Dagens Pratbubbla 2/10
God förmiddag!
Idag är blött ute, mulet men solen lurar bakom vissa moln…så kanske man får se den senare..*L
Känner lite träningsvärk i bröstpartiet idag…pga yogan igår. Man är ju så otränad med sådana rörelser.
Ha en ljuvlig dag alla…Kram Broken

God förmiddag härifrån med!
Läste din blogg Broken :) det är ju bra att yogan är så kul
Själv orkade jag inte yoga idag så nu har jag lite lätt ångest över det… är så himla trött… bara sitter här vid datorn och glor…
Hoppas att ni andra har en riktigt bra dag!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#1 Jo..nog blev den rolig alltid ..*S Dock är det ju inte meningen att man ska sitta och skaka av skratt när man yogar..
Ska ta ett pass idag med.
Du är inte ensam om att vara trött vännen, det känns som jag alltid är trött jag med. Det är bara vissa timmar under kvällen jag piggnar till, men för övrigt är jag trött och seg. Skitjobbigt att inte få rätsida på det hela. Kramar om

Tack, gulle-dig! 
Hoj Hoj!
Ikväll ska jag på Qigong.. Skönt :-) Tvättar gör jag just nu! Annars händer inget särskilt..
Ha en bra dag alla!

Go morgon får jag väl säga eftersom jag vaknat för andra gången nu, tog en extra tupplur efter morgonkaffet 
Ska ta mig ner på marknaden nu och se vad jag inte behöver. Det regnar ju inte idag vilket annars är ganska vanligt när det är marknadsdag.
Broken,jag tror att din yoga är extra effektiv tillsammans med skratt 
Medarbetare på Feng Shui och Indien
God Middag!!
Ja här där jag är ,är det sol,,O så heltplötsligt så kommer högtrykssprutan fram.
Men nu så är det ju så himmla vakert ute, med alla färger..
Var i Falkenberg i morse.O hadde sådan Tuur att vindruteputsan på förasidan sluta att fungera, så jag kom hem som handikapad.Fick ju sitta nästan på pasagersidan för att se något..Trafikfarligt!!Japp.Men jag ville komma hem.
Så nu får ni ha de. Lena
Lena.P är jag i verkliga livet.
Önskar er en fin dag,.. jag är bortbjuden ikväll, längtar.
Imorgon kommer vännen Blodeuwedd hit, ska bli så kul! Bäst att sätta fart med städningen nu då..
Godmiddag. 13.20 ska jag vara hos läkaren. Hostan är hemsk, astman vidrig. Haft upp till 39.9 i tre dagar. Ramlat omkull. Se vad han säger, men troligen lunginflammation. Vi höres ikväll
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Usch då Tatsja, hoppas att det gått bra hos läkaren!
Kram!
först pigg sedan astrött. nu går jag och kojsar.
#4 Va skönt för dig soffe…det verkar göra dig riktigt gott..*L Kram
#5 Tror du?..hahaha…Kram
# 6 Fixa vindrutetorkarn fort…super farligt…va rädd om dej…Kram
#7 Ha en jätte mysig kväll Waara….Kramar
#8 Fy för lunginflammation…gör så ont…hoppas du snart får bot med det….Kram
#9 Det fenomenet känner jag igen..*S Sussa gott och vakna pigg nu..Kram
Takida väckte mig klockan 6.Gubben gick ut med honom innan jobbet,sen fortsatte vi sova i soffan till 9.Ut med vovven,sen ut med kissen.hihi…full fart.Takida gör så mycket bus han bara kan,måste hålla ett öga på honom hela tiden,ändå har han massor av ben,grisöron m.m till o med en krokodil för tänderna
När man är trött är det inte så kul att gå ut i regnet,men man vänjer sig.Han är så gullig,kan inte sluta skratta åt honom
Ser på inläggen att dom flesta varit trötta idag,det har jag också,beror det på nåt ex.vädret,månen eller nåt annat?

Tillbaka från marknaden, jösses vad mycket folk det var, blev inte så mycket handlat, tranbärs och hjortronsylt, det är mums. Ett stort torkat grisöra, tänkte ha det till middag!!! Nä, lilla gullhunden ska få det i morgon o festa på. Det är inte bara du, Tiia, som har svårt att motstå såna där bruna bedjande ögon……….
Tatsja, hoppas du fått bra hjälp av läkaren, lunginflammation är för j…..t att gå med.
Medarbetare på Feng Shui och Indien

Det känns som om den sista veckan bara har sprungit iväg.. I helgen var jag på mediumkurs (gick upp för mit cert) så det var nog så mycket nerver som jobbade på helspänn, sen direkt på måndagen började jag massageutbildningen, två heldagar 9-17 (jag är intevan det alls..) Men på tisdagen var jag ganska förkyld o hängig så jag hoppade den dagen och tillbringade den i sängen. Igår var man lite bättre och körde på så det fick jag tillbaka för idag, typiskt 

Bara jag som är piggelin då?
Nej ärligt talat så har jag varit hängig också, men det beror på vädret. Det har regnat oavbrutet nu i två dygn, med korta uppheåll. Och regnet i sig är inte så farligt, men det blir ju så mörkt ute och då blir man seg vare sig man vill eller inte. Har varit ute o gått som vanligt idag i alla fall, sedan på eftermiddan satt jag med en drömfångare - förstås!
Då blir man glad!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
#15 Man blir gladare av att göra saker,det har jag också märkt….men ibland orkar man bara med tanken att göra nåt kul,det hjälper ett tag i alla fall
Nu måste jag iväg ut en stund,sen blir det lite kvällsmat och kanske en film(mmm….ryysare)så jag tror jag säger natti från mig,har inte hunnit umgås med gubben så mycket denna vecka…but I`ll be back
Tack för ikväll Tiia! Klart att du skall ägna dig åt gubbelubben också! Han verkar så mysig och snäll ..
Hasta manana!
#8 bakterie-infektion, lunginflammation, gallbesvär och 40.1 , febern steg från 37.4 till 40.1 när jag var där hos läkaren. Måste ta det lugnt, vila. Inte lätt när man är som mig.
Väl mött, Tatsja
God kväll! Tatsja krya på dej!!
Tack Broken vännen, haft jättemysigt med goa vänner… sett Arn 2, varit på Thai restaurang, känner mej oförskämt bortskämd ..
Hoppas ni som vart lite trötta vaknar med ny energi imorgon!
God Natt kram
#18 Vi skrev våra inlägg samtidigt, ..men stackars dej, vad du har det jobbigt, försök vila nu.. som doktorn sa,.. vila är helande.. var rädd om dej! Kramar!
Krya på dig Tatsja….
Har suttit med bokföring i storts ett hela kvällen.En säljare kom sent och gick vid 19,00.Nu blir det sängen om en stund..
godnatt
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Go'natt abbi! Du, läs frågetråden som BranDuir håller i. Han rekommenderar Granskottssirap för rethosta, eller Quilla Simplex som man kan köpa på apoteket. ;) Tog mig friheten att fråga.
Kram o natti! 
Tack tuvan…homeopatmedicinen funkar icke på mig…är inte mottaglig..ska kolla på apoteket imorgon om jag hinner..
nu blir det raka vägen till lopplådan..godnatt
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Tack för alla krya på dig. Tror att det måste bryta ut helt på mig. Jag åker på förkylning och sen ligger den bara latent i kroppen. Så kan det hålla på i månader. Nu sa han att jag måste ta influensavaccinet. Är i riskgrupp på grund av lungsjuka. Gamla vårdcentralen fick jag inte den av. För ung och astmatiker. Han höll på att gå i taket när han hörde det. Tack och lov så finns mina handlingar därifrån i hans data och då såg han kommentaren den läkaren hade skrivit. Kostar mig ingenting heller. Så den 28 oktober går jag och tar den.
Kramiz
Väl mött, Tatsja

Låter klokt Tatsja! krya på dig nu!
Tack vännen. Ska försöka gå ut med henne. Min andra son kommer och följer med. Benen vill inte bära mig som jag vill. Tur man har rollator.
Väl mött, Tatsja
Hoppfull har pm:at dig.
Väl mött, Tatsja
Dags för utgång. Kramiz alla, syns senare.
Väl mött, Tatsja

Ah det här missade jag helt… 
Hoppas att ni inte misstycker, men nu börjar vi på en ny tråd för den 3/10..
Hoppas förkylningen ger med sig Tatsja - otäckt att gå så länge med feber! Usch! Kramar till er alla! :)