Dagens Pratbubbla 28/9
God förmiddag!
Jaha..så sov man länge igen…men det är klart…på en Söndag, får man ligga kvar..*L
Solen tittar fram genom molnen och det är fortfarande härligt höstväder.
Önskar er en fin ,fin dag..Kram Broken
Äntligen Broken. Godmorgon och kvirrelivitt. Tack goa vänner. Du förstår nog hur jag mår idag. Fast hostan är vidrig. Måste gå in på toa och hosta. Tur jag har trolleri med tvättkorg idag.
Kramar om
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Jag har inte sovit sedan klockan 6 imorse.2 busungar ska ha mat,vatten och ut och leka.
#1 Jobbigt med hostan Tatsja..min son har hostat snart i en månads tid och den hörs varken bättre eller sämre. Jädrans förkylning han drog på sig. Krya på dej..Kram
#2 Ja du Tiia…nu får du veta att du lever..hahaha…valpar är små energiknippen,men ack så goa..*L Kram
Broken. Tror jag vet varför hostan är envis. Är ju en sån där syndare. Med astma och allting.
Väl mött, Tatsja
#5 Ja då är det inte konstigt alls…men visst var du förkyld här oxå?
ja det är jag fortfarande, men synden bidrar. Bara jag kan undvika lunginflammation är jag glad. Nio av tio gånger så blir det lunginflammation. Har problem med andning. Ska in på lungundersökning och röntgen igen i oktober. När jag hade gallstensanfall så hittade de en skugga på ena lungar. Troligen från gallan. Den ska undersökas så det inte är allvarligare.
Är lite rädd då jag opererat bort livmoder och äggstock på grund av cancer. Varit symtomfri i flera år nu, men man vet aldrig. Dags att tänka på att sluta.
Inte första gången dessa tankar kommit. Allt jävelskap ska tydligen hamna hos mig. Suck.
fast idag känner jag mig trallala
Väl mött, Tatsja
Go Dagens!
Krya på dej Tatsja!!!
#2 Rart med barn :) så söt valpen var, tänkte på det imorse.. får du inte gå upp om natten och "kissa den" i början….?? Ljuvlig e den, valpen eran..
Kram alla goa! … Fånga dagen..
#8 konstigt nog har han sovit hela natten,utan att gå ut eller kissa inne,jag var beredd förstås,sov lite ovanför/bredvid honom så jag kolla lite med ettt öga ibland,men han sov som en stock.
#9 Vilken duktig bebis :) sötnosen Takida e…

God Söndag på er allihop!
Här i småland är det strålande vackert väder idag, helt underbart. Dottern envisades med att vara ute och hoppa studsmatta i shorts men det fick jag säga nej till efter en stund 
Igår var vi på bio och såg Kung Fu Panda, något vi nästan aldrig gör, men det var mysigt!
Ha en riktigt skön söndag allihop 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Vilken duktig vovve du har Tiia! Jag minns när min hund kom - ett energiknippe och lite vilsen i pannkakan förstås, så han tog sopen och sprang runt med den så att skaftet slog i alla skåp och dörrar hela natten. Vid tre somnade han, men upp igen vid sex och sopade vidare.. 
Har varit ute i skogen på morron, det blåser som attan men där inne är det lä och solen tittar fram. Blir höstkrukan idag, sedan skall jag flyga drake uppe vid sjön!
Jättekul är det - som en barnunge blir jag så fort det blåser rejält.. Sätter in en bild ikväll så får ni se när sajtvärden leker fågel.. 
" I tidens trädgård spirar höstens blommor.."
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Hej på er!
Här skiner solen och det blåser lite som det ska göra på hösten *S* Idag händer det inget speciellt.. Ska bara städa liiite och dona liiite :-)
Ha en trevlig söndag!
#12 Hahaha..du är för rolig..*L Påhittig och lekfull,sånt gillar Broken..*L Väntar nyfiket på fotot..*S Kram
#12 hihi….han tyckte väl att det ska städas när han kommer
Sätt in massor av bilder,det gillar vi.Det blåser väl rejält där uppe nu?
Shit,här blåser det nada,jag gillar blåst,bara den är torr,inget regn
Halloj. Jag ska bara berätta att jag pausar lite. Bara så ni vet. Ev är jag med på Torsdag och ger iaf :-) Kramikram

Låter väl inte helt fel med en paus jag tar min om 22 dar 
Var rädd om dig! Kramar
Medarbetare på Feng Shui och Indien
#17 Behöver du lite healing din tur Bybo? Bara hojta till och anmäl dej i tråden när jag satt ut den i veckan. Kramar om…
Blää va tråkigt det är att städa, men såå nödvändigt! Jag känner mig flitig :-)
#20 Duktig tjej..*L Känns så gott när man är klar.
#18 Tack snälla. Ja, jag hänger här på tok för ofta. Och dessutom har jag inte mycket att komma med just nu :-/ Kraam
#19 Tack rara du, men jag är nog hellre med och ger :-) kraam
#22 Något som är väldigt uppiggande tycker jag,det är att ta med kameran och gå ut i naturen…jag fotar allt…bark,insekter,vatten,träd…vad som helst..alltid är det någon bild som blir bra och man glömmer bort det tråkiga en stund..*L
Tack Broken :-) Nyss var jag ute på en liten cykeltur i härliga friska luften.. mmm :-)
Så pigg a alla verkar vara här idag. Själv känner jag mig som en trasa. Trött och hängig och har ingen lust med nåt. Kan det vara höstdepression månne?

Nä April, du är inte ensam om att känna dig trött o hängig, det har inte varit någon aktiv dag här så jag tror att det snart blir en bok istället för datorn så kan John Blund gärna få komma och hälsa på precis när som helst
#25 #26 Vill ni ha lite healing :-)
#23 Jag ska ta och göra så :-) Krami
Kramar om alla så här i kvällningen. Heling vem behöver int de. Min Adonis som har ont i svansroten behöver….ska ringa vet imorgon, stackars kisse. Hur ska jag vet hur ont det gör, när jag inte har svans?
Vandra i Ljus å Skönhet
#29 Är han svullen vid svansroten BiGavia? Känner du någon knöl där? Inte lätt att veta när det gäller katter,dom har så hög smärt tröskel så det är inte förrän dom har riktigt ont dom visar det. Hoppas det inte är något allvarligt. Kram
Hallå i kvällningen!
#11 Var filmen bra?.. KungFuPanda?
#12 När kommer bilden..? :) nyfis, vill ju inte somna ifrån den bilden..
#13+17 Åh, kan inte öppna youtube länken.. Paus, behöver vi alla till o från! Tror jag förstår vad du menar, jag känner samma behov till & från som du,.. Ha det så gott, var rädd om dej!..ses, Bybo, Kram!! (Hoppas du vill & kan komma på torsdag!)
#14 Hoppas du fick städat fint :)
#23 Japp, där sa du nåt riktigt gott! .. Ska oxå ta med kameran imorgon,.. naturen överhuvudtaget,.. en riktig läkeplats..gudagåva.
#25 Brukar du ha det April..? .. ibland har man ju bara såna där dagar inget är så himla kul.. o man e lite nedsatt o trött.. Kram!
#26 Kram o suss gott!.. hoppas batterierna laddas upp ordentligt över natten!…
ja, visst e det märkligt hur det pendlar från dag till dag.. Minns förra veckan hade jag låg energi, inget var kul.. lite deppig..
Idag fick jag istället oanad energi, har flängt i skogen.. gjort step up på trappan, skratt.. Hängt upp nya gardiner i barnens rum.. bytt krukor, duschat blommor.. tvättat.. ja, en hel massa..
Man får passa på de dagar ork & inspiration finnes helt enkelt,.. ibland behöver man väl oxå att handbromsen dras i.. då vi bara kan få lägga oss med en god bok eller så.. Tror kroppen säger till när det är dax att ta det lugnt, o vise verca,.. bara vi lyssnar…?..
Var rädda om er.. Kram.
#29 Vi skrev samtidigt.. ler när jag ser att vi inleder lite lika.. hm… Stackars kisse! Krya på Adonis! Kram.
#30 Kram på dej! Omtänksamma kvinna.
#32 Kram på dej själv,omtänksamma kvinna…
Pöss ovanför ögonbryna…
#31 Länken är Sia som sjunger Electric Bird ( Lindexreklamlåten ;-)
Är nog med på Torsdag…Kramelipöss
#26 Aj fasiken, du oxå. Det är väl den mörka tiden som gör det. Jag höll på att somna framför TV:n, så skulle jag hit till datorn och STÄNGA av, jo då blir jag sittandes här istället. Dags att avrunda kvällen med att önska er alla en ny fin vecka.
#17 Bybo,ta en paus,men kom tillbaka,är det så att du behöver healing så säg till oss tjejer så fixar vi det
#23 Jag fotar också bark ibland,blir en fin bakgrund
Herregud,Takida har bajat 4 ggr idag,och nu ska vi ut en sväng snart.Han är rolig.
April,det är många som lider av höstdepression,kan du ha det?
Säg till om du behöver nåt.Kjamis o natti.Inget jobb denna vecka
Natti natt april och ni andra som har somnat över en bok eller framför TV:n ;) Kommer nog jag också att göra..
#15 Jodå, Tuva har haft skitkul idag med sin drake, och det stormade ju så några luftfärder blev det också. Sedan drack vi kaffe inne i stugan som nästan höll på att lätta den också, men det är mysigt när man sitter inne i värmen och det stormar ute. Känns tryggt.. 
Sänder kramar till dig bybo och dig april som känner er lite nere, och en värmande liten klapp till Adonis också. Hoppas att svansen blir frisk och kry snart!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
*God Natt! Sweet Dreams. *
Bybo #34!! Läser igenom tråden, missade det där,… tack tittar imorgon. Kramar & kramar!
#29 Hoppas det inte är nåt allvarligt.Kramis till dig o din kisse
Godnatt alla söta vänner och godmorgon alla morgonpigga.
Väl mött, Tatsja
Godmorgon,jag är tidigt uppe också.Pigg och glad.Har redan varit ute med Takida.Han väckte mig klockan 03.00 att han var kissnödig,så det var bara att gå ut.Hanär så duktig att säga till.Vad snabbt han lärt sig
Att ha valp är jobbigt i början. Sömnen blir alltid störd. Tur det är en övergångsperiod. Men skönt han är duktig och säger till.
Väl mött, Tatsja
God Morgon! .. morgon pigga hundägare ;) o alla andra..
Här är det kallt om morgonen.. kändes som en vinter morgon imorse…. 03.00 .. ja det är tidigt Tiia! :) .. skönt att valpen är så duktig!
Fin Dag till er..
Ska snart ut med min vovve.
Väl mött, Tatsja
Tiia. Vad skönt att det går bra med kisseriet.
Waara. Du var mig en pigg en
Tatsja.Hoppas att du mår bätre.
Jag önskar er en bra dag alle samans.

Lena.P är jag i verkliga livet.
Det är mycket jobb med valpar,det visste jag innan,men det är bara kul

Jag menade inte att jag steg upp då..hihi..vi steg upp 07.00 tiden,vi fortsatte sova sen efter kl.3
jag kan ju inte uttrycka mig..hihi

#27 Soffe, vad synd att jag var så snabb att stänga ner igår missade ju ditt goa erbjudande om healing, hade varit skönt.
Har varit ute med "min" vovve, löptid strax så hon är inte så kul att gå med nu men det går ju över. Har aldrig haft en tik förr så den biten har jag ingen erfarenhet av. Intressant att se hur grannens stora schäferhanne reagerar….
Ja du Tiia, slut med sovmorgon, tur att han är så gosig för då står man ut med mycket, verkar vara en duktig kille. Delar han säng med Daisy nu då?
Nu ska jag sätta mig med telefon och klara av några samtal innan jag funderar ut vad jag ska göra i övrigt.
Ha en härlig dag allihopa
Tatsja, hoppas du hade en skön tur med vovve.
Chik, bra dag till dej med!.. Vilken söt bild..
Tiia # 47 Ha ha ha.. Det vart lite kul… Jag borde förstått det ju :)
#48 Har du oxå hund.. så många ni är med hund,.. håll henne hårt när ni möter schäfern då… ;)
Fortsatt fin dag till er! Nu ska jag ta en prommis.Kram.

#49 Dagmatte åt en belgisk vallhund på 4 år annars är det katten som vi bor hos 
#49 Jadå. Vi var ute nästan en timme. Fast det är lite kyligt. Igår fick hon bada. Sonens fästmö kom över och gjorde det.
Väl mött, Tatsja
Mysigt med era hundar! Även om din Clary bara är till låns, katt e ju oxå mysigt,.. :) här tjatar barnen, främst dotra om en egen hund… jag vet inte… sagt vi ska avvakta till hon blir lite äldre…
Tänk att det ännu gick att bada Tatsja, kan inte vara varmt i vattnet.. Skön tur ni verkar fått! Kram På er!
Nä, bada i duschen ju. Snacka golvet var blött.
Väl mött, Tatsja
#53 :) Ha ha , vad dum jag e.. Tänkte att.. brrr, så kallt.. Kram :)
#54 Tur du sa det själv.
Men jag skrev nog lite otydligt. Idag var Sussi här och klippte hennes klor. Behövdes. Nu kanske man kan slippa höra klicket när hon går.
Väl mött, Tatsja