Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 1643 ggr
Brokenfether
0

Dagens Pratbubbla 30/9

God morgon!

Molnen täcker himmeln och det är blött på marken. Gummistövel väder mao.

Ska leta vidare efter AP-jobb idag…hundtrimmarn sa nej,hon var för nervös.

Ha en vacker dag allihop..Kram Broken

Tuva-Lena
0

Usch va synd Broken! Annars borde väl ni ha kunnat haft ett väldigt bra samarbete tycker jag. Rynkar på näsan Hur gick det med handelsträdgården då? Inte han heller intresserad? Håller tummarna för dig vännen!

Imorse var det tre grader kallt så nu har mina sommarblommor gått i vintervila för gott. :( men jag får pynta med nåt annat istället. Som tur var tog jag in alla pelargonior i alla fall så dom går att återanvända nästa år. Glad

Har ett par jobb mitt på dagen, och sedan tar alltså trädgårdsskötseln vid. Måste gräva upp alla dahliaknölar så att dom kan användas nästa år också, och sedan bär det iväg till skogen för att hämta mer material till kyrkogårdsprydnader, där jag också har en del blommor som står o fryser. Just nu har solen börjat titta fram mellan dimbankarna, så det blir nog en fin dag så småningom ändå..

*Krama dagen go'vänner* :)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Waara
0

God Morgon och en fin dag önskar jag er!

..Här är oxå kallt, långkalsong som gäller.. Inte lika kallt som du Tuvan,.. men bara +2 grader… brrrrrr…

Lycka till Broken med AP-jobb letandet idag…

Kramar..

Clary
0

Go morgon på er.

Vaknade med en hemsk huvudvärk som inte vill ge med sig men man ska väl va glad att man har nåt att ha huvudvärk i.

Tråkigt Broken att du inte fick vara på hundtrimmet, håller tummarna för något annat bra.

Kallt med lite frost på backen, tur att jag hade täckt mina änglatrumpeter. Fortsätter vädret, så blir det lite rens bland de blommor som tackar för sig men man har hotat med regn…..

Lite fika nu sen vila huvudet en stund.

Ha en givande dag!

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Brokenfether
0

Tack alla go vänner….jag funderar o funderar…*L Kramar

Hoppfull
0

Asch då broken! Det var ju otur, men man brukar säga att när något inte blir så beror det på att något bättre redan är på G. Så kanske dyker något ännu bättre upp strax, jag håller tummarna!

Här är det soligt och vackert idag. Alla träd har fortfarande sina löv kvar trots att det är oktober i morgon.

Själv har jag precis avslutat yogan och är lite lagom avslappnad nu.

Jag önskar alla en riktigt trevlig dag!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Tatsja
0

Håller med hoppfull. Det finns något bättre runt knuten. Ha bara ett öppet sinne Broken, så får du se.

Frost på bilen i morse, sonen fick skrapa innan de körde iväg den.

Envis förkylning med febertoppar, men hoppas den vänder snart.

Kramiz

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Toyan
0

God middag!!

Här är det mulet och regn just nu men kl 6 i morse var det frost så det är lite växlande.

Ser fram emot kvällen då vi har medial utvecklingscirkel, kropp och själ mår så bra i  dom goda energierna.

Önskar alla en underbar dag!!

Kram

FiaH
0

God eftermiddag på er alla! Har mycket läsande att ta igen, då jag inte varit inne så mycket dom sista dagarna…

Dagen började med strålande sol, så jag såg fram emot en häärlig promenad, men ack så fel, det stört regnar och suget har totalt försvunnit, en mysdag blir det nog idag.. Ha en bra dag alla. Kramis

chik
0

God dag på er!1

Nu har jag gjort mina syslor o ätit middag,Det är bara tråkig mat, skall fråsta av kylen så det är bara det som är i den som är aktuelt. Fick tag i fläskkare som jag gjorde klyftpotatis till.

Regnet öser ner här.

Så nu måste jag ut en lägre tur med hundarna.Min ena hund gillar inte regn "o vem gjör det"..

Så nu får ni ha en fortsat bra dag.

Lena

Lena.P är jag i verkliga livet.

april4
0

Ännu en arbetsdag till ända. Det är så himla skönt att komma hem. Känns precis som om luften har gått ur en. Finns ingen ork till något. Skulle verkligen behöva extra energi, för har massor att göra ännu ikväll.

BiGavia
0

Du kan få min har ändå ingen användning för den…april4

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

abbis
0

Kommit in från butiken ..Det har vatt en seg dag idag .Såg i tidningen att en av mina konkurrenter har gått i konkurs .känns lite vemodigt då man aldrig vet ven som står på tur.Man kan ibland undra om småstadsborna tänker på hur himla viktigt det är att gynna dom lokala handlarna..speciellt i dessa tider…

Var hos homeopaten i fm.Hon ska försöka hjälpa mig att få bort den rethosta jag gått med i en månad nu..Hon har försökt hjälpa mig med min rocacea bl.a.Det har inte gått så bra..Hoppas på att hon lyckas med hostan .Den går mig på nerverna.

Har sått dom första fröna till att boka och ställa ut på Wasa salen på Örebro slott.Känns stort men det ska bli kul.Ska nu bara bestämma vilket datum .

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

chik
0

Abbis.Kolla din hosta ordentligt så du inte blir som mig--"en som inte kan gjöra något, får ingen luft"

Lena

april4
0

#12 dom har bra hostmedicin mot rethosta på apoteket. Jag brukar köpa tabletterna.

#11 tack, tanken var god. Nu är jag äntligen klar med allt och har en hel timme till mitt förfogande och då ska jag sitta vid datorn.

Tuva-Lena
0

#12 Abbi, annars kan du höra med vår "husläkare" Bran Duir. Han kan säkert tipsa dig om nåt som hjälper. Glad

Det är så roligt att läsa alla inlägg för man blir lätt lite djupsinnig. "Ja ha, tänker man, så har hon det, och hon är glad och hon mår inte så bra o s v.. som en liten novell som man själv är delaktig i på nåt sätt. Glad

#7 Intressant det där du berättar Toyan, om medial utvecklingscirkel. ;) Var går du den? Jag går ju hos Elisabeth på ÖN och är snart "student", bara en lektion kvar. Vi har kursat sedan förra hösten. Flört

Soffe
0

Kul Inga-Lena att ni är klara snart :-) Får man lov o komma på studentfesten *S*

Kram

Brokenfether
0

Tvi vilken urtråkig dag det varit …..är så seg och har ingen lust med något alls. Är inte riktigt på hugget ikväll, så jag läser mest just nu….men finns i bakgrunden..*L

Önskar er en skön kväll…Kram Broken

Cina-1
0

Jag har haft fullt upp idag. Först jobbat 7-15. Se'n sov jag lite middag Flört. gjorde mat, gjorde ren ugnen, läst lite här, tagit ner alla tavlor och packat de flesta och sett på TV. Serien på kanal4 med Eva Röse.

Nu ska jag röka se'n får vi se om det blir AB, TV:n eller sängen.

Broken, va' trist att du inte fick vara hos hundtrimmaren. Men det är nog något bättre på väg ska du se. *håller tummarna*

Förresten, igår stoppade jag en Pyrit i plånboken…Och idag fick jag en kupong på 50 kr från jobbet och en kille kanske ska köpa mitt akvarium. Skrattande

abbis
0

#13 ooch #14 jag får alltid sån här hosta efter förkylning..Brukar hålla i sig 6-12 månader ..Förr sökte jag vanlig läkarhjälp men dom är totalt inkompetenta när det gäller förkylningar och följdsjukdomar så nu hoppas jag på homeopatmedicinen..Under en sån här hostperiod så är jag överkänslig för cigarettrök och syntetiska dofter.Blir lite låg av allt hostande annars är det bara braGlad

Waara
0

Ursäkta, är så trött så ögonen går i kors.. därför läser jag inte ovan ^^.. vart på tjejträff, öronen värker :) oxå.. Ville bara säga..

En riktigt god natt till er..! … Ser fram emot en ny fräsch dag, imorgon är det ju oktober.. redan… Kramar!!

Tuva-Lena
0

Jag sitter lite på sidan om ikväll. Jobbar i photo shop med vår web shop så jag går in då o då för att kolla av bara.

Jag förstår inte att det ska vara såna problem med att får en AP-plats Broken? är det så att arbetsgivarna inte är intresserade, eller..? Man gnäller öppet över "alla som går sjukskrivna" men man vill inte bidra till att hjälpa dem att komma tillbaka till arbetslivet heller. Dålig stil tycker jag, och framför allt, då skall man inte använda sjukskrivna som slagpåsar heller i politiska debatter om antalet personer som går sjukskrivna! Vad kan ni göra? Skrikandes

Brokenfether
0

#21 Problemet är nog i första hand att det bara handlar om 2 tim/dagen dom första 2 månaderna…sen ökar man på om det känns bra. Arbetsgivarna vill nog gärna ha lite gratis hjälp men dom verkar tycka att 2 timmar inte är attraktivt.

Hundtrimmerskan räknar jag inte eftersom hon är nystartad och inte jobbat in sig själv än. Jag letar vidare…*L

abbis
0

#2 du får börja hos mig *L*

Tatsja
0

Abbis. Känner igen det där med hostan. Får också så varje gång jag blir sjuk. Men jag är ju astmatiker också. Har fått en stark hostmedicin av läkaren som hjälper mig att sova i alla fall. Cocillana. Men den får man vara försiktig med. Men det är hemskt att gå och hosta så. Speciellt om toaletten är långt bort. Lycka till gumman

Broken. Ge inte upp. Det kommer bättre för dig.

Kramiz och godmorgon

Väl mött, Tatsja

chik
0

Jag önskar er en bra dag.

Här öser regnet ner. Altså Öser..

Man säger att det fins inget dålig väder, bara dåliga kläder..Så jag har dåliga kläder. För här kör vår Herre med hygtryk..Skall ta med hårschampo nu när jag går med hundarna. kan lika gjärna tvätta håret nät jag är ute o gåt..

Skriver i prat bubblan se, OM jag inte har druknat..

Lena Dö våt snart.

Tatsja
0

th_laugh2Glöm inte borsten. ta och passa på att bada hundarna då.

Här är det än så länge tunga moln, men inget regn. Det kommer nog nu, bara för att jag också ska gå ut med vovve.

Kramiz

Väl mött, Tatsja

Tiia
0

Först ut med vovven ,sen ut med kissen.hihi…den andra blir avis om hon inte också får gå…fullt upp,men kul

Tatsja
0

Grannen går ut med båda samtidigt. Kissen brukar gå i förväg och ligga i bakhåll. Ser roligt ut

Väl mött, Tatsja

Brokenfether
0

#23 Ja men det hade jag tyckt va super roligt…synd vi bor så långt ifrån varann bara…*L Kramar

Tack alla för er peppning..Skrattande Go kram till er

Tiia
0

#28Daisy(kissen)gick alltid efter mig tidigare, när vi var ute,men när vi flyttade och hon är äldre,så får hon gå i koppel.Är min gubbe med,då tar jag Daisy och han Takida.

tillsammans i koppel om jag är ensam går inte..Skrattande

abbis
0

Tatja´..jag har fått cocillanan tidigare men nu är den slut.Fick dock reda på att cocillanan inte är bra vid gallbesvär som jag oxå dras med..Har inte kopplat ihop att jag fått mer besvär när jag använt cocillanan..

Tatsja
0

#31 Jag med. Har gallstenar och ibland kan jag stå dubbelvikt av smärtor efter att ta tagit medicien. Men det är den enda som kan få mig att sova lite lugnare. Tar den inte så ofta.

Fick även veta att morfinplåstret också kan öka gallbesvären. väntar fortfarande på operation. Ska försöka ringa imorgon och höra om de glömt mig.

Väl mött, Tatsja