Dagens Pratbubbla 20/10
God morgon god morgon!
Mörkt, grått och lite regnstänk så ser det ut här men vem bryr sig?
Har sovit med min spikis, utan tyg emellan, och vaknade utan värk o stel nacke, är så glad 
Idag är det finputs som gäller och kolla så jag inte glömt nåt. Katten ska vara med överallt för att se efter att allt går rätt till………….. han vet så väl vad som gäller, personalen tänker ta ledigt!! Vår gulliga granne kommer troligen att tillbringa lika mycket tid här som inne hos sig själv så vi vet att han kommer att ha det lika bra som när vi är hemma.
Hoppas att ni alla får en mycket bra dag! Kramisar
Medarbetare på Feng Shui och Indien
God Morgon Clary o alla!
Bra gjort Clary!! Sova utan tyg, vad tyckte du..? jag har bara utan tyg nu, visst är det skönt! Ingen värk heller som du på¨mornarna! Så skönt..vad glad jag blir, :) När åker ni Clary??
Nu ska jag jobba, Bra dag önskan!, ses se o kramar!
Godmorgon. Eller vad man ska säga. Var hemma från akuten kl. 2 inatt. Så det har inte blivit så mycket sömn. Rädd att bloda ner. Räcker med hur tröja och byxor var. Även handduken som jag tryckte mot operationssåret innan ambulansen kom. Ska det aldrig vara slut på eländet för mig.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

#1 Det gick så bra att använda den utan tyg trodde det skulle vara värre men det var bara första minuterna. Vi sätter oss på planet kl 17.30 i morgonkväll först till Helsingfors, byte och så vidare till Mumbai där vi får vänta några timmar på planet till Goa, sen väntar paradiset, ja iaf ett av paradisen 
#2 Jobbigt Tatsja, hoppas att det vänder snart.
oj gick operationssåret upp Tatsja? Låter inte kul alls och ja hur mycket ska du vara med om egentligen?
Ska beställa spikisar idag och en massa andra saker så nu är jag tvungen att ta tag i de båda ordrarna som blivit liggandes. Tvålarna är ju slut med
!
Annars en mulen dag och jag har upptäckt att maken glömt att ta ur kattmatsburkarna ur sin bil så nu är de med till hans jobb istället. Jag får väl åka och köpa nya antar jag för kissarna vill ha käk.
#3 Vet inte. verkar som om jag ska få allt elände. Räcker inte med det jag upplevt. Orken tryter. Det är bara mina barn och lilla barnbarnet som håller mig kvar. Blir för mycket. Mellan 3:dje och 29:de juni var det 5 saker som hände mig. Sen har det bara fortsatt, med en det ena och en det andra. Har bara fått tråkigheter hela livet. Började vid 3 års ålder.
Hur mycket ska man egentligen tåla?
Väl mött, Tatsja
#2 men Tatsja, vad besvärligt hoppas verkligen, som Clary säger att det vänder snart!
#3 Så bra att du börjat utan tyg du oxå :) .. det måste ju ta bättre då…. Gud så skönt för er att ni kommer iväg imorgon! Goa, låter underbart!
Kafferasten slut… kram.
#6 Vet inte vad jag ska göra längre. Tappat sugen helt.
Väl mött, Tatsja
hörni flickor nu får vi ta tag i Tasja och ge henne healing
Tycker du det Korseett. Finns kanske andra som har det värre.
Väl mött, Tatsja
Godmorgon
En speciell tanke går till dig Tatja .Jag säger bara kämpa på det är det värt.I allt elände finns det nått gott!
Idag är det gråväder.Ska åka /gå upp till min kompis salong på gågatan och skylta med lite nytt.Det har stått alldeles för länge för jag har tappat lusten helt.Men får dåligt samvete när kunder säger att det sitter gammal info där.Jag vet ju hur viktigt det är att hela tiden fräscha upp.Så idag ska jag lägga på ett extra kol.
Håller annars på med flera större beställningar samtidigt .Hoppas bli klar med dom denna vecka så man får in lite pengar.
kram till er alla
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Healing i ditt fall tatsja är bra för läkningen.
Gråväder här också med några solstrålar av o till. Idag skall jag göra som du abbi, fräscha upp min lokal. Byta gardiner och skura golven, pynta med lite nytt m m. Känns jättekul faktiskt, att få förnya sig.
Lycka till med förnyandet du ocjkså! :)
Kram till dig Tatsja som har det så jobbigt!
Jag undrar om du inte skulle ta och be din läkare om att få prata med någon kurator eller dyl, så att du kan få lätta på trycket inför någon som kan ta sig tid att lyssna på dig. Annars blir det lätt att du går och gräver ner dig i allt elände..
Underbart Clary, att få sätta sig på planet till paradiset! Lite annat det än att åka tåg till pärleporten - du vet det tåget där Jesus är konduktör..
Ha ha..
Ha en härlig dag korseett, blanad spikisar och tvål! Katterna överser nog om du förklarar att det inte är ditt fel.. 
Här kommer en beställning till Waara - om inte spikarna kostar extra, för dom var rätt många vad jag förstår? nej då, men en beställning kommer snrat från mig också, bara jag får prisuppgift först. kanse du som har pm:at den nu, för jag ser att det ligger ett pm o väntar..
Ha en fin dag alla! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Go, morrn….Tatsja många kramar till dej.
Aj, vad jag känner igen uttrycket ,det finns andra som har det värre! Undrar va det står för…trösta en själv eller?
Använder de själv lite då å då.
Klart du ska ta emot heling om ditt hjärta vill Tatsja. Kramar om igen. försiktigt men varmt.
Ha en bra dag alla fina goa folks här på AB!
Vandra i Ljus å Skönhet
Klart du ska ha healing Tatsja!… om du vill.. såklart !
Korsett.. Givetvis ger vi Tatsja healing då! :) Bra idé när kan vi alla?
Helst idag eller ikväll efter 20,00 kan jag..
Tuvan, p.m er nu :) inte haft tid, men nu så.. vad kul och fixa hemma! :)
Broken, var är du..? Saknar dej!!
*.. Håller med var det Clary som sa igår, saknade Tiia & april, man vill gärna se er alla här med en hälsning för att veta hur läget är..
BiGavia, kul o se dej, fin dag till goa dej med :)
Abbi, du måste väl ha ett drömyrke?
Nu har jag ledig till 15,00.. haft jätte kul på jobbet, bara nya frisyrer! .. mysiga kunder.. :))
kramar…

God Förmiddag på er allihop!
Kramar härifrån med Tatsja! Instämmer med Tuvan, en samtalskontakt vore inte fel så att du får lite konstruktiv hjälp i allt strul.
Här är det gråmulet idag men ganska varmt. Jag har slöat på soffan, tvättat, diskat och yogat… nu ska jag hänga här en stund innan det är dags för lunchbestyr och annat kuligt. I morgon ska jag släpa mig upp och åka till stan utan frukost för att lämna alla de där proverna som doktorerna vill ha (för att ännu en gång konstatera att jag är inbillningssjuk gissar jag…). Det gruvar jag mig mycket för då jag mår så himla illa på morgonen och extra väldigt när jag inte får äta. Så köra in till stan känns lite jobbigt! Men men ska ha med mig sonen och en kaffetermos så vi kan fika efter att jag lämnat proverna :)
Ha en riktigt bra höstmåndag allihop, vad ni än styr med runt om i stugorna.
Är lite sugen på en spikis jag med…
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
ja jag kan ikväll Waara

Ja, hur mår du idag Broken? Hoppas att du sovit gott och länge efter konfrontationen igår… känner igen det!
Waara, jag har inte fått nå't pm… 
#17 men snart Hoppis, ska bara… ska bara… jag skickar p.m nu :)
korseett, så bra ska vi lägga upp en tråd?!

Ingen stress Waara, jag tänkte mest om du skickat och det inte kommit fram… det har ju strulat med pm:en bitvis!
Gomorgon alla. Mulet hos Broken men inte så kallt. Idag hoppas jag få svar ang AP på kyrkogården…*L Småfåglarna kvittrar här ute som dom tror det är vår..
Clary, vad mysigt det låter att få åka till Paradiset…snart har ni värme runt både kropp och själ…*L
Abbis…visst är det kul att pyssla med sitt skyltfönster…och snart ska du väl putta in några tomtenissar där oxå..*L
Tuvan oxå…du som är så kreativ gör väl en egen tomte..*L Kanske en som ligger på en brits och får massage av tomtemor..*S
Waara…jag är här..*L Va roligt att fixa med nya frisyrer…*lyckos*
Hoppis…lycka till med proverna imorron…inbillnings sjuk är inte roligt ord eller tillstånd…känns nervärderande på något sätt när man får den diagnosen.Tack…jag har sovit hela natten…lillsonen ringde flera ggr i går och lugna mig. vad jag älskar det barnet..
Korseett…tycker vi ska ge healing till Tatsja…absolut.
BiGavia…varm kram till dej i snörusket..*L
Hoppas jag inte glömt någon nu..*s
Så, Tuvan, Bybo & Hoppfull har levererats p.m nu!
#20.. där är du ja. :).. äntligen, :) skönt o se dej!!..
…exakt så tänker jag med Broken.. bara jag inte har glömt nån nu! .. kan vi inte bestämma att om så råkar hända så är det helt enkelt så att man bara missat..! ? vad sägs? *ss*
#21 Jepp…det är ju inte illa ment..*L så då gör vi ett tillägg bara..så alla känner sig väl tillmods här. Kram go sis
Tatsja…har gjort en healingtråd till dej nu…hoppas nu att vi kan hjälpa dej så allt lättar lite…stor,varm kram

Hej allihop.
Här är det grått och regnet idag. Och jag är jätteseg. men det är väl för att jag städade till 12 inatt.
Nu ska jag duscha, äta och sedan jobba till stängning.
Ha det så bra allihop.
Tatsja, hoppas du känner dej bättre av healingen. Kram.

Kom på en sak. Har veckorna bara rusat iväg? Dagens prattråd är 1 månad i förväg. 
hej .jag har lite brottom nu,måste ut i regnet. blir jätteledsen när jag hör allt som händer med dej Tatsja. sjävlklart vill jag vara med och hjälpa till med healing till dej.
ha det så bra.
~ mayolica ~

#25 Haha du är den första som sett det grattis till det. Kanske lite virrig, dvs värre än normalt men å andra sidan kan jag inte skriva nån pratbubbla den dan så……………..
Tatsja, jag tror som Tuvan och Hoppis samtalshjälp skulle nog göra dig gott också
Broken har rättat till datumet..hahaha…så det kan bli Clary…du har nog lite resfeber..*L
Hej Hej!
Snart ska jag ner till stan och besöka en butikschef, prata om ev. praktik.. Sedan ska jag följa med min mamma när hon ska klippa o färga håret, spännande :-) För övrigt en lugn dag!
Ciao!
Lycka till soffe! Alltid kul hos frissan..*L 
Tack Broken :-)

Tack goa Broken, lite stressad kanske, mycket jag vill hinna med nu.
#14 Det är nog många som tycker man ska sluta och gnälla i och med att man har ett "drömyrke" och det har jag säkert i mångas ögon*L*.Synd att man blir så blind själv ibland och bara tycker det är krävande..Det finns många plus att vara en skapande keramiker men samtidigt många minus med att vara egen företagare med allt vad det innebär.Det är inte alltid att man passar till båda sakerna..ha ha ha
Nu är det snart jul och jag gillar klirret i kassan..he he

abbis, jag tror att alla blir blinda i sina arbeten emellanåt! Det hör till den mänskliga aspekten att tappa gnistan och behöva klaga lite ibland. Det är ju allt från nedskärningar, avskedanden av arbetskamrater, dåliga löner, dåliga arbetsföhållanden, scheman över helger, kvällar och nätter, elaka chefer eller arbetskamrater osv osv. Men sen gäller det att rycka upp sig och försöka se det man älskar med arbetet och suga på det med.
Var jättetrött idag och somnade om med lillpojken efter det att vi varit ute.Sen ville lilltjejen ut,grannen sa att hon är större än hunden
Lite segt fortfarande.
Läste i min örtbok att ett ångbad med fänkålste hjälper mot torr hy.
Broken,var det du som hade torr hy?
… Hallå i stugorna.. Hade sett fel i kalendern,.. jag börjar inte jobba före 16.00 igen, trodde det var 15,00..
Jo, så sant abbis! .. vet .. är oxå egen förtagare, det är en del pappers execise samt annat organisativt..som oxå tar tid…
Vad heter din örtbok Tiia? den verkar bra!
#36 Jag har 2 " Örter som läker" av Anne McIntyre
och "Handbok om Örter" av Andrea Rausch
#37Jag hade fläckvis torr hy…jag använder min olja jag gjorde på groblad..den är fantastisk…eller gnis in dej endast med olivolja om kvällarna..*L
Jo, abbis.. hur lång tid kan det ta innan man hanterar drejjningen på egen hand tro..? det är så kul! :) Förstår ju oxå att även om yrket verkar drömlikt så är det mycket jobb :)
Tack Tiia :)
Nu är jag rikigt ego ( för jag har inte läst era förgående mail här)
Men nu…*andas uuut*
I dag har jag varit på ett sk aktivitetscenter, och med mig hade jag mannen / killen som sist bemötte mig mycket oproffsigt ( med tanke på min sjukdomsbild, osv ja, du Vara vet) ) …och ja, vad blev det…ska iaf träffa en person om en vecka som beslutar om jag är sjuk eller nåt..hhuhuh…'
Jag är ju öppen av mig, så jag berättar för er här, att ( jag kan ha en mildare variant an bipolär sjukdom) jag kan vara mycket sämre än jag "trott" / låtsas om *S* "tyvärr" har jag inte dessa maniska perioder…mest dem låååga, lååånga :( osv osv………Bara fråga…..Kram på er /
Men, tyvärr så känner jag igen mig i denna sjukdomsbild
Jag går ner på djupet och upp igem ( till normal nivå) osv..kan förklara om nån vill dt?
Okej, jag säger att jag är öppen…hm…måste berätta att min pappa var MYCKET manodepressiv, plus att han de värsta tänkabara händelserna under : andra Världskriget….
#39 Det går inte att säga faktiskt för alla har så olika anlag.När jag hade kurser så hade man folk som tränade och tränade och tränade och var jätte ambitiösa men som aldrig fick till det liksom..Dom kunde på sin höjd göra små låga sakermen höjderna funkade inte.Sen finns det dom som det bara funkar för med en gång..Själv var jag en sån som det funkade med en gång för.Mina tio första alster innehåller 1 tekanna1 snipa och en sockerskål med lock bl.a..
Man brukar generellt säga att efter 7 års daglig träning är du en normalgod drejare..
lycka till
Äsch! Det blev inte av, var tvungen o fixa ett annat viktigt ärende först o sen tyckte jag att det blev sent när mamma var hos frissan.. Men imorgon ska jag ringa ner dit o prata med chefen!
Hoppas ni har en trevlig kväll..
#40 Bybo vännen! Det låter inte bra det där du berättar, men det skulle förklara en del av dina downperioder förstås. Hoppas ändå att din "handledare" är lika förstående och vill hjälpa dig dig på alla tänkbara sätt. Hur upplevde du besöket på centret då..? Håller tummisarna för dig gumman! Kramar!
#41 Urrrk, vad är det du säger abbi? Sju år!! men då är jag ju nästan pensionsmässig ju! Får bli pensionärsterapi för min del då..
Å andra sidan ska man väl ha nåt att göra då också, dom dagar man inte är ute o kör bil och retar medtrafikanterna till vansinne. Ha ha! 
#40 Usch,Bybo,men på ett sätt skulle det vara bra o få ett namn på det också
#40 Soffe,snart fyller du år

#44 Jaa det gör jag Tiia :-) 24 år.. Kan man inte tro va ;-) Skämtar lite med mig själv såklart!
Bybo, vad.. men, vad har hänt nu.. Bioplär sjukdom….Är det testat på ngt. sätt , eller är det personer som säger att de tror du har det ..? blir lite rädd där nu att du accept it bara, för det är det ju inte.. vad säger att du har det o måste ha det o isåfall behöver ha det framöver?? fråga Bd om naturmedicin? motion är ju toppen, ändra kost.. tankens kraft et.c finns massor av lindring att få.
…Att du kan vara sämre än du trott?.. men snälla vän, du kan väl inte må sämre än du hitills mått?..
Förresten, så blir jag så förbannad på de läkare som bara kastar diagnoser så oförsiktigt runt sej.. det förekommer ibland.. hur lätt är det då att hämta styrka..
…vars lägger vi tankens kraft då?? Inte på att försöka bli bättre alla gånger iaf. !
Vet att du har det svårt nu givetvis! men ett exempel.. en kvinna jag känner till fick en dödsdom, hon skulle inte överleva året ut.. hon lever än, tror det gått en 10 år nu.
Bybo, läs The secret, tankens kraft.. finns på svenska nu.
p.m om du vill, kramar om!!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
#41 .. 7 år ;) ..ja, tack för du berättade om drejjandet.. har ikväll varit o skurit botten, hette det så nu, på de skålar jag drejja igår.. det är ju så kul så nu har jag bokat ytterligare en dag/v keramik kurs!
Glömde ta bild på mitt första alster ikväll.. hade vart kul ó visa, stolt nybörjare! :) kursledaren frågade om jag drejjat i tidigare liv *s*.. mallig som ett barn :)
#47 Berätta Waara! vad är "skurit botten" för nåt? Det måste väl jag också veta om jag skall få det hela riktigt. är det när man tar bort grejerna från skivan, eller va då? 
#48 Ja hette det så nu då..? kanske abbis rättar till mej sen om det behövs :) Skålarna tog jag bort redan igår från drejskivan, sen idag så la jag la skålarna upp o ner på drejskivan, sen hade jag ett litet kniv liknande redskap o gjorde botten jämn och fin, har för mej hon sa skära botten .. gjorde ytterkanterna ngt högre än inner så skålar stå stadigt.. :) Så kuul ju Tuvan! .. börja igen ..?:)
#49 Beskicka heter det om man ska vara korrekt*L*.Det gör man om man vill ha en snygg botten som är lika snygg som övriga delen av krukkan..Mycket bra att lära sig,faktiskt.Man använder ett avdrejningsjärn eller som jag en mirett som är gjort av en bit platt stålvajer. Det är alltid bra att gå mer än 1/ggn per vecka.Ger mycket mer..
Tack abbis!! beskicka/ beskära kanske det var jag trodde jag hörde ha ha ha.. tack :) .. ja, tror det oxå, så det blir mer intensivt nu.
Nattikram.
God natt alla som är vakna.. o kramar..
Det värmer ett hantverkshjärta att få läsa det ni skriver. Och visst skall jag fortsätta jag med. Jag ger mig inte i första taget, knappt i sista heller om jag ska vara ärlig.
me det är jättebra om du går in oc skriver ner det du lär dig Waara! Då kan jag lära mig också, åtminstone teorin. 
Go'nattkram på dig Waara!
Jag har precis fått en halvkroppsmassage med eteriska oljor av min sambo…ska bli gött att sova nu…natti natti alla nattugglor..
De säger att dem tror det :-/ Kanske det baserar det på min pappa, som veeeerligen hade det och lite till. Nå väl, bara jag börjar att må bättre. Sen skit det samma om jag gått i nån vägg ( som de bla säger) eller om det är socialt eller genetiskt betingat……Finns mer jag kan berätta, trots att jag är typ ärligaste…
# får väl klargöra här då…
Han hade svår manodeprisivitet, plus de värsta barndomsupplvelser man kan ha…
Så..ka, skit det samma *skratt*
Ja, men du är medveten om pappas diagnos.. inte skitsamma alls.. Fastna inte i en eventuell diagnos! ge dej inte, visa upp istället!
Godnatt kramar!
#56 Tack, DET är precis det jag tänker…jag är jag ( har typ aldrigt tänkt så?) och att mitt mående beror på mig typ …..
#52 :) Hantverkshjärta.. ja gudars så kul det är att drejja.. hoppas du kommer dej för att fortsätta..? .. du verkar så sugen… :)
Nu så är det God Natt!
Natti abbi! Hälsa gubben!
Kraaam!
Hallå där Waara! vem var det som skulle lägga sig för en havtimme sen..?
Nu ska jag i alla fall avsluta passet genom att önska er kära vänner en god natt! Puus o kram till er!
Har sparat ner bilden på din väninna bybo! ;)
.. Näe.. det var inte alls God Natt *s*.. men snart..
Ja, Bybo.. du ser, du är du ;) Bra skrivet.. lite trött nu, Sov Gott nu gumman! Kram
Ha ha ha .. Tuvan! Jodu, vart på väg ett bra tag i säng.. men nu så :)
Sista God Natten för denna afton! Kram på er! o hoppas de som sover sover gott.. snart gör vi det samma..