Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 2118 ggr
Brokenfether
0

Dagens Pratbubbla 27/9

Godmorgon!

Broken är uppe tidigt och trött så det gnisslar. Jag ska köra sonen till sin skola för dom ska ha öppet hus där idag. Han går på Jordbruksgymnasiet, så det blir traktorkörningen (uppvisning) ridning, plöjning etc. Kan ju bli trevligt.

Ännu så länge är det ingen sol,men det är ljus himmel så chansen finns nog till fint väder.

Hade ett super trevligt samtal med en go tjej igårkväll här från forumet. Blev några timmars glada skratt. Vi hoppas på att träffas lite längre fram. Jätteroligt när man finner en ny vän som är så lik en själv..*L

Nä,nu får jag sätta fart….En trevlig lördag önskar jag er alla..Kram Broken

Clary
0

Go morgon Broken och ni andra.

Här är en till som är uppe och nästan vaken. Ska göra ordning matsäcken och invänta dotter med tillbehör sen bär det ut i skogen. Vädret vete katten hur det blir, ingen snö iaf…….

Visst är det kul när man träffar människor som det stämmer med och skratt kan man aldrig få för många av.

Önskar därför er alla en lördag full med skratt.

Kramis

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Tatsja
0

Godmorgon. Vaknade utsövd. Sov ända till halvsju. Känns konstigt men skönt.

Kramiz

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Brokenfether
0

#1 Ja Clary,det är jätteroligt när man får nya vänner som det stämmer med..*L Nog för att jag tycker att ni alla här inne är en bunt gogummor,men denna person jag prata med igår känns som en syster…*S

Önskar dej en ljuvlig dag i skogen och hoppas du har kameran med så vi kanske får se nån mysig bild sen..Kram

Brokenfether
0

#2 Det är glädjande att höra att du fått sova gott Tatsja…det är stärkande..*L Fin dag önskar jag till dej med..Kram

Waara
0

God Morgon!

Hoppas ni får en fin dag! Kul Broken! Jag hade en liknande upplevelse igår… :) Säger som Clary, skratt kan man aldrig få för många av, inte Goda Vänner heller för den delen! ;)

Så, nu ska denna dagen sätta fart med ett språng i skogen!

Kram//W                                             #2 Så skönt Tatsja!!

Brokenfether
0

#5 Nä,vad säger du Waara…du oxå?Förvånad Vilket sammanträffande…Skrattande Önskar dej en härlig morgonpromenix….Kramar

Tatsja
0

Tack broken. Skrev om drömmen i min tråd.

Kramiz

Väl mött, Tatsja

Brokenfether
0

#7 Har precis läst om den…jättemysig..*L

chik
0

God Morgon.

Jag önskar er en trevlig dag.

Själv skall jag o se på slaget vid Axtorna med mitt barnban…

Lena.P är jag i verkliga livet.

Waara
0

#6.. Javisst!… Önskar dej oxå en härlig tur, fast till skolan :) Kramar!

Tatsja
0

Snart dags för Tatsja att gå ut. Ska bara sätta på mig kläder. Tur ni inte ser mig nu. Har pyjamasen på mig.

Kramiz

Väl mött, Tatsja

Brokenfether
0

#9 En mysig stund med barnbarnet…så gosigt..*L (Tusen tack för svansen…*L) Ha en fin dag….Kramar

BiGavia
0

Godmorgon alla glada, Här är det höstrusk så allt dryper. Blir att elda i järnspisen idag. Kramar till er alla.

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Tiia
0

Idag ska får jag gäster och det ska ätas tårta.Hihi…det blev 3 par boots igår,måste ju passa på när man fyller år och gubben är gladSkrattande

Ska eventuellt gå och titta på en hund,en hane idag.Helst vill vi ha en tik,men vi får se.Jag klarar inte av att ge bort valparna sen om vi köper en tik och hon får ungar.Då är det bara att flytta ut på landet.

Det är min dröm faktiskt,att bo på landet,är ingen stadsflicka alls.

Ha en härlig dag,go vänner.

#2 Tatsja,skönt att du fått sova ordentligt.

Brokenfether
0

#13 Tjolahopp BiGavia…roligt att se dig..*L Elda i vedspis är inte fy skam precis…goaste värmen i rusket. Mysig dag till dej..Kram

Brokenfether
0

#14 Vilken mysig dag du ska ha idag då Tiia..*L Tårta, vänner på besök och titta på vovve…*L Hoppas det är en gosig hund som ni vill ha…kramar om

Tuva-Lena
0

Här är det lugnet före stormen. Lite gråmulet idag och dom har lovat storm imorgon, så nu gäller det att knyta fast allting man vill behålla. ;)

Är precis på väg ut med vovven och dagen ägnar jag nog åt min höstkruka kanske..? Det ni Tiia och Clary! Flört

Önskar dig en härlig dag i svampskogen Clary - torka lite och sälj i web shopen också!Tungan ute

Du är säkert jätteläcker i pyjamas Tatsja!Kyss

Tur du har barnbarnet att hålla i handen när det hettar till på filmen chik! Tyst

Låter underbart med vovveinspektion Tiia, och att du fick tag i tre par boots istälet för ett lovar gott, då till och med gubben log o var glad! Glad

Underbart med nya vänner, och om du hittat den här på forumet så kan det inte vara annat än en fullträff Broken - och Waara! Flört Här inne finns det bara härliga underbara och levnadsglada kraftkvinnor, som dessutom vet med sig att dom är det!

Euuureeka systrar! Cool

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Tuva-Lena
0

Glömde dig BiGavia! Ha en undrbar dag du med, och va kul att du tittar till oss så här lördag morron! Glad

Tatsja
0

#18 Vilken fin klänning du hade på dig i drömmen. Så vacker, Det var ni allihopa.

Väl mött, Tatsja

Brokenfether
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer bild från morgonpromenaden.

Brokenfether
0

En till…här bruka vi fiska…Rönneå.

Tatsja
0

Vilka fina bilder.

Väl mött, Tatsja

Brokenfether
0

#22 Tack Tatsja! Skrattande Har ett flertal sådana mjuka stigar runt knuten så det är en lisma för själen att vandra runt där. Jag tar god tid på mig och fotograferar allt. Får sortera bort en hel del bilder, men överlag blir dom fina..*L

Tatsja
0

Lade in en tråd om matallergi. Hoppas det inte gör något. Kan vara något att tänka på för fler än mig.

Väl mött, Tatsja

Brokenfether
0

#24 Klart det inte gör något vännen..*L Finns nog många som har problem så det är nog bra att belysa det ämnet. Jag kan tyvärr inget om det men hoppas det finns fler som kan ge tips och råd till dej och andra..Kram

Waara
0

#9 Kul! Hoppas filmen var bra, o att ni haft det mysigt!

#11 Hoppas du haft det skönt ute med Tatsjavovven…

#13.. Järnspisen.. det lät skönt BiGavia… mmm, värme.

#14 Va! 3 par boots, det var inte illa ;) Själv kom vi hem nu och har fyndat 3 par tröjor o ett par tights för 269,-.. det var 70% rabatt :)

#17 Agree Tuvan, underbara kvinns här! ..

#20 Den ser jättefin ut… din promenad stig.. :)

Kram!

april4
0

Hej alla glada. Idag ska jag på Tiias kalas. Dom har oxå köpt en valp idag, så det komemr att bli mycket stoj och skratt. Nu skvallrade jag om valpen ,,,,hihiiiiiiSkrattande

Blodeuwedd
0

här är det höst, träden har fällt massor i natt och solen försöker sila sej in mellan grenarna. Kom nyss in från en promenad med lånehunden Mandy. (min mammas hund) hoppas ni alla får en fin dag.. kramar..

abbis
0

Hej

Hemma igen från semestern  och har redan jobbat 22 timmarpå 2 dagar. Det såg u t som jerusalems förstörelse i verkstaden där det stod instaplat 2 pall med varor.Har nu hållit på i 2 dagar och tagit reda på allt och möblerat om halva butiken för det kom 2 skitfräcka bord som  det skulle dukas upp grejer på..och mängder med smått..Sålt riktigt bra i 2 dagar nu  har dom månne saknat migSkrattande

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Soffe
0

#29 Välkommen Tillbaka :-)

Bybo
0

Go kväll alla. Sov länge í dag, och har inte gjort nåt alls förutom att kolla på fotboll *skratt*  Nu ska jag tända ljus och rökelse..känns lite mysigar då..

Tiia
0

får skriva med en hand nu,valpen "Takida" sitter i knät.Daisy nosade bara på honom,sen brydde hon sig inte.Dom har varit ute i var sitt katt och hundkoppel.Gud vad kul med en bebis,jag satte handen på honom,han slocknade direkt hihi

Jag ville att han skulle heta Vincent,men vi gav honom namnet Takida när majoriteten ville ha det

Waara
0

#32 Söt-Söt-Söt!! Är det en Kavaljer King Charles spaniel??
Namnet får mej osökt att tänka på en favoritlåt, vars band heter Takida… Fint!

Grattis!!

Tiia
0

#33 Cavaljer King Charles spaniel/Amerikansk cocker spaniel

Namnet kommer från gruppen

chik
0

Jag hoppas att ni har haft en bra dag,Här är bilder från Slaget vid Axtorna som jag o mitt barnban var o såg på.En resiktion av slaget 1563år melan sverge Danmark.

Tuva-Lena
0

Va härligt att läsa om alla glad upplevelser ni har haft idag! Och toppen att du är tillbaka abbi - värsta städyran till trots så verkar du vid gott mod. Azorerna gjorde dig gott - härligt! Glad

Åhh Tiia, nu blir jag helt knäsvag, vill också ha en valp ju!  Va pöööt den va sen!  Walking DogKolla in Tiia tjejer! 

Var bor du Blodeuwedd? Norrut? Vi har fortfarande det mesta av löven kvar, men stormen som kommer imorgon lär väl ändra på den saken anatar jag.. ;)

Forbollsfreaken bybo! Sätt dig och måla istället - du som är som skapt för det! Kram på lördagskvällen! Flört

Tiia
0

#29 Abbi,välkommen hem!!!

#36 vilken cool smiley

Bybo
0

#32 Åhååhå…blir alldeles knäsvag av bilden/ Takida *äta upp*

Waara
0

#34  Så söt!! .. hade alla rätt ju Tiiavännen…;)  det är inte ofta! Så fin!!! Gissa om dotra här blir avis.. Kram.

Kram till er alla! Det e ju lördag vettja, musiken dånar här..;)

Clary
0

Tillbaka från en skön tur i skogen, en del av skörden fick bli soppa till middag med nybakta majsmuffins. Sen har vi rensat och rensat samtidigt som vi sjöng barnvisor med nya texter….helt galna med andra ord men kul var det.

Skogen ser inte mycket ut för världen men uj vad med svamp det finns.

Välkommen hem Abbis!

Tiia!!!!! VILL OCKSÅ HA, den lille sötnosen kommer väl inte att bli ett dugg bortskämd han heller Skrattande

Ska strax göra som Bybo, ljus och rökelse, har börjat blåsa ordentligt här men 10 grader varmt, ute!

Clary
0

Måste ju visa dagen skörd också, dottra lägger väl beslag på en hel del……………..en bricka till blev det så vi hade några timmars jobb

Tuva-Lena
0

#41 Å kära nån Clary! Är det där trattkantareller, eller..? och dom växer väl i mörka granskogen där det är lite mossigt och fuktigt? isåfall skall jag gå t o kolla jag me. Hittills har jag inte sett nån svamp som ser ut sä där förstås, men jag kankse inte har gått på rätta platsen än. Jaa, du lär ju veta hur du skall tillbringa lördagkvällen..Flört rensa rensa rensa..

Waara
0

#29 ja, välkommen hem!

#31 Stämningsfullt!

#36 Jag kan avslöja att Bw bor i ett av landets mysigaste hus!.. utan överdrift.. så avis man kan bli! .. vars får kära systern förtälja själv…… :)

#41  oiihh! Vad mycket svamp! kul :)

Clary
0

#42 Ja det är trattkantareller och höstisar. Den skogen är inte så mörk, jätteskön att gå i, mossa och plant. Har man väl fått syn på den första så går det bra, allra bäst är att krypa men det ser förstås lite konstigt ut Flört  Blev väl 5-6 kantareller och lite taggsvamp också men nu tror jag att jag inte vill rensa mer på en vecka eller så

Soffe
0

Köpte lite trattisar i affären idag och hade till middagen :-)

Brokenfether
0

#29 Välkommen hem abbi:s….Skrattande Visst är det väl skönt att komma hem till dom svala vindarna och lövfällningen i gamla Sverige igen..*L Klart du är saknad, både här och där..Flört

#32 Tiia…jag dregglar…det är en av mina favvis vovvar..am cocker..och vilket fint namn han har. Så kollofruktansvärt söt. Kyss Ja,nu får du jobb med en bebis i huset..*S

#40 Oj oj med svamp du hittar…hur i världen ska du orka käka allt du plockarFörvånad Fin dag verkar du ha haft..*L

BW har ett av dom finaste hus jag sett (på bild) ett riktigt mys ställe..*L *avis*

Tiia
0

#39Waara,så du gillar Takida också,rockgruppen tog sitt namn från en animerad serie i Japan,där en hund hette Takida.Gillar du Curly Sue?

#40 Clary,du känner mig alldeles rätt,ska försöka att inte skämma bort honom,men det blir nog svårt.

Mamma Mia,va många och fina trattisar,jag kan nog inte gå mer ut i skogen,om inte jag har hundvakt(psst,april?)

#46 dreggelfia därSkrattandemen din Ossi är ju så fin också

Waara
0

Japp Tiia! Curly sue :) ).. Du med? Kram

Soffe
0

Curly Sue är ju en så fin o mysig låt.. Synd bara att man hört den för mkt på radion så att man tröttnat lite på att höra den, men jag tycker om den än :-)

Brokenfether
0

#47 Jupp..min Ossi är ett gull.Skrattande Så trogen sin matte och försvarar mig mot allt med 4 ben…*L Dock hindrar det inte mig att dreggla för din valp…den lilla mumsknodden..Kyss

Bybo
0

Sorry att jag varit osocial, har städat lite moch jagat katt med råtta OCH skrivit om två små episoder från 80-talet :-) Kraaam

Bybo
0

#51 Ja i min Blogg *S*

Brokenfether
0

#51 Men Bybosan då…du har ju haft att göra idag..*L Glad att du tittar in lite pö om pö….kram

Bybo
0

#53 *skratt* Tack

Waara
0

#51.. Såklart det får vara så.., så gör vi alla till & från ., ett måste väl? Hinns inte alltid, det finns som sagt annat… Det vet vi ju alla :)

#49 Jo, den spelas mkt. men visst är den helt underbar, ..  försöker länka en låt till youtube åt er, .  men e så nedrans otekninsk!

Brokenfether
0

#56 Och här kommer vänsterbacken Bybo in från höger och sparkar in en länk rakt i MÅÅÅÅÅL…*S

Tiia
0

#48 Jag gillar Curly Sue,men gillar nästan mer Reason to cry.Sångaren skrev den när hans farmor/mormor hade dött

När han sjunger  i den sången "Please begin to breathe" så gråter jag nästan alltid

Waara
0

#58 Ska kolla den på you tube nu!

Bybo
0

#57 hahahah, det är inte dumt med fotboll int

Soffe
0

Jag har inte hört fler låtar från deras nya skiva.. Skulle vilja höra den.. Har deras förra skiva som är okej..

Tiia
0
Bybo
0

P.S vill ni läsa om två kvällar i Bybos liv, läds min blogg…haha..inga stor anyheter kanske , men det är jag…( usch fy å ve, tyvärr)

Tiia
0

#63 of course,jag hälsar på

Brokenfether
0

Bybo…Broken ilar fort…Cool

Bybo
0

Bara så ni vet, jag är snäll eller nåt hahaha…

Waara
0

#62 Tack Gokvinna!  #56 Älskar låten!

..Ville länka en annan låt till er denna lördag afton, .. men jag kan inte, ska be barnen om hjälp imorgon! :)

Soffe
0

Tack Tiia :-) Kram

[lanns]
0

Här har drällt in en massa festglada ungdomar, musiken vrålar. Om man nu kan kalla allt musik, en del låter som när grisbilen krockat med bryggarbilen eller nått sånt.

Tiia din lilla vovve är så söt. Det är svårt att motstå dessa små underbara knyten. Tur, på sätt å vis, fick min tik livmoderinflammation och blev steriliserad efter första valpkullen, annars hade jag väl haft kennel vid det här laget.

Tuva-Lena
0

#66 Har hälsat på hos dig bybo, och jag skrattade igenkännande. Jag gick också på FHS som purfärsk 22-åring, så jag vet nog..Flört och jag vet att du är jättego också, fast lite full i sjutton.. hi hi

#69 Vilka söta valpar lanns! Är det såna där Jack Russel terrier..? Åhh, vill så gärna utöka familjen jag också, nu har jag ju bara en hund och har alltid haft två..Gråter

Tiia
0

#69 Pluttenuttanluttanlei….så söööta

Nu har kissen min och Takida hälsat lite mer,men Takida är fortfarande lite skraj för våran norska flickaSkrattande

Han springer i "mamis hälar hela tiden"

Brokenfether
0
Tiia
0

#72 Så jäkla bra.Tack Broken o Waara

Tuva-Lena
0

#71 Myyysigt Tiia! Kyss Hur går det med kisserierna? Har han blivit rumsren redan eller..?

Waara
0

#69.. Jesses, så söta.. tur int dotra är här nu, .. hon har letat valpar på nätet idag.. vill ha*vill ha.,  Har ni fest eller?  *S* .. Ja, här har högtalarna oxå vrålat.. Inte bara ungdomarna, hehe,.. mamma med ;)

#72 Du är ett geni systeryster!

Waara
0

#73 ;) Sjung med :)

Tiia
0

#74 en gång har han kissat inne,vi hann inte ut,annars har han bajat 2 gr ute idag och kissat ett antal gånger,nu sover båda ungarna hihi

åh,jag kommer att få motion,det blir kul

april4
0

Välkommen hem abbis.

#47 no problems

Soffe
0

#77 Lite avis på dig Tiia som skaffat hund :-) Jag hoppas att jag kommer kunna det i framtiden..

Tiia
0

#78 gulle du,alla djur älskar dig och jag med

Blodeuwedd
0

#36 Jag bor ungefär på miten.. he he .. utanför Avesta. å de flesta löven sitter allt kvar men det rasade de första idag/natt.. så nu är det väl oundvikligt. :)

#43 o #46  Tack sötnosar.. Vad rara ni är.. fast jag måste ju faktiskt få hålla med er.. Jag har ett drömställe.. ;) Ni är såå välkomna.. i vår tex och hugga ved Flört

Tiia
0

#81 Blodeuwedd,vilket fint ställe

sådär vill jag nångång bo

Waara
0

#81 Vilken träff det kan bli …. ;) Jag hugger så gärna om nån annan fixar markservisen :)

…Vilket bra kort!.. med solstrålarna som lyser…

Blodeuwedd
0

#82  tack.. Ja det är jättmysigt.. vedspis och skogen på inpåknutarna.. Hoppas det blir en snäll vinter i år oxå. Annars kan det nog bli kallt.

Blodeuwedd
0

#84 Ja ett riktig party party..  fasst vi hugger inte så mycket det är ju vedkapen som gör det och sen klyven.. tack och lov.. sen ska det staplas oxå.. ha ha så svettiga blir vi nog..

Blodeuwedd
0

Nu säger jag natti natti till er alla och önskar er en god natt med vackra drömmar..  Kraaaam

Waara
0

#85 :) Kram!… ser fram emot det då! ;)

Waara
0

God Natt och sov gott! Sweet dreams goa kvinns alternativ ;)

Brokenfether
0

Här kommer en nattbild jag tog prexis nu på min nattarunda…godnatt på er alla gogummor…ses imorron…kramar

Waara
0

… Den bilden på näthinnan… till kojs… häftigt med kvällskort,!alldelens svart bakgrund,.. fick färgerna att framträda.. :)

Kram!//W

Tiia
0

Snyggt,med det svarta som bakgrund.Hösten är fin.Natti,natti Broken

Brokenfether
0

#90 #91 Japp…det blir helt andra bilder på natten….dock undrar jag vad folk tror när dom ser hur det blixtrar där Broken knallar runt. Hahaha…dom tänker nog att - Nu har hon fått fnatt…*L Who cares…Flört

Tiia
0

Det är den sanna andan,Who cares…hihi

Nu ska jag lägga mig.Småttingarna sover redan.Natti,natti ni goa,rara…

Brokenfether
0

#93 Sussa gott Tiia..och alla andra *L Lyckans dej som har en valp att vakna upp till och leka med imorron..Kyss

Kramar till natten

[lanns]
0

Natti Natti allihop!
Jag har suttit vid sjön å låtit nattvinden blåsa bort alla bekymmer.
Försöker tänka så i alla fall.
Hundarna hittade sorkhål att göra utgrävningar i.

#70 Jack Russel är det. De små sötnosarna har hunnit bli 1 1/2 år en blev kvar hos mig de andra fick nya hem.
Längtar efter flera småvalpar mycket jobb men så kul!

Blodeuwedd: Då är vi ju "grannar" bor också på mitten ca 5-6 mil söder(?) om Avesta. Så fint du bor. Glad

april4
0

Tatsja
0

Grattis Tiia till den lille goa valpen.

Välkommen hem abbis

Godnatt och godmorgon alla.

Väl mött, Tatsja

Tiia
0

#97 Tack,Tatsja,nu blir det tidiga morgnar hos oss.Ska ta lite mer bilder idag

Tiia
0

Här kommer han,jag var ute med honom kl 06.00 ,han bajade,sen bajade han klockan 08.00 igen massor.Vad har jag fått för en liten bajsare?

Tatsja
0

#99 Hör ju till när de är små. Precis som babyn. Flört
Att ha hund är som att få barn på nytt. Precis som dem, växer de fort och busar ordentligt. Din lilla valp busar väl för fullt, för att i nästa stund bara falla ihop och sova? Det gjorde min lilla tasmanska djävul. Hon är likadan idag och då blir hon ändå 9 år den 1 december.

Väl mött, Tatsja

chik
0

God Morgon!!

Tiia grattis till den nua familjemedlemen..

jag önskar er alla en bra dag..

81 Blod.. Vilket dröm hus….

Tiia
0

#100 Jo,han busar massor,men har jätterespekt för min kisse Daisy

#101 Tack Chic,en födelsedagspresent också…hihi

Clary
0

#102 Det är väl helt klart att Takida ska ha jätterespekt för världens snyggaste kissedam, Daisy, hälsar Tussen

Annars måste jag ju säga att han är en charmig kille. Den dan jag inte vill resa mer, får det bli en vovve problemet är bara vilken sort….

Tiia
0

#103 Daisy hälsar till Tussen,att hon ska sätta pli på Takida.Tussen är en snygg kille och Daisy gillar honom skarpt.

Så det ser ut här hemma,hihi,det finns leksaker överallt.Både Daisys och Takidas.Jag blir ju ännu barnsligare nu,kan det vara möjligt att bli ännu mer än jag redan är?

Waara
0

God Morgon! vad många ni är som har hund… mina barn vill så gärna, .. men jag är så tveksam, har ju ingen erfarenhet av hund, men tycker om hundar.. det låter så mysigt när ni pratar om era hundar..

#104 Näe, härligt med barnasinne ju :)

Tiia
0

#100 Är det Tatsja? Va fin han är

Tatsja
0

#106 Ja det är tatsja. En tik. Pento var hanen. Han fick somna in 17 aug förra året. Hela 16 år.

Väl mött, Tatsja

Tatsja
0

Saknar honom enorm. Det är han jag drömmer om ibland. Tur jag har Tatsja. Riktigt busfrö. Brukar få säga att hon är 9 inte månader utan år. Har en egen leklåda som hon drar runt och tömmer. Allra bäst är när sonen glömt att sätta för draperiet i trappan, då drar vi den dit och svich ner. Sen står och och glor tills han plockar upp allt med en stor suck. Men go är hon

Väl mött, Tatsja

Soffe
0

Tiia.. Vilken söt liten gosepudding du har skaffat :-)

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.