Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 779 ggr
Brokenfether
0

Dagens Pratbubbla 1/10

God förmiddag!

Broken behöver en extra fot i r….så hon kommer upp ur sängen om morgonen…Foten i munnen Jo,det finns ju en väckarklocka, men den ställer Broken inte..hahaha

Soligt ute och dammigt inne…ja,då vet jag vad jag ska göra idag..*L

Vacker dag till er alla..Kram Broken

Hoppfull
0

Hihihihi… det ÄR verkligen svårt att motivera sig till att gå upp när man inte måste. Jag är faktiskt lite glad att jag tvingas upp 06.30 varje morgon med dotra. Annars skulle jag sova till nio minst varenda dag! Visserligen är det lite Luther över detta med att man absolut ska upp på morgnarna, men kroppens inre processer arbetar mest på förmiddagen (mellan 06-10.00 enligt den yogiska kunskapen) och nog kan jag känna mig seg hela dagen om jag sover förbi hela den tiden.

Här öser regnet ner idag igen, tösen gick tidigare till skolbussen i morse för att hon ville stå ute i regnet en stund, underbart eller hur?!

Ev ska jag göra ärenden idag, beror på om sonen orkar pallra sig hit…

Ha en bra dag allihop!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Brokenfether
0

#1 Javisst är det svårt att komma upp. Inte alla morgnar men det har blivit lite sen uppstigning för många dagar nu känns det som..*L

Vilken go dotter du har..*S Hon blir kanske Meterolog när hon  blir stor….*S

Hoppfull
0

Heheheh, tja varför inte… annars är hon inne på läkare eller veterinär, kloka val båda men min känsla säger att även hon (liksom sönerna) kommer att tröttna på skolan och nöja sig med betydligt mindre!

Hon får mig att tänka efter, det är det som är så häftigt, vi vuxna glömmer så lätt bort fascinationen över små saker som strilande regn i nacken och pölar att stampa i… men hon påminner mig nästan dagligen och får mig att öppna och bli mera ödmjuk inför livets alla under.

Brokenfether
0

#3 Jo,jag har en son (10 år) som är lika rolig…han kan oxå komma med saker som får en att gapa…dom är roliga dom små barnen..*S

chik
0

God Morgon!!

Brokenfether!Så det är svårt att få upp den lilla kroppen, från vågrättläge.Ja du skall veta att du inte är ensam…

Hoppfull! Vilken mysig tös du har..Dom flesta barn i dag vågar ju inte gå ut om det regnar, dom tror la att dom krymper om dom får lite väta på sig..

Jag fick så mycket vatten på mig när jag var ute så jag klarar mig..O när jag hadde varit hemma en stund så bröt solen i genom, så nu har vi fint väder här i Norra Halland.

Jag önskar er alla en bra dag. Lena

Lena.P är jag i verkliga livet.

Soffe
0

Gomiddag!

Här är det riktigt höstväder idag.. Jag ska i em på massage och det ska bli så gött! För övrigt blir det myspys :-)

Waara
0

God Morgon!

Härligt Hoppis med entusiasmen din dotra visar över regnet :),.. det är ju underbart med regn!

Det du säger om kroppens inre processer är jätte intressant! Hur ska vi väcka sömntutorna ovan ^^här då ;)…?

Bara man ställer om/in kroppen på att gå upp tidigt, så efter ett tag förhoppningsvis lär sej kroppen samarbeta..? Om man nu vill prova ..

Jag har oxå varit en riktig sjusovare, men kliver upp vid 5 på mornarna nu.. kan ju vara åldern oxå :) haha…

Tänk, Broken nu när du ska börja med Yogan kanske vid 6-7 på morgonen? .. :)

Vilken skön start du fick Chik!.. med regnet som bara öste ner ;)

Fånga dagen tjejer! Kram//W

Waara
0

#6 Skönt Soffe!! Vill oxå det… massage,.Kram

Tuva-Lena
0

Här har det regnat hela natten, och fortsätter så smått även nu och blåser. Men jag har varit ute på en promenad och tycker att det är lika ljuvligt varje gång ändå. :)

Måste jobba några timmar mitt över dagen idag, annars sitter jag och gör drömfångare. Sedan skall jag ta mig tvärs för, tänkte jag, och dreja lite också - kladd kladd splasch! Skrattande Jag har haft leran ute i regnet så nu är den så där härligt geggig att jobba med.

Ska också försöka att skriva en ny huvudartikel till oss, vi måste förnya oss tjejer! Hösten är här och ormbunkarna har vissnat ner.. Flört Ha en finfn dag alla vänner!

*Ett huvud utan bekymmer finns bara på en fågelskrämma*

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

korseett
0

broken - kämpa inte emot din natur. Det är fullständigt normalt att sova på morgonen om man är uppe sent på kvällen, natten. Visst dagsljuset missar du men sömn är viktigt det med. Annars får du väl börja ställa klockan en timme tidigare mot när du vanligtvis vaknar utan klocka så kan du nog ändra om din dygnsrytm. Lycka till

jag ska idag på behnadling nummer två i andlig kirurgi och änglahealing. Ska bli spännande för nu lossnar propp efter propp på mig.

regnar och är trist, sitter på kontoret och ska fakturera.. det går trögt. haha

Hoppfull
0

Det är sannerligen knepigt detta med kroppen och sömnen. jag är själv en utpräglad nattmänniska som alltid trivts bäst med att sova länge och vara vaken på natten. Men jag kan ju oxå inse hur det faktiskt påverkat min kropp. Exempelvis är ju tarmen och ämnesomsättningen mest aktiv på förmiddagen vilket påverkar vikt och hunger om man sover länge. Man rekommenderas att yoga innan tio och i Indien görs det tidigt på morgonen innan frukost.

Ha en bra fortsättning på dagen med alla era spännande planer :)

Toyan
0

God middag!

Här är det mulet och regnar idag, har varit och fått akupunktur så när jag kan slita mig från allt intressant här så ska jag vila innan jag tar itu med dagens göromål.

Inga-Lena!

Det är Happyspirit som har den mediala utvecklingskursen, den startade i våras och är här i Strängnäs.

Att börja den är det bästa jag gjort på många år, har tänkt på det i åratal men det är väl så att jag väntat på att rätt lärare(för mig i alla fall) skulle dyka upp.

Önskar alla en jättefin dag!!

abbis
0

ho ho ho var är kunderna???????

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Brokenfether
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Långrundan avverkad och dagens bild (bland många) blev denna…*L Kan säga att idag var det halt på stenarna…Tyst

Hoppfull
0

Åh så vackert, helt enormt… jag vill oxå bo så där!

Brokenfether
0

#15 Ja jag klagar inte på naturen runt omkring mig precis…*L En solig dag där med fika med sig…goooott…Oskyldig

april4
0

När jag cyklade hem från jobbet idag, så ösregnade det och jag hade inga regnkläder. Gissa om det var nån som blev våt, genomvåt alltså, det t o m droppade från ögonfransarna.

Clary
0

Go middag på er.

Har varit i Norrtälje större delen av dagen och bland annat tagit foto till visumet, finns det nåt värre än dessa passkort? Avskyr att ta dem. Så sjukhuset och sen vandra i regnet till bussen. Nu tänker jag inte sticka ut näsan förren i morgon då vi har Rimbomarknaden med det gamla vanliga, korvar, bröd, honung, hjortronsylt, korgar och cocosbollar. Kul att se folkvimlet även om jag inte ska handla sååå mycke.

#16 Broken, jag blir bara så avis på dina bilder, ett sånt ställe vill jag också ha

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Tiia
0

#14 bilden är verkligen vacker.Var försiktig när du hoppar från sten till sten,Näcken!Skrattande

Hoppfull
0

Åhh Clary… men det betyder ju att du snart får luft under vingarna och får komma till det underbara landet… passfoto eller ej Glad Bor du i Rimbo?

Clary
0

#20 ja, 20 dar kvar sen lättar vi Cool Jodå bor i det stora Rimbo.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Tatsja
0

Här vräker det ner och vi ska ut med Tatsja. Tur jag har reflexjackan som är min regnjacka, keps blir det också. Trodde febern skulle ge med sig. Men icke sa Nicke. Nu är den över 39 igen. Suck envisa förkylning.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Tatsja
0

Måste bara berätta något roligt som hände mig igår kväll. Var nere och duscha och Tatsja var kvar på övervåningen. När jag var klar och tar tag i handtagen i trappan. kommer nästan halvvägs när jag möts av hennes leklåda, på nerför trappan och en glad hund i öppningen. Tur den inte hade fart. Hon älskar att putta ner alla leksaker kvar i lådan och låta sonen plocka upp. Härliga vovve.

Väl mött, Tatsja

Brokenfether
0

Har skrivit blogg…(läs om ni vill)det var längesen…*L

#18 #19 Tack snälla ni…*L Gå ut och se er omkring…ni har garanterat hur vackert som helst där ni bor…*L

#23 Hundar är roliga…alltid något på gång…*L

abbis
0

Hej på er

Har lagt en undersökning på konsumentmakt/ifokus om säljarens köparens ansvar.Glad om ni svarar vad ni tycker *L*

abbi

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tuva-Lena
0

#25 Det skall jag göra det abbi! :)

#14 Broken!! Hoppas att du inte har nåt emot det, men jag knyckte en bit av din fina höstbild och la in på första sidan. Måste beskära den för att den skall rymmas tyvärr, men den är ju fin ändå eller hur? Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Brokenfether
0

#26 WOW!!!! Vad smickrad jag känner mig…SkrattandeSkrattande…det fick du gäääärna göra…bara roligt ju..*L Tack gumman…Kyss

Tatsja
0

#24 Då ska du se när matte ramlar. Då kommer hon springande och nosar, försvinner för att komma med bollen i mun. Ny lek? Får jag vara med? Sen slänger hon sig på golvet intill mig och viftar på svansen. Denna hund alltså. Även om det gjorde ont inatt när jag stöp, så kan jag inte annat än skratta åt henne

Väl mött, Tatsja

chik
0

God Morgon!!

Önskar jag er alla.

Lena.

Lena.P är jag i verkliga livet.