Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 922 ggr
Clary
0

Dagens pratbubbla 12/10

God morgon på er alla.

Solen skiner och det blåser………Idag ska vi klippa gräs, plocka bort det sista av växterna och sätta lökar.

Känns som det värsta av förkylningen är över för denna gång så jag hoppas att ni andra också mår bra och får en underbar dag

Kramis

Medarbetare på Feng Shui och Indien

miffo
0

God morgon, jag ska rensa trattkantareller hela dagen

Clary
0

Det låter inte helt fel, undrar om jag ska försöka hinna med ett svep i skogen också, inte så himla kul att rensa men det kan det vara värt.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Tuva-Lena
0

Inatt har det varit en sån där magisk natt med månsken och frost i gräset. Vaknade vid halv sex av att räven var utanför och skällde, och hunden skulle ut förstås - en kompis tänkte han väl! Glad Men matte låtsades sova för att avstyra det hela.

Frosten ligger fortfarande kvar och jag känner hur jag längtar efter dagar då det är fruset hela dan! Det är dags nu..Cool

Igår eftermiddag var jag ute i skogen uppe vid sjön och plockade vissna växter, och letade vackra grenar och pinnar till mina hantverk. Gjorde en del fynd, men sedan när jag kommer hem så ser jag att under mitt gamla härbre finns ju allt jag söker! Nåja, det var sköna timmar uppe vid sjön i alla fall.

Den här dagen blir det skogsfärder som vanligt och en del hantverksträning. I min lokal där jag har mottagning har jag en del utrymmen som står outnyttjade, så är planerar jag och en bekant i byn att ställa ut hantverk till försäljning. Hon är florist och en mycket skicklig sådan dessutom!

Önskar er en underbar höstdag, och till alla er som inte kan utnyttja vår vacka natur denna söndag, sänder jag extra varma tankar och en tröstekram! Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

april4
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron, jag har tvättat snart färdigt oc h sen ska jag ta mig en cykeltur. Vi har fantastiskt höstväder. Lite blåsigt, men strålande sol.

Brokenfether
0

Gomorron Clary och ni andra!
Blandade moln på himmeln, kanske man får se lite sol..*L
Ska ut i skogen och leta objekt till 2 trummor som jag och Waara har tänkt göra. Behöver en motorsåg men vet inte på rak arm vem jag ska fråga än…vanlig såg ger jag mig inte på om jag inte ska stå där hela denna dag..hahaha. Jodå..lite projekt är på gång.
Skönt Clary att förkylningen har släppt…*L
Miffo..svamp är aldrig fel…har bara så svårt att hitta nån..*L
Du har så mysiga projekt Tuvan…låter roligt med utställningen..*L
Cykla har jag inte gjort på bra länge…punktering, men visst är det skönt med en tur april…*L
Fin söndag önskar jag er allihop..Kram

Soffe
0

Helloooo!

Idag ska jag till brorsan o hälsa på, ta en fika :-) Sedan händer det inte så mkt mer, ta det lugnt som vanligt..

Ha en mysig söndag alla!

Byee

Hoppfull
0

God Söndag allihop!

Här är det trött och hängigt, jag har riktigt ont i halsen idag (igen) och känner mig allmänt risig. Vi har fått en sådan konstig förkylning som ger massor av halsont men inte mycket annat, dessutom sitter det i ungefär två veckor innan det ger med sig! Jag är tredje man i familjen att ha det nu.

Mannen och ena sonen kör ved idag igen (det är ett evighetsarbete till allas enorma förtret!) medan den andra sonen och hans kompis sover fortfarande och dottern har en kompis här, som jag precis lagat lunch till.

Ha en riktigt skön söndag allihop!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Waara
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Krya på dej Hoppis!

God dagens! Har varit ute hela förmidda´n.. tog med frukosten o dotra till skogen :) .. fnular oxå på dom där trummorna vi ska bygga Broken & jag.. förresten är det nån av er andra som har en egen trumma..? eller vill ha… Känner mej exalterad på tanken av att tillverka trumma :)

Kram på er!

april4
0

Vilekn underbar utsikt Wara. Där skulle nog jag kunna stå i evigheter.

Hoppfull
0

Tack Waara! Det blir bättre… sen nå'n gång, men just nu ska jag faktiskt koka mig lite honungsvatten.

Instämmer med april4 om utsikten, magiskt!!

Toyan
0

God middag!!

Strålande sol har vi idag, igår kände jag mig lite seg men idag är jag pigg och alert och full av verksamhetslust igen.

God bättring till dig Hoppfull och en fortsatt fin söndag önskar jag alla.

Glad

Brokenfether
0

Krya jättemycket på dej Hoppis….vilket elände att det ska komma tillbaka igen. Kramar om..

Hoppfull
0

Tack gullet! Det var hyggligt. Jag har precis druckit en stor kopp honungsvatten och det lindrar lite :)

Kram tillbaka till er!

Waara
0

:) Önskar jag kunde ta med er alla med en fika korg dit,.. det äro magiskt.. Blodeuwedd o jag satt där o filosoferade en dag,.. så mysigt … dotra njöt i fulla drag imorse, o jag tror vi båda mediterade en stund :)

Tiia
0

#8 En magisk plats,ser underbart ut

Soffe
0

Vilken härlig gång o cykeltur i fina höstvädret jag haft nu ikväll, i solnedgången :-)

abbis
0

Hej på er..

Har varit i stora staden och fyndat

Sambon skulle ha en mellan jacka hittade en skinnjacka

på skinnars för 900:-

Skulle inte ha något för egen del men impulshandlade

en lårlång skinnjacka med rundhals och lite

a-linjeformad för 900:-

Sålt  2 kappor på tradera för 700:- så det kändes

inte så blodigt med en mellanskillnad på 200:-.

Planerat lite för keramikkursen så jag kollade på klappstolar och arbetsbord som flera kan sitta runt.

skönt att komma från Nora lite för det blir rätt tradigt!

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tuva-Lena
0

#8 En underbart härlig plats du har där Waara!

#10 Klappar om dig Hoppis, fy för att gå med halsont! Rynkar på näsan Prova Kan jang, det gjorde jag när jag hade halsfluss och det släppte till dagen efter! Lite snörvlig några dagar, men hellre det än att ha ont i halsen.

#16 Låter underbaaart Soffe! Kyss

#17 Vilken stad åker du till då? är det Västerås, eller..? Unnar dig en riktig shoppingrunda abbi. Glöm kronofogdar, skattemyndigheter och kosta på dig nåt extra så känns det mycket bättre! Spännande med kursen också, eller hur? Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

[lanns]
0

En jobbig dag. Drömde mycket konstigt i natt. Somnade sent så jag har varit trött hela dagen. Haft ont i bröstet = en massa borden å måsten. Nu är det sov dags snart. Fast jag ska skriva bort en massa grubbel och tänk först så kanske natten blir lugnare.
Imorgon är en ny dag. Å älgjakten börjar så skogspromenaden får vänta en vecka. GråterRynkar på näsan

Soffe
0

#18 Ja det var skönt :-) Skulle velat ha med en kamera o fotat :-)

abbis
0

#18 Det är Örebro tar bara 30 minuter..*L* Vi passade på att käka på det danska boufhouse oxå…ätit så jag mår illa…ha ha ha Dom har köttbitar som är megastora..

Här ska vi försöka hålla humöret uppe*L*

kram till er alla…

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/