Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 2016 ggr
Tatsja
0

Måste bara få klaga lite

Godmorgon. Här är det bara dåligt. Var på akuten och fick veta att på allt elände har jag fått halsfluss.

Sen kom en grinig granne och klaga hos sonen bara för att han ska tvätta på lördag. Hon har minsan tre barn och arbetar vardagar. Så tvätt-tiden lördag ska alltid vara hennes. Vi är femton stycken som delar en tvättstuga. Det är inte första gången hon gnäller.

Vi sa åt henne att det står inget i kontraktet och att hon kan väl göra som många andra, ta en kväll och tvätta. Men nej, då ska hon se teve. Hon arbetar inte alla dagar i veckan utan bara när de ringer in henne. Hon fjäskar för vår vicevärd och tror hon är något.

I somras så fräste de om gräsmattan, både fram och bak. Sen kom de, hon och hennes man och krävde att vi som har gränsande matta skulle göra likadant. Lovar hon fick på pälsen. Vi bara hyr och ska inte behöva lägga ner massa pengar om vi inte vill.

Sen satte de upp en stolpe med tennisboll på, på min gräsmatta. De ville ju inte förstöra sin egen. Men sonen tog snabbt bort den. Man kan väl fråga först.

Hon är den mest gnälligaste, egoistiska människa som jag mött. Alla ska dansa efter hennes pipa. Hon klagar om någon tar in bilen på gården. Vilket man gör när man handlat mycket. Själv kör hon in i tid och otid. Även husvagnen kan stå inne på gården i veckor.

Nu har jag gnällt färdigt

kramiz

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Clary
0

God morgon Tatsja.

Fy sjutton för halsfluss uppepå allt annat, det hade du klarat dig utan!

Griniga besvärliga grannar är inte kul och så svårt att komma tillrätta med.

Jag hoppas att du får krya på dig snabbt, du måste ju vara rädd om dig.

Styrkekramisar

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Tatsja
0

Tack Clary.

Jag ska ringa hyresvärden idag och fråga om helgerna är för vissa eller alla. Sen vill jag ha det skriftligt i sådana fall. Ska även ta kontakt med hyresgästföreningen. Vägrar hyreshöjning så länge som det inte görs saker och ting här. Vi har dragiga golv och väggar, värmen är fisljummen. Vattnet är dyrare, men det är klart, griniga grannen har ju haft spridaren på hela sommaren. Han höjer hyran bara för att det är renoverat i en länga på grund av brand. Men försäkringen täcker ju allt så jag förstår inte höjningen.

Nu ska jag ut med Tatsja kramiz

Väl mött, Tatsja

Hoppfull
0

Usch då, halsfluss uppåpå allt annat krassel!

Du får krya på dig Tatsja!

Kram!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Clary
0

Hyresgästföreningen kan vara guld värt i vissa sammanhang så det är bra att du tar kontakt med dem. De borde också ha en synpunkt när det gäller tvättstugan. Vi väntar med spänning på vad vår hyresvärd ska hitta på för som det nu är är vi tre stycken som har lika hyra de andra ligger 450 kr över trots samma standard.

Ha en skön promenad, kramis

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Brokenfether
0

Krya på dej Tatsja…och se till att hålla dej inomhus!! Lunginflammation och halsfluss är inget att leka med vännen.

Din söta granntant kan inte bestämma när andra ska tvätta. Har haft samma fenomen när jag bodde i hyreshus. Bla så var det en person som hade en tvättnyckel som passa till alla tvättlås på tavlan man satte upp sig på och hon flytta våra klossar till annat datum precis som hon kände för. Jag fick attacker när jag kom ner på min tvättid och såg att den var flyttad till en annan dag..Skrikandes Det blev slut på detta ganska snart…personen fick utbytt sin nyckel av vaktmästarn. Sen fanns det oxå en stor utländsk familj som hade för vana att tvätta på andras tider…bla min. När jag kom ner och påpekade detta svarade dom bara- Jak förstå inte?….Inte det nä!!Skrikandes Jag stanna kvar tills deras maskin tvättat klart (1 tim) för annars hade dom låst tvättstugan och satt in nästa tvätt…dom förstod mycket väl vad jag sa…dom hade gjort precis samma mot andra hyresgäster.

mayolica
0

alla som har tillgång till tvättstugan har lika stor rätt att boka dom tider som är lediga . jobbigt grannar som gnäller och inte kan respektera såna enkla regler.

jobbigt med halsfluss och lunginflamation,krya på dej o lycka till

~ mayolica ~

Tuva-Lena
0

Krya på dig med flussen Tatsja - vilket elände du har med förkylningen! Skrikandes Kraam!

Och vad det gäller grannen, så är det ju som upplagt för att bara strunta i henne. Låt henne "anmäla" dig för hyresvärden om inte annat, så får hon svart på vitt vad som gäller i ett bostadsområde. Cool Urrrk!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Tiia
0

Fy,för sådana grannar,Tatsja.

De vanligaste bråken mellan grannar gäller tvättstugan…jag stör mig på att ingen annan än jag städar den.

Jag vill ha en ren tvättstugaSkrikandes

Waara
0

Ibland behöver man få klaga, så synd att du inte kan få någon rätsida med grannen, det är ju skönt om man kan reda upp såna här problem .. så jobbigt det låter! Har du försökt tala med henne själv eller är det omöjligt,..? Tänkte bara att det kanske lättar för dej om du säger till henne själv rätt ut vad du tycker..

Krya på dej!

Cina-1
0

Stackare, har du fått halsfluss.  Rynkar på näsan Men  nu har du säkert fått pencillin så snart är du kry igen. Glad

Jag har också haft en sådan granne. Hon ringde och klagade jätteofta på oss men tack och lov så kände dom till henne så dom tog inte så allvarligt på det.

Men hur kommer det sej att vissa som klagar mest beter sej värst själv? Det övergår mitt förstånd.

Krya på dej. *styrkekramar*

Soffe
0

Usch va tråkigt att det är så för dig Tatsja! Du har all rätt att gnälla Flört

Kram på dig!

abbis
0

Tatja …din stackare när ska det ta slut på elände..Det är inte roligt och få en massa gnäll från knäppgökar när man har nedsatt försvar dessutom. Mitt tips är att ignorera henne hon kommer aldrig att lyssna på någon men hon kanske fattar om ni alla vägrar att prata med henne.

Tänk att tvättstugor är ett trätoämne var i landet man än bor.Därför köpte jag minn första tvättmaskin när jag flyttade hemifrån vid 15års ålder.Har haft så många som haft problem så det var min första och bästa investering i ett lugnt liv.

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

chik
0

Tatja krya pådig.

O bry dig inte om grannDamen, lea kärringar finns det gott om..Så bry dig inte..

Lena…

Lena.P är jag i verkliga livet.

Tiia
0

Krya på dig,Tatsja!!!

april4
0

Nu ska jag kolla på Färjan som börjar kl 20,00 på kanal 5. Alla säger att den ska va så bra. Vi får se om det verkligen är så.

Tatsja
0

Ringde min hyresvärd för att höra om det var något som inte var inskrivet i kontraktet. Gissa han fick slag. Sen tog han kontakt med vicevärden som har pratat med henne. Nu blänger hon surt på mig.Gör mig absolut inget. Har aldrig tyckt om henne. Hon klagar på andra, men vi ska tassa på tå för henne och det kan hon glömma. Jag hade lite däck på min framsida. Fick höra att hon klagat på att det såg för hemskt ut. Själv ser det ut som om hon har en soptipp vid trappan. Hon tror hon är något. Att jag inte dansar efter hennes pipa, tror jag gör att hon är så.

Klagar jämt över att hon är så fattig. Vi lever under existent. Hon har 3 barn, 3 bidragsförskott och barnbidrag. Hennes nya man får ut minst 17000 i månaden. Vi räknade för skoj skull. De har lite över 30 000 i månaden. Om de slutar med hämt- och snabbmat, så kanske pengarna räcker.

De köpte en bluetooth av min son för 200kronor. Sista hundralappen tog nästan ett halvår att få. Vi frågade om den och fick till svar att de inte hade. Men samma kväll så hade de varit och köpt ett luftgevär. Det sitter de på baksidan och skjuter med mot en skottkärra. Tänk om mitt barnbarn blir träffad. Hon bor mitt emot dem och är ofta ute på framsidan.

Polisen säger att nästa gång de skjuter, så ska vi ringa dem. Förbjudet i området att skjuta.

Försvinner några dagar nu. operation.

Väl mött, Tatsja