Dagens Pratbubbla 26/9
Gomorron gomorron….oj vad vackert det är ute…träden börjar bli röda och solen lyser såååå tjusigt ner mellan bladverken. Fast det är fortfarande övervägande grönt. Tog lite foto igår så jag sätter in ett här idag.
Fick som sagt en hästsvans med posten igår av Chik, så kanske jag börjar pilla med den idag. Ska köra till ett hundtrim idag och fråga om jag kan få va där 2 timmar om dagen. Måste komma igång nu med något.
Ha en vacker dag alla..Kram Broken

God morgon!
Fy för att ha hantverkare hemma, de tillbringade hela dagen här för att byta värmepanna. Nu kan inte arkitekten varit speciellt smart för den står på övervåningen och de kunde inte ta ner den via trappan, deras åsikt! De byggde då en ramp och skulle ta ut den genom sovrumsfönstret där jag har en furusäng modell mycke tung. Den drog de över golvet så nu är det fina repor där och sen ska vi inte tala om hur det såg/ser ut både inne o ute. Sovrummet gjorde jag i gårkväll, därför var jag inte med på healingen, och idag väntar resten…………..
Annars är det skönt både ute o inne!!
Njut av dagen! Kramis
Medarbetare på Feng Shui och Indien

Oj vilken härlig bild Broken! Det är verkligen vackert på hösten!
Men usch vad jobbigt Clary! Fast man ska väl vara glad mitt i alltihop att man kan anlita hantverkare, det gäller att försöka se det goda i det besvärliga :)
Nu ska vi åka till sjukhuset för omläggning och nytt gips av sonens hand. Ha en riktigt bra fredag alla!!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
God Morgon vänner! Hoppas denna fredag blir bra för er!
Själv har jag precis haft ett samtal med en kär vän, vi kom o talade om känsliga saker, mitt brustna hjärta bl.a.. o nu sitter jag här o tårarna forsar,…
Kram/W
..Förlåt Broken, jag såg inte bilden, såg den nu.. Jättefin är den!..Kram
Hej allihop! Dimmig morgon, alldeles grått ute men ganska varmt ändå. Gick i skogen och samlade ihop material för att bräcka Tiias höstkruka. Ha ha! Men nu väntar allvaret, d v s dammsugaren…
ni vet den där suspekta apparaten som alltid står startberedd, liksom lite uppkäftigt tittar den på en så att man skall få dåligt samvete för att den inte har bliit matad på några dagar.. Men nu finns det gott om käk! 
Idag blir det spännande för mig. Kl 14 ska jag ringa till min lärare i EFT och få mina första instrukitoner… Ja anmälde mig till en kurs i förra veckan, och eftersom kursen går på distans, så akn jag läsa den när det passar. Lovar att avlägga rapport senare ikväll. ;)
Kramar om dig Waara som är lite ledsen idag, och snder dig varma tankar!
Till Clary skickar jag en hel näve med tålamod…kan behövas för jag vet hur du har det..
Hoppfull får en kram som du kan vidarebefordra till din son! 
Och Broken får en lyckospark! Hoppas att det fixar sig med praktiken! Kramar!
Ha en jättefin dag allhop! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Jag ska snart ner till stan och leta praktikplats :-) Hoppas ni alla får en trevlig fredag!
#0 .. o Brokenvännen, inte nog med att jag missade bilden,.. så läste jag inte era inlägg heller.. huga mej, .. Hoppas, hoppas det kan bli praktik då.. kram.
#1 .. Men vad tokigt! Hoppas det går bra nu! kram.
#2 Hoppas sonen har sin hand… stackars.. kram.
#5 Spännande o få höra om din kurs sen då!.. Tack Tuvamysgumma.. den fångar jag på direkten!.. o kramar tillbaka!
#6 Lycka till Soffe! kram.

#2 Med tanke på att vi hyr och pannan rasade i slutet på juni så får man vara glad att de kom före vintern
skickar också en stor kramis till dig o din son
Kram får också du Waara!
Tuvan, ha en trevig runda med snabeldraken, tur att den aldrig blir mätt, min har åtminstone fått nog för idag. Spännande med ETF ska bli spännande att höra om det.
Broken, jag hoppas att jag hittar en sån fin plats, som du fotat, i morgon när vi ska vara i svampskogen större delen av dagen. Håller tummarna för hundtrimmet.
Nu ska jag baka äppelkaka, blir gott till kaffet i skogen………
Medarbetare på Feng Shui och Indien
#8 Tack Clary, då fick man sej ett leende idag iaf. :)
Snabeldraken blir aldrig mätt,.. haha…
Ha det så skönt i skogen… mys* Kram tillbaks.

Hej på er allihop och tack för er omtanke! Sonens hand skulle "bara" läggas om och få nytt gips. Sedan har vi varit en sväng på stan och jag fick bjuda honom på lunch och sen handlade vi 70-årspresent till min pappa.
Jag borde oxå städa men jag tror inte att jag ids och orkar idag… veckan har varit jobbig nog utan denna eviga kamp med snabeldraken, vår är oinriden så h*n går som ett vilt monster över golvet och följer inte alls med åt det håll jag tänkt mig. In i möbler och dörrkarmar
men man ska väl prata snällt om henom för hur skulle det annars se ut här tro?!
Kram till er allihop och extra till er med hjärtesorg och sådant elände!
Tackar för sparkar och välgång..*S Jag får besked i helgen av tjejen på hundtrimmet. Sa till henne att jag ska va såååå snäll så och inte störa henne i hennes arbete. Hon blir lite nervig om nån står o tittar på när hon jobbar sa hon…då sa jag att den siste du behöver va nervig inför är mig! Jag kan skura golvet med en tandborste tills du lugnat ner dig…*S Hoppas nu att hon vill ha denna stolliga tjej hos sig. 
Kramar till alla som behöver det.

Självklart vill hon det Broken! Annars går hon ju miste om ett kanonhundtrimmarämne! Jag håller tummarna!
Hoppas du får det ,Broken.Jag tror att du har god hand med djur(människor också)
Har sprungit ett tag med snabeldraken idag,ska ju festa till lite imorrn
#12 #13 Tackar så hjärtligt för dom orden..*L Värmer gott i stora blod muskeln…
Min snabeldrake har fått förstoppning av allt han stoppat i sig….får ta och ge han lite ryggdunk så han hostar upp skiten…sen så…brrrmmm….
Tack Waara! Jag hittade en :-) Kram
#11 jag är också på G, med att hitta nån plats att arbetsträna på…Men blev så besviken sist jag pratade med en rehabgubbe som yttrade sig som så här - Men man kan ju inte bara ha kul. Det var när jag nämde de saker jag ville testa..OCH att psykologer etc sagt åt mig, börja arbetsträna med något kreatict och skapande som kan hjälpa mig verkade inte betyda nåt alls….
#11 Broken med den charmen ser jag ingen tvekan att platsen e din..!
Om mot förmodan,.. så beror det bara på att det inte var en karl! ;)
#15 Kul Soffe! Grattiskram!
#16 Den gubben ska du tala förstånd med!!! Det gäller REHAB och inte ett sk "riktigt" jobb…fattar han inte det? Du får stå på dej eller så ber du din psykolog att ringa upp han. Ge dig inte för att han snackar skit. Klart du ska göra något som du blir glad av och som hjälper dig frammåt i rehabiliteringen…det är ju det,det handlar om! DIG!
Kramar om….hårt…
#17 Hahaha…hade det varit en karkl så hade jag icke sökt där…det hade blivit lite för mycket av det "goda" på en gång…*ASG
#20 ;)…Nähädå, inte heller…?… *SS*
#16 Läst så slarvigt idag, missar massa inlägg ju.. hoppas Bybo att det ordnar sej för dej oxå! Kram.
Sweet Dreams alterantiv!
#19 Tack. Men har så svårt. Jag försökte ju nu att gå mitt hjärtas väg..men… uhuhu…har så svårt att stå på mig. Kan ju inte säga att jag inte vill jobba :-/
#23 Då gör du dig omöjlig på alla jobb istället. Till slut ledsnar de och gör som du vill.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
#23 Näe, men du kan säga att du vill jobba med nåt som inte gör att du blir sjuk igen! Säg det på det viset bybo! 
#7 Rättelse, #2 Hoppas sonen har kryat sin hand… Krama!
#25 Inte säkert de då tror om man skulle bli sjuk på riktigt.
Väl mött, Tatsja
#27 Men det lär väl synas, eller vad menar du..? 
"28 Beror på hur man gör det. Om jag säger till att jag blir sjuk av det jobbet och de inte tror på en. Så blir jag riktigt sjuk. Då heter det inbillningssjuk. Det är ju inte det man vill ha nedskrivet i sina papper.
Bättre att göra jobbet kanske lite bakvänt, sakta, förstå konstigt och så vidare. Sen kan man bli sjuk. Då tror de på att man är sjuk.
Väl mött, Tatsja
#29 Men fy Tatsja, du har ingen större tilltro till våra handläggare på Försäkringskassa /AF märker jag!
Sedan bör man väl inte ha den inställningen att; "sedan kan man bli sjuk". Sjuk det blir man vare sig man vill eller inte, och jag tror inte att någon handläggare skulle vägra inse att man är det, om nu så är fallet. Sååå jäkliga är dom ändå inte - även om det kan finnas undantag försås, men i det stora hela så är dom nog rätt mänskliga - även dom. :)
#23 Neej, jag tror hellre att det handlar om att bybosan har lite svårt för att göra sig hörd. Du viker dig för lätt bybo, är för snäll och finner dig alltid i det andra säger. Sluta med det - precis just nu! Det är ju ditt liv det handlar om, inte om att din handläggare skall slippa stöta på motstånd i sitt arbetet. Han gör självklart det som är enklast för honom, och det som innebär den mest minimala arbetsinsatsen för honom. Bara det handlar det om. 
Tack snälla ni. Men vet inte hur jag ska gå till väga. Jag sa klart och tydligt vad jag ville ( för en gång skull) Och att psykologer o dyl en gång för alla sett igenom min mask.
Har egentligen mått skit, ja verkligen skit igenom hela livet. MEN, har mig själv att skylla, då jag har haft denna duktighetsmani och MASK.
Tex när jag var nära döden, så sa dem först att detta är nog inget, du är så pigg . Hm..sen visade det sig att sänkan var över 250-300 och typ ett bevis *S*
Är nog van med min sk mask, att jag är identifierad med den utan att jag ens vet om den.
Det är nog som en självbehavelse drift…För att överleva typ…
Nå väl, finns alltid de som har det värre och at det ordnar sig till slut :-)
P.S Har jag nämt att de, misstänker bipolärt …OCH det visste inte ens min handäggare ens vad det var/är…
God Dag!!!!!
Brokenfether.Bra att postgången fungera..
Ja i går var jag en snabbis här på iFokus men kom bara sen slog det om till Erro.
Var o tittade till ett ställe som är min favorit i Gbg.Har inte varit där på ca6år, det var så fint.
Sätter ett kort.
Det var inte sant vad dom jobbade för att överleva, och samtidigt så försökte dom pynta..
Lena
Lena.P är jag i verkliga livet.
#30 nej det har jag inte. De har varit väldigt dåliga mot mig. Kan ta ett exempel. När jag fick min yngste son 1979 så fick jag ingen föräldrapenning. Åkte då ner och frågade varför och fick till svar att du är ju död. Snacka om chock. Sen fick maken hem papper om barnpension. Jag gick till och med upp till dem med kyrkoherden. Han intygade att jag inte var död. Även med papper. Men de var envisa. Vi ser att du står här, men du är DÖD. Tog mig två år att komma tillbaka i livet i deras handlingar. Någon hade kryssat fel i samband med förlossningen.
Maken frågade vad som hände om han tog emot pensionen. Du blir återbetalningsskyldig var deras svar. Sen hade de mage att erbjuda honom begravningsentreprenörer. Ingen av dem förstod varför jag fick en psykos. Ingen hjälp fick jag av dem. Tack och lov för Stig Jonsson. Kyrkoherden. Han hjälpte mig att kämpa. Även psykiskt.
Det är bara en av gångerna de behandlat mig fel. Så jag tror inte på dem riktigt.
Väl mött, Tatsja
#31 Bybo,innan du pratar med FK eller annan myndighet…gör som jag…jag går igenom innan hur jag vill att mötet ska se ut,jag visualiserar att det går jättebra och att jag går därifrån med ett leende på läpparna.Tro på det du visualiserar också.
Oftast funkar det väldigt bra,har blivit så förrvånad flera gånger
Annars skickar jag lite finsk sisu åt dig
#34 Håller fullkomligt med dig Tiia i det du säger. Styrkan kommer inifrån. Myndigheterna är ju inte "farliga" man får bara övertyga dom om hur man mår och känner det. Tydligt och klart. Tycker helt klart att du, Bybo ska ta mera hjälp från din psykolog med detta. Önskar jag kunde hjälpa dig…Kramar om
Skönt det finns de som tror på dem. Efter alla fel de gjort för mig, så misstror jag dem. Men hjälp får jag inte. Får kämpa enormt för bara lite hjälp
Väl mött, Tatsja
#36 Tatsja,jag vet att det finns bångstyriga myndigheter, dock tror jag att man ändå till sist hittar någon som kan stå på ens sida. Väldigt energikrävande ,Ja! Men ska inte ge upp. *L
Väl mött, Tatsja