör det.

Jag flyttade 3 gånger tills jag var 6 år. Sen flyttade jag när jag var 15 till min mormor, tillbaks till föräldrarna efter 1 år. Pappa jobbade i utomlands 1 år då var mamma och jag med, 3 månader i Israel och 3,5 i Syrien. Tillbaka hem….

Fick jobb i Stockholm, där bodde jag på 4 ställen under 7 år. Första stället var ett studentrum.

Tillbaka hem till föräldrarna, en 1:a, en 2:a se'n pojkvännen 6 månader. Se'n 3 olika lghter. Den sista var som ett radhus men då kom jag på att jag inte ville bo i födelseorten längre. Flyttade till den här lilla orten. Bodde här i 3 år, blev osams så in i norden med en släkting som bodde i samma trapp som mej. Fick inga jobb…

Så då flyttade jag till Norrköping. Tänkte att där borde jag väl få jobb, i en så'n stor stad. Men då började dom lägga ner det ena företaget efter det andra. Förvånad Men jag fick iaf tim-jobb i olika matbutiker. Bodde där i 5 år och 2 lägenheter. Den andra var ett radhus. Vill ju ha ett radhus!!! Men hann inte ens bo i den sista lghten till sommaren för jag träffade en kille, blev kär och flyttade tillbaka till den här lilla orten. Vi flyttade till radhus! Skrattande

Men killen flyttade ut efter 1 år *tack o lov* Och hyran är på 5710 kr så jag har inte råd att bo kvar. Därför ska vi flytta nu…

Där har du mitt liv. En orolig själ. Jag trivs alltid var jag än är MEN efter ett par år i samma lght så kommer flyttnerven. Psykoterapi kanske? Flört

Hoppfull
0

Kära nå'n Förvånad där ligger man i lä med sina ca 12 flyttar! Fast mina stackars söner har flyttat 4 ggr med mig och fem med sin pappa Obestämd inte så lysande tycker jag. Man kommer liksom aldrig till ro… det märks på dem med. De boar inte in sig riktigt utan använder bara det nödvändigaste.

Cina-1
0

#40 Fast en sak är bra vad gäller barnen som flyttar mycket, iaf min, dom blir väldigt sociala.

När vi flyttade till Norrköping var sonen 9 år. Efter en vecka sa' han: -Nu ska jag gå ut och träffa en kompis, han hade suttit inne 1 vecka. Så gick han ut…..och kommer in 10 minuter senare med en kille i samma ålder. Skrattande

Och jag tror att han kan prata med vem som helst.Glad

Tatsja
0

#41 Barn hittar kompisar oavsett var de bor. Även om de inte kan prata med varandra. Sätt 12 barn i sandlåda där alla är från olika länder. Lovar, de förstår varandra ändå.

Jag har flyttat bara 28 gånger i mitt liv

Väl mött, Tatsja

Cina-1
0

#42 Visst gör dom det. Fast det blir nog svårare ju äldre dom blir. Ser att jag skrev fel i #41, han var 12 när vi flyttade till Norrköping.

Där låg jag i lä med antal flyttar. Glad

Tuva-Lena
0

#39 Njaaee, det vi kan bistå med här på forumet är drömterapi isåfall. Ha ha! Vi är ju så olika också, jag som är är en asocial permanentboende skulle bli hysterisk av så många flyttar, men just nu går jag i flyttankar faktiskt. Flytta längre in i landet eller upp till fjällen - det skulle passa mig. Där finns inga terapeuter heller, så jobb skulle man nog få så jag blev nöjd. Här dräller det av alternativterapeuter, och även om jag har lång erfarenhet så är det nyhetens behag som lockar, alla nya behandlingsmetoder med konstiga namn :) - som för den skull inte behöver vara effektivare.

Hoppfull
0

Flytta uppåt mina hemtrakter I-L, där finns inga sådana som du vad jag vet!