Associations-sagan DEL 3 =)
Stanna stopp, jag kläms nästan, måste man vifta med armarna så att de vrids ur led?
- "Hallåååå, om ni inte ser mig, borde ni känna skitlukten från sköterskan, har just gjort lavemang…!"
Där lossnade det. Nu skall jag se om jag kan flyga över alptopparna, där man kan lämpa av skiten. Övergödningen kan ju inte vara alltför påtaglig där, men kanske jag skulle sätta en kork i baken på sköterskann först så att inte kackan far in i propellern.
När jag tittar ut ser jag något så otroligt otroligt att jag trodde jag såg fel!! Hon läckte ut!! Hjälp, i luften har skiten
blivit till en stoooor otroligt konstig, så jag börjar bli mer och mer övertygad om att jag befinner mej i en alternativ verklighet, eller om det kan vara bristen på närvaro, näe…. Vad sägs om fest ikväll…?
Vi behöver piggas upp. Jag har ett kilo piggelinpiller så det ska väl räcka till näringsbehovet ett par dagar framåt. Annars kan jag gå över till grannen och norpa hennes rullskridskor, då kan vi åka nerför Mount Everest. Konstigt, jag var patient tidigare, men nu har jag blivit sköterska åt sköterskan som är min patient, är helt såld till slangen, denna underbara ormliknande krumelur som man aldrig vet var man har.
Ena stunden så ligger den helt stilla, men i nästa så har den tusen järn i elden och rackarns vad den är läskig, när den sätter efter mig i duschen! Sist höll jag på att halka på de blöta golvet
och då säger slangen spydigt…;
- "Va f-n, kan du inte stå på bena…"
- "Va?! Säga så till mig?! Jag som har skött om den där slangen sen den var liten larv! Neej, tacka vet jag badkar, dom där runda med massagestrålar på sidorna, dom kan man lätt känna av på kroppen… Masserar så skönt, ååååh, blir riktigt till mig när jag tänker på det.
Å när det slingrar så skönt samtidigt så kan jag inte
hålla mig, utan blir alldeles knäckt av ångest över hur allting vände… Men snart så blir det nog alldeles fantastiskt bra allting, för det lovade Bran när han ordinerade våtvarma omslag till badkaret och jag trodde ju att jag skulle gå en trappa upp och fortsätta rakt fram och öppna den andra dörren och följa pilen som pekade till höger och inte rakt uppåt.
Så jag hamnade i källaren när jag gick tre steg bakåt och taket var fortfarande nedanför mig.
- "Ta ett djupt andetag", sa en röst och "följ det vita röret som går till pannan… Sen kan du ju passa på att fylla år också. Det brukar väcka känslorna till liv, och orienteringsförmågan, men hallå du har ju ingen kompass! Då får du gå efter ditt minne…!"
Men jag har ju inget närminne, jag är ju helt vilse…. Förutom en gång då jag träffade drömprinsen fast det varade bara en kvart sen kom jag på att han var en groda. Greppar röret i taket och känner hur mina händer börjar darra och hela kroppen känns som gelé, när jag ser att röret i taket är en ormattrapp, eller var det en penisattrapp kanske? Ja, nånting mjukt och varmt kände jag mellan fingrarna i alla fall. Kanske skulle tända lyset och…
(någon minut senare…)
Älskar ju ormar så jag blir helt till mig. Nu måste jag nog köpa mig en ficklampa för lyset verkar inte fungera, men vad gör väl det, ha ha… En annan har ju en helt fantastisk och ormen
är ju inte självlysande, men vänta nu… Det kommer någon tassande. Det kan ju inte vara någon orm för den tassar ju inte. Vem kommer?
Jo, det är ju Bertil. Den stora fula ankungen. Han som alltid är snorig och har en ful ovana att torka bort gegget på ena vingen. Nu har han en pannlampa så han bättre kan lura av kvinnorna
deras arma hjärtan… MEN STOPP! Vad nu, vet hut Bertil nu får du allt lyser som en lysmask.
Men det där tassandet… Det kan inte vara fler som är ute i pereforin? Lugna ner dig lite…
- "Sluta blända mig med pannlampan… HJÄLP, NÄÄÄ, Bertil sluta fisa, jag klarar inte den lukten, har du ätit huggorm eller har du slutat putsa dina fjädrar? Vad är det som rör sig i din ficka Bertil?
Är det byxormen?"
Jag ser mig omkring i källaren och bestämmer mig för att resa tillbaka till min barndom, där jag ser Bertil, redan då, ful och gammal… Tror jag ska vrida nacken av han och tillaga en festmåltid, då det står hiskeliga till, hu… Ser ni? Det kommer en massa ohyra från fjädrarna! Då kan jag ju inte skicka dom till Tuvan så hon kan göra drömfångare. Var är min flaska med hårspray?
Jag får försöka frisera fjäderdräkten istället så att ohyran får andnöd och tar en tupplur, helst en dödlig dos med godis så vi riktigt kan släppa loss och uppföra oss som godisfröknar, fast utan parasoll för det fastnar så lätt i elvispen och då kan det ju få höga konsekvenser för Kreab. Är så sugen på en råtta att jag kan göra vad som helst, för att få den där geleråttan. Men vad nu!! In kommer Bertil… VA, är inte han död….eller hade han
bara svimmat? Men vem har han med sig, är det inte…Lopploella!?
Hans flickvän med det stora loppeboet till hår. Nu tar jag fram saxen och lägger ner den igen. Här måste stora klippmaskinen ta vid. Men attnas oxå, nu råkade jag glömma att jag är bjuden på kafferep, hinner inte klippa loppor idag. Jag skulle ju ta med mig hammare och spik för vi ska laga staketet och spika ihop en rymdraket som skall ta oss till Ensamheten. Där säljer man polerade pistagenötter, en verklig delikatess för
en mansslukerska som jag. Hehehe, gillar nötter och helst när dom kommer i en påse… Läderpåse, den är så len och fin, men vad F-N denna påse är inte i läder, den är ju så syntetisk det bara går…
Vi som ska vandra i skogen hela dagen utan en enda tändsticka. Hur skall det gå. Ja, ja, syntetpåse kan ju va något som man kan klämma på oxå, en så kallad ångestpåse. Hoppas bara att ingen ser när jag klämmer på mina stora lökar istället…! Nötterna lyser med sin frånvaro och några kulpåsar ser jag inte heller till… Nåja, man tager vad man haver och nöden är uppfinningarnas moder, som han sa som hade en skinka i varje hål på utedasset.
Blev nu så sugen på bananasplit med nötterna vid sidan om… Funderar på om det finns uppblåsbara bananer, för jag gillar inte dom små röda flugerna som vimsar runt bananerna. Men nu kommer det ett flygfä till! En strömstare har landat mitt i fruktlådan! En banan hostar häftigt när den tappar andan och luften går ur alla…
Sjuksystern springer runt med lavemanget som en galning. Bertil har rymt och allt är en enda röra. Men jag låste in sköterskan i hissen och hoppade ut från 8:e våningen, men med en fallskärm, som knappt ville fungera, varav 18 storvuxna män kom till undsättning, kan ni tänka er synen när jag kom ner i bara mässingen som Fantomen…!? Det var bara hästen som fattades. Men jag fann mig snabbt och rusade upp igen med 18 män efter mig…
De var så LÄCKRA! Hade ingen större lust att behöva gå på toan, men det där lavemanget gjorde sig påmint. Men bara jag har fått slippa den hemska sköterskan som jag äntligen har gjort så kommer nog allt att bli bra. Vem vet, det kanske kommer en fin prins ridande på en groda som blir väldigt svår att baxa in i sovrummet utan att gubben fattar misstankar, men man får vara smart - och kvinnans list går över mannens förstånd heter det
ju, så jag skall ta och trippa in i köket med grodan, det behöver ju vätska så den inte blir torr och fnöskig som en gammal fröken.
Sedan kan jag ställa in den i kylskåpet medans prinsen och jag smyger in i klädkammaren för att stanna…. I alla fall minst hela natten för att sen bära ut alla kläder på vädring följande morgon, måste ju avlägsna alla erotiska ångor som har satt sig i kjolstyget. Men….VA!!? Det blidde ingen prins, det bidde
en sur gammal biskop istället, ni vet han i Canterbury! Han sa "good morning my lovely" och såg sådär självbelåten ut, när jag skulle klä på Brandmannen kläderna igen.
Jag hoppade till av förskräckelse, inte hade jag hört honom tassa in och lurpassa på mej där, nu fick han banne mig leta upp någon annan och leka brandsoldat med. Jag har ju viktigare saker för mig. Nä, nu skall jag bära in alla kläder igen och få lite sömn, för det har det inte blivit mycket
av… Men, oj! Vad var det jag hörde? Kan det vara en sumpgroda? Nej, det är nog Bertil som la en fjärt, jag kan känna oset av huggorm… Men om jag skulle be honom komma in kanske, men då kanske han tror att han bor här… Å det vill jag
ju inte. Nej, han får ta sitt pick och pack och…
Många Goa Kramar
Annisangel
Hahaha…my god vilken historia…
Tack Annis..*S
#1 Hehe *snyft* Jag skrattar så jag gråter! 
Det kan nog snart bli en hel bok med olika kapitel här snart…! Hmmm, en bok där alla medlemmar får var sitt exemplar, eller dom som vill ha!?
Kan det vara något tro?? 
Kram
Många Goa Kramar
Annisangel
Jag tycker att den är helfestlig! Tänk att det är vi alla som har skrivit ihop den! Vilka talanger vi har på forumet - och värre lär det väl bli..?!
Ha ha, du gör ett kanonjobb Annis!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
#3 TACK Tuvan =)
Många Goa Kramar
Annisangel