Dagens Pratbubbla 23/9
Godmorgon!
Shit! Försov mig idag och jag som skulle varit ppå Arbetsförmedlingen kl 9…
inte bra detta! Skäms så jag mår illa…
Det är blött och trist ute så nu får pyssel sakerna komma fram.
Kanin klippning blir dagens första "pysselgöra" och jag tror jag ska spara lite av hennes vackra hår. Hade önskat mig lite häst tagel oxå till mina kommande projekt, men jag kan ju knappast gå ut i nåns hage med saxen i näven…
Skön dag önskar jag er alla…Kram Broken
Morning :-)
Jag har fått låna en cykel på obestämd tid, så jag är glaad. Är inte mycket för att promenera *S* bara i skogen, men att cykla gillar jag.
Tanske Tuvan eller nån annan kan skicka dig lite hår med posten?
#1 Vilken lycka för dig Bybosan..*L Cykla kan va riktigt skönt…i nedförsbacke..*S
Jo..jag tror nog folk gladeligen klipper av sina pollars svansar lite här o där…och sänder till mig…ELLER HUR!!!!
ASG…du har ju lite kriminella drag Bybosan,så sätt dig på cykeln och ta med saxen….operation "Tagel" hahaha
Haha..vad menar du med kriminella draaag?!?
#3 Bara en känsla jag har…*GS 
#2 Ops, skickade innan jag skrev färdigt. Iaf har jag träningsvärk i rumpan och lite i benen efter en cykeltur i för högt tempo..OCH upp för en mördarbacke jag aldrig har/eller kommer att leda cykeln uppför.
Annars har väl kanske nån av hästifokusarna lite hår till salu?

God morgon på er.
Jag ser solen idag och det innebär mer trädgård. Grannen var in med en kasse äpplen så det blir äppelkaka med vaniljsås sen. Sov som en liten gris i natt, fick healing av Soffe igårkväll och den sov jag så gott på, tack Soffe!
När du pratar om hästtagel Broken, kom jag och tänka på hundhår. Vet att det tidigare fanns några som stickade tröjor av hundhår är det nåt som någon av er har provat? Måste bli bara så varmt och gott.
Bybo, ta cykeln och trampa hit, du får kaffe o äppelkaka när du kommer
Medarbetare på Feng Shui och Indien
#5 Den sajten törs jag då rakt inte gå in och fråga i…dom hade nog jagat mig med blåslampa sen…deras kära pållar…*S
#6 *fniss* Då är risken stor för hjärtattack, så otränad som jag är nu. Men kanske tar bussen nån dag :-)

Det tycker jag du ska! Ja ta bussen alltså inte få en hjärtattack
"skratt" Va bra!
God Dagens! vinkar och önskar er en fin dag, fånga den!
#6 Clary.. Jag har haft en Afghanhund med otroligt vacker päls…*L men på den tiden var det inte snack om att ta hundhår,jag ställde nämligen ut honom lite då och då..*L Annars kan man sticka tröjor med afghanhår…väldigt vackert och varmt.
Jag behöver häst tagel,långt till mina smycken jag ska göra..och det ska vara från en lång hästsvans….synd jag inte har min häst kvar,hans svans var så lång och tjock…*L
#12 Om jag klipper mig mycket, kan du få mitt hår. Ska till frissan den 6 okt *skratt*
#13 WOW!! Bybo smycken…*S Vad häftigt! 
#14 Hahaha

#12 nu blir jag lite avis, Afghan har alltid varit min favorithund, ser så stöddig ut och har mycket egen vilja men det har aldrig blivit någon sådan, det blev en blandis istället men han var go och fridsam om det inte fanns en löptik inom räckhåll. En gång hittade polisen honom (vi hade samarbete med dem och de visst vems hund det var) så på polisradion hörde vi att "nu har vi plockat upp ---:s feta hund och kör hem honom!!! I baksätet på polisbilen satt vår rymling mycket stolt och kaxig och vi skämdes……….

God middag på er alla!!
Här i Strängnäs skiner solen vackert just nu, träden skiftar i rött gult och grönt, såå vackert, underbara höst.
Nu ska jag gå ut och njuta av luften och alla färgerna.
Ha en underbar dag!!
Nyss hemkommen och vet ni, här är det sommar idag! Jättevarmt och skönt ute, men flugor överallt!
speciellt på mina rena fönster där dom sätter sina bomärken..
Fortsätter med bilen som skall slipas tredje gången gillt idag, sedan blir det målning då.. Rensa lingon blir det också en stund, men sen får det räcka med nyttigheter. Går ut i Guds fria natur och drar in Qi-kraften så att jag orkar äta ikväll. 
Apropå hund-och häst hår. Vi har både och här på gården. Varje vår släpper islänningen flera kassar med hår, och efter våra golden har vi också sparat.. men ingen svans Broken, utan det är bara pälshår.
Ha en fin dag alla! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
#16 Har skickat pm till dej..*L Tack så mycket! Kram
#17 Jo,afghanen är lite egen av sig,men dock inte korkad som många vill ha den till. Min kunde jag ha lös i skogen,den kunde sitt,ligg,plats,skall och tass. Dom är lite som en katt men går att lära med tålamod och kärlek..*L Kan sakna han fortfarande…han var mycket rolig.
#19 Tuvan luvan…det går inte att göra smycken med päls,det e för korta strån….men det fixa sig nu från Chik…*L Får visa alster sen…
#16 Vilken sötis…hästar är så vackra och ståtliga
#17 Hihi….min favohund också….men nu ska vi köpa snart en cavalier king charles,det kommer att bli livat hemma hos oss och svartsjuka från Daisys håll.

#21 Men Tiia har Daisy verkligen lämnat sitt samtycke till det? Stackars lilla gumman få konkurrens sådär bara…..
#20 Har aldrig hört att de skulle vara korkade men mycke kattbeteende och det är helt ok för en kattälskare som jag är, nu blev jag bara så sugen på en voffsing
Även jag har alltid gillat dessa hundar. Hade bekanta som ägde två stycken. och de var så coola, och jag tyckte de hade kattbeteénde. Men visste inte att det var ett allmänt tycke. Kul! Fast jag tycker att katter är mindre korkade än hundar ;-)
#23 Det är för att Afghanen går sin egen väg och vägrar underkasta sig som hundar i allmänhet gör,som hundfolk uppfattar som att den är korkad,men jag skulle säga tvärtom *L. Den klarar sig utmärkt utan alla konster och lydnadskomando tycker den..*S Svävar fram med högburet stolt huvud. Vackraste hund som finns.
#24 Exakt så tycker jag med :-D
#24 Nähääää då! Golden ju vackrast i landet är! Och efter den kommer Springer Spanieln, så de så! Fast en liten terrier skulle inte sitta helt fel heller… cairn terier eller west highland white.. gullaligen, fick jag välja så skulle ja ha en av varje hundsort, åsså Sixten då förstås, som får hålla reda på alla - lillmissen min!
Hej!
Jag har varit på massage idag :-) Skönt o lite ont :-) Ska gå om en vecka igen då både hon o jag tyckte att det räcker inte att gå bara en gång.. Annars har det inte hänt något speciellt mer.. Håller på o letar efter praktikplats, men inte det lättaste nu när alla gymnasieelever är ute o snott alla platser för mig *S*

Hej, nu har jag fått lite tid över till annat så jag kikar in här en stund.
När jag går i pension, ska jag köpa en kinesisk naken hund. Dom är fulsöta. Det är bara sådär 10 år dit."suck"
Här på azorerna har det varit mulet och regnat en hel del i 3 dagar nu.Det är s.k höst här och då varierar vädret från timme till timme då det är en Ö. Värmen pendlar dock mellan 19-25 grader trots blåsten.Börjar längta hem som vanligt efter 10 dagar..Ha det gott go vänner..
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Roligt att höra ifrån dig abbis. Trist med regnet, men skönt samtidigt att ni har det varmt. Det kan man inte säga om vädret här. Kramisar 
#22 Först var hon emot det,men så sa hon,att om hon får bossa honom så går det utmärkt.Jag gav mitt medgivande såklart.Hon var ju först.
#30Kul att höra från dig,Abbi.Här har vi det lite kyligare
Varsågod Clary! Kul o höra att du sov så gott :-) Kramen
Är ni avis på min massage, hihi :-) Jaa lilla Soffe vill göra sig hörd, men se så är det att blir man inte hörd så vill man bli det ännu mer :-)
Kram på er!
#34 Jag är inte avis,jag får massage av gubben….men jag unnar dig verkligen massage,för det är såå härligt att må bra i kroppen…och mår kroppen bra,mår oftast knoppen bra.Kramelikram,Soffe
#35 Skojade bara! Men jag är nöjd o glad att jag tar hand om mig själv och unnar detta, även om mitt bankkonto lider av det :-/
Kram
Du gör helt rätt Soffe! Massage gör underverk både för kropp & själ speciellt om man har det lite stressigt inombords. Förstår att du har det jobbigt som inte hittar någon praktikplats, så passa på att skämma bort dig lite under tiden. :)
Idag fick jag ge TuiNa massage till en tjej. Hon sa när jag var färdig: - Neeej, jag vill inte kliva upp! Måste jag..? och tyckte att jag också borde få njuta av det. Det var väl snällt sagt. :) Hon är jättego den där tjejen!
#0 Hur gick det för dig Broken, när du försov dig? Har du gjort bort dig nu på AF..? 
#37 Så kände jag typ oxå när jag låg där på bänken, skönt var det :-) TuiNa massage skulle jag vilja prova..
#37 Totalt Tuvan!
Tänkte bjuda han på tuggumi nästa gång så kanske han gonar till sig…
Vi får väl se när jag kan kontakta han igen…*S
#38 TuiNa massage är väldigt avslappnande, fast det går hett till tidvis med ganska hårdhänta grepp på de större muskelgrupperna. I TuiNa så balanserar man kroppens meridianer så att yin och yang kommer i balans.
#39 He he, tror du att det räcker med ett tuggummi då..? Du får nog ta till en liten stjärtvickare också, för att få honom att smälta. 
Pjuh..hello alla. Har glott på burken stor del av kvällen och är helt slut. Ja, jag höll på att krevera av skratt åt Allå allå emliga armén! Jag fick riktig andnöd, så jag blev nästan rädd…*S*
#41 Jäklar! Missade igen!
Satt här och försökte vara social..men dom flesta har nog nattat nu.. 
#42 Fy tusan jag garvade så jag grät och tappade andan, trodde jag skulle svimma, och nu har jag en faslig huvuvärk *fniss*
Såg du i går? De var fortfarande i fånglägret *skratt*
Hmmm…….kunde inte sova.Nåja,spelar ingen roll,är ledig imorrn ändå.
Avundsjuk att ni kan få massage. Jag är otroligt kontaktöm. Räcker med att man stryker med handen på huden, så känns det som om du tänt eld med en tändsticka. Suck.
Godmorgon
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Morning Tatsja. Undrade just var du var.
#45 Aha, du har kanske pysslat med siten din :-) Såg den nu, och blev medlem
Haft hacker i min data. Så den andra som jag fått av exet funkar kanske bättre. Ska snacka med polis idag. Vi, sonen och jag vet vem det är. Hämnd av ett ex till mig. Så jobbigt, inte första gången han gjort så här. Sen får vi konstiga paket hem. Bland annat ett som bara innehöll tidningar och en tegelsten. Sen fick sonen en räkning på över 7 000 kronor. Mår dåligt av detta.
Håller även på med sajten. Inte lätt att lägga upp nytt när tankarna far omkring.
Kramiz
Väl mött, Tatsja
#48 Men fy, usch vad hemskt ditt ex beter sig! Hur kom du på att det var ditt ex? Inte för att jag inte tror på dig, jag undrar bara.
Kram
Vi märkte det på att vissa saker var tagna och de var bara av intresse av honom. Sen är det inte första gången han gjort så här.
Ska ut med Tatsja Kramiz
Väl mött, Tatsja
Jaha :-( Du har du en himla otur också.
Krami
Vet, Har ju haft det sen barndomen, Det verkar som om allt jävelskap ska hända mig. Vet inte hur länge jag orkar.
Kramiz
Väl mött, Tatsja
#52 Tatsja…är så glad att se dig igen…har saknat dej.
Vilket elände ni råkat ut för! Hoppas det reder upp sig fort och att ditt avfall till ex får vad han förtjänar…
Massor med kramar…
#52 Usch, men det kan ju vända vettu…Men förstår att du blir less.
Krami
Hade polis som tog upp anmälan här hos mig idag och min andra son. Sen var jag på sjukhuset hela dagen,. Min hand blir inte som jag vill och ska få träffa en annan läkare, för en ny bedömning. Sen blev det ögon och nu blev det fart. Står som förste prioritet för operation.
Vill bara sätta mig i en hörna och tjuta. Ögonen är bedövade, och indränkta i några slags droppar som gör att jag inte ser helt ok. Svider i dem. jAG står på förste prioriet för en operation nu.
Önskar bara sitta här och gråta. Mår så dåligt.
Väl mött, Tatsja
#55 Rara Tatsja….du har alldeles för mycket tyngd över dej nu…massor som händer på både gott och ont. Det är bedrövligt att det sker på en och samma gång. Sänder dig en stor björnkram att gråta ut i….Kramar om…Broken
Du Tatsja, om du känner för att prata ut på djupet, så använd den låsta prattråden. Där kan du känna dig trygg. Kram på dig vännen!
Det ska jag vänner. Tackar för allt stöd. Känner jag behöver det nu. Allt är så jobbigt.
Väl mött, Tatsja