Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettörtmedicin-kosmetika
Läst 3626 ggr
Magi-cat
0

reningsplåster

Har ni provat sådana där reningsplåster någon gång? Det är örtpåsar som man fäster med häfta under fötterna och bär dem under natten. Första nätterna blir de svarta-mörkbruna och antas då ha dragit ut en massa gifter och olämpliga substanser ur kroppen. Så småningom ska de bli ljusare och ljusare, dvs kroppen har blivit renad och man har inte så mycket tungmetaller och skräp kvar att rensa ut.

Tror det är Regnbågsförlaget som säljer dem? Nu har jag 3 nätter provat en billighetsvariant från Home shop. Och nog blir de väldigt mörka alltid….och luktar starkt tjära. Förvånad Tjära är ju utdragande, så om de har det som beståndsdel så….

Vad som får mig skeptisk är följande: Hur vet plåstren vad som är skräp och måste rensas ut? Giftigt eller inte beror ju på mängden i de flesta fall…nåja, tungmetaller  och kvicksilver t.ex. är ju alltid dåligt, men järn, koppar osv beror ju på mängden……Och hur vet man att det verkligen är det olämpliga som rensas ut?Obestämd Rätt så dyra är de också.

Iof sig kan det ju vara likadant med rensande örter som man intar via munnen…..

Detoxar just nu, så jag tyckte det kunde vara kul att pröva….Skrattande (Jaaa, jag känner mig jätteduktig! Oskyldig)

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Brokenfether
0

Aldrig hört talas om detta. Ja man kan ju undra vad som dras ut då…kanske du skulle kontakta dom som säljer dom så du får veta exakt.

Hoppfull
0

Det har inte jag heller hört talas om… men fotbad som fungerar så har jag hört talas om och de är enligt både de som jobbar med dem och de som tar baden helt fantastiska. Så det verkar som att örterna/vattnet sätter igång reningsprocessen och jag gissar nog att det är kroppen själv som vet vad som behöver rensas ut, vad den vill bli av med helt enkelt, snarare än vattnet/örterna.

Det är väl lite som med lymfareningsdrycken, den sätter fart på lymfan så att lymfan skickar ut slaggprodukterna man har samlade i kroppen

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Hellas]
0

Jag tycker att detta låter lite intressant att prova på (se inlägg #1): Aqua detox.
Jag vet inte vad det är eller den egentliga verkan men rena fossingar verkar man ju få Cool!
Vem vet, det kanske doftar blomma av dem under ett års tid :)

Magi-cat
0

här finns det http://www.regnbagscentret.se/, jag skrev fel förut….

jag skriver sen o berättar hur det går, jag kanske blir som ny?…

korseett
0

#3 har provat aqua detox och det är bra och jag, naturvetare som jag är, tror också på konceptet. Tänkte göra en artikel till veckan om det. Att sätta plåster på fötterna har jag lite svårt att tro på för hur kan det dras ut något ur kroppen när det är torrt? men det kanske fungerar det med.

Magi-cat
0

#5 Just! Och detta "något" som dras ut via fotplåstret, vad är det? Det är inte alltid allting är så självklart som det låter …..Visst, kroppen är smart om den får de rätta möjligheterna!

Cina-1
0

Jag tycker det låter väldigt intressant. Det ska bli kul att höra om du märker att något har hänt när du är klar.

Tuva-Lena
0

Plåstren måste väl innehålla nåt eller några ämnen som drar till sig de olämpliga substanserna/ämnena, antingen efter principen "lika dras till lika", eller kanske det har med joner att göra, så att negativa joner dras till positiva joner. Sedan har ju alla ämnen också en förmåga att förena sig med lämpliga partners s a s.. eller lämpliga grundämnen.. Obestämd för att bilda kemiska föreningar. Bara en teori.. ;)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

mayolica
0

jag har aldrig hört talas om såna plåster,vet inte heller vad jag ska tycka och tro om dom. vill inte förkasta nåt jag inte vet nåt om,men är ganska skeptisk.

jag har prövat några olika detox som man dricker och visst kände jag att det hade en effekt, men det kan inte ersätta en veckas riktig fasta som det stod på förpackningen. men det är inte alltid lämpligt att fasta , då kan detox vara ett bra alternativ.

det ska bli mycket spännande att se vad ni får för effekt av plåstrena . i nuläge räcker inte min tillit för att köpa och prova eftersom dom inte är gratis.

~ mayolica ~

[Hellas]
0

#5 Spännande :)

Tatsja
0

Då de innehåller svamp, så vet jag inte om jag kan använda detta. Är hyperallergisk mot svamp.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?