Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 1137 ggr
Clary
0

Dagens Pratbubbla 21/10

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon alla!

Så var det sista morgonen hemma på ett tag. Allt är packat även spikis! Här är det grått, blåsigt och lite regn, tror ni jag längtar iväg? Hinner säkert in ett par gånger till här innan det är dags att stänga dörren.

Ha en härlig dag! Kram

Medarbetare på Feng Shui och Indien

korseett
0

åh ha det så underbart nu clary!

Jag väntar på en ny hårddisk idag men varför kan de inte tala om när de kommer för jag hade ju tänkt att rida med men får nog hoppa över tyvärr.

Nu ska jag säkerhetskopiera allt igen

ha en bra dag alla! vete tusan när jag kommer ut igen om det skulle krångla menar jag

Waara
0

God Morgon!

Önskar god fömiddag, ska jobba en stund nu..

Önskar dej o din make Clary en underbar resa! Bra spikis fick plats :) var rädda om er o njut..

Kramar

Tuva-Lena
0

Underbar dag till er alla! Och god morgon från mig också! Glad

Önskar dig en underbar semstertripp Clary, med sol, underbara dagar och kanske liite hemlängtan också.. till oss då förstås! Flört

Rena rama vårluften har kommit idag, det är varmt och skönt ute och jag hoppas att vi slipper regnet idag. Jobbar ett tag nu under förmiddan/dagen men sedan måste jag nog ut i vårvärmen tror jag.

Hoppas att det löser sig på ett smidigt sätt med hårddiskandet - diska den inte för länge bara, korseett! Flört

En skön dag till dig också Waara! Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Cina-1
0

Godmorgon!

Ha en jättefin semester Clary, och din man också förstås. Flört

Vilket härligt foto. Tror du jag blir avis? Nää, inte ett dugg….hmmmObestämd

Ha en bra dag ni andra också i höstrusket.

Blodeuwedd
0

Godmorgon alla..

Å Clary, jag tror jag åker med till solen och sen stannar jag där.. Hoppas ni får en underbar resa..

Korseett om du lägger hårddisken i blöt så blir den en mjukdisk och mer lättdiskad tror jag. ;) Annars är jag nog inne mer på Tuvans förslag där att inte diska för länge. Att missa en ridtur för en dators skull låter inge kul.

Gomorron Waara.. Jobba lugnt så du inte klipper nån i örat ;) Jag var till en frissa för många år sedan som stack mej i örat med saxen så blodet flödade.. huwa..

Tuvan jo det känns nästan som vår.. fast tvärsom.. ;) höst alltså.. varmt ute och ruskigt men ut ska jag oxå.

Cina godmorgon till dej oxå. och ha en fin dag du oxå i rusket..

abbis
0

Clary…kan du inte packa ner oss på ÅB i handbagaget*L*

Ha en bra tisdag , go vänner. Min dag började med ett gräl

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

korseett
0

haha ni är ju för roliga #3 och #5! sitter med ett brett leende och funderar hur jag kan få den riktigt ren..

Brokenfether
0

God morgon! Mörkt och blött ute idag…riktigt höstväder i sin fulaste skepnad.

Fick inget besked på AP jobbet igår så idag måste dom ju ringa tycker jag.

Clary…vilken ljuvlig bild, är det månne stranden du ska ligga och "löka" dig på där nere? Önskar er en underbar resa och härlig vistelse i paradiset.

Korseett…lycka till med den nya apparaten…och hoppas den fungerar som den ska…*L

Godmorgon Waara….klipp klipp…vackra klipp…alla öron i behåll..*L

Tuvan…vårvärme? Vilken härlig dag du ska få…njut..njut..*L

Cina…ha en skön dag du oxå…*L

BW…här nere är det oxå vår…fast inte förräns i april nästa år…*L Mysig dag till dej..*L

Abbis…vilket trist sätt att börja dagen med…må det vända till skratt…fin dag hoppas jag att du får.

Kram alla…Broken

Tiia
0

God middag!

Har jobbat några timmar idag,det började regna när jag skulle hem.

ska till doktorn för en kortisonspruta på e.m

Clary,vännen,ha en underbar resa med din man.Ta hand om varandra.kramis

Waara
0

Aj då Bw.. ont lät det!! Här sitter alla öron sitter kvar…. ^^ haha.. kul på jobet idag med :)

Ni verkar på gott humör här idag.. det gläder mej. :)

Önskar er en fortsatt fin dag, snart ska jag ut o möta regn & rusk! härligt!

Clary
0

Om en timma ska jag stänga ner allt vad elprylar heter, allt är klart tror jag?!?

Om jag kunde, skulle jag packa ner er allihop och sen kunde vi mysa på stranden och ja Broken det är en av våra stränder. Tro nu inte att jag tänker ha hemlängtan, det finns faktiskt internetcaféer där, så helt lugnt blir det inte……………. däremot startar jag inte någon prattråd i morgon, räknar med att vara på plats runt 12 svensk tid om planen går som de ska

Hoppfull
0

Åh Clary!! Ta med mig!! Glad Skämt å sido ha det alldeles underbart!! bada lite åt mig med, jag älskar bad i saltvatten! Kramar!!

Och ha en riktigt bra dag alla ni andra med! Själv är jag sliten efter en väldigt lång förmiddag som började på fastande mage med en resa till stan och sjukhuset för att lämna 12 rör med blod för analys! Sedan ramlade ärendena på så vi har kommit hem för bara en timme sedan sonen och jag!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Waara
0

Åhh..Clary jag känner resfeber med dej… ha en underbar semester nu! Kramar!

Clary
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

embrace på er!

Du Hoppis, de där vampyrerna som snor en massa blod är inte trevliga och till råga på allt ska de ju ha betalt!!!

Nu är det slut för idag!

Var rädda om er och hoppas ni får en fin dag fortsättningsvis

mayolica
0

regnigt och grått idag och migrän . ska gå ut och handla.

ha en trevlig semester Clary.

~ mayolica ~

Blodeuwedd
0

Ååå vem behöver trillerfilmer?

Jag hade värsta boven i trädgården idag.

Jag stog och pratade i telefon och tittade ut genom fönstret.. då såg jag en av ekorrarna sitta vid talgbollarna och slita och dra.. Vips hade han slitit ur en talgboll ur hållaren och sprang iväg med den hängande i munnen. Samtidigt satt en annan ekorre i fågelbordet.. eller rättare sagt under och försökte bryta sej in. Hm.. snarrt får jag köpa nytt fågelbord för det är nästan sönder. Hm..

abbis
0

Om vi ska komma iväg allihopa tillsammans kanske skulle vara läge att söka till robinson 2009-Vilket gäng och vilket händigt gäng sen..

Tuva-Lena
0

#17 Bra idé abbi! Och då delar vi förstås på vinstpotten efter sista tvekampen.. Flört fast det där med att rösta ut varandra får dom ta och ändra på, vi jobbar ju i kollektiv här på sajten. En för alla, alla för en, eller hur..? Cool

Hoppfull
0

Hahaha! Det är då inget för mig med min klena kropp, vare sig tävlingarna eller boendet. Men jag kan ju alltid laga mat och vara hejarklack, för det rä jag bra på :)

Broken, har du fått något besked om praktikplats idag?

abbis
0

Men guuud så smala vi kommer bli ..alla kommer vilja ha oss som fotomodeller senCool

Jag har vattenskräck och höjdskräck så dom kommer få det jobbigt med mig..ha ha ha

Brokenfether
0

Jaha..nu sitter Clary på planet i Finland på väg till sitt paradis…så mysigt för dom…*L Unnar dom allt gott.

BW …vilka goa "korrar" du har där uppe…hahaha…du får kanske sätta en hundkoja på en stolpe denna gången så alla får plats..asg

Abbis…ja vilket gäng vi skulle bli..som Tuvan sa..ingen blir utröstad..nya regler och alla delar vinsten…kanon. Jag stannar nog hemma och följer eländet från tv:n…hahahah

Hoppis…nä,fick inget besked idag heller…ska det vara så jävla svårt att säga JA?Skrikandes Imorgon SKA jag ha svar!

Hoppfull
0

Hm… trist! Ska du ringa själv eller vänta+

Åh vad härligt för Clary och maken! Underbart!

Ja själva vistelsen på en varm ö har jag verkligen inget emot! Bara säg till så följer jag med :D

Brokenfether
0

#22 Dom ska meddela mig…så jag väntar…*L

[lanns]
0

Dagen i dag har varit lite grå mulen. Var till min bror på fm fika, han var hemma med förkyld dotter idag.
Eftermiddagen har gått åt till att trimma hundar. Just nu ser de lite lustiga ut båda tvåmed otrimmat huvud och svans. Tar det sista imorgon. Får nog plocka fram nått riktigt gott att muta dem med när bakdelen ska snyggas till.

Försöker förhala ett beslut som ska tas. Kan inte välja eller bestämma mig Skrikandes tänk om jag väljer/bestämmer fel Obestämd!
Det handlar om att besluta hur jag ska göra med min arbetsprövning. Men ska straxt skriva ner vad jag kommit fram till i en e-post till handläggaren på AF.

Skulle vara härligt å få leva lite Robinson-liv. Helst nån stanns där det inte finns ormar då för det är otäcka saker, brrr. Utan tv, telefon och dator. Datorn kan bli svårt men det går nog eftersom ni ska vara där.

Waara
0

#24 Välj rätt ;) .. ja.. svårt när man velar.. du väljer nog bra.. tror.. kanske när du sitter där o skriver känner du vad som verkar rätt..?

Men Broken, vad du hålls på sträckbänken! .. o vi med :) hoppas!

God Natt… ska ta en bok o lägga mej på spikis nu..zz..zzzzz  Kram.

Blodeuwedd
0

Natti nattkramar till er alla… och önskan om vackra drömmar..

Förhandsgranskning av bilden

Brokenfether
0

Natti kramar..BW…natti kramar alla…sov gott..

Tuva-Lena
0

#24 Nästa sommar packar vi ryggsäckarna och ger oss in i djupa skogarna, hela bunten! Cool Vi får leva av örter och fisk, kanske lite grillat också av o till. Helst ska det vara nån vecka då det är fullmåne, så att vi får känna magin en fullmånekväll mitt i skogen. Vad säger ni om det? Skulle det inte vara ljuvligt?! Glad Mobiler och annat skräp lämnar vi kvar hemma. Flört

abbis
0

#28 Ett liiiv utan dator och mobil iiiiihhhhRynkar på näsanSkogen ? är det dom där gröna sakerna med rufs upp till…och som samlar på inkräktare som sticks och bits…iiiihhh..Kan man ha högklackat*L*

godnattSkrattande

Tuva-Lena
0

Ha ha! Skrattande Nu skrämde jag dig allt abbi! …Rufs upptill..? Stinta, du har missat det bästa i tillvaron - grankåda, tjärved och en nersvärtad kaffepanna.. Cool

Hoppfull
0

Hahaha, jag som inte ens har någon mobil… Skrattande

abbis
0

#30Säger sambon oxå…ändå har jag vatt scout*L*

korseett
0

det låter trevligt IL om jag får det att fungera med maten så blir jag med.

[lanns]
0

JAAA!

Låter härligt!
Fullmåne mitt i skogen! Yes!

Måste berätta om en teater resa jag var på för en del år sen.
För att ta sig till scenen för skådespelet blev åskådarna transporterade med buss till en fäbod. Under bussfärden berättades det för oss om skogsrå och andra varelser i skogen. Ljuset var släkt och genom sidorutorna i bussen ser vi fullmånen lysa över skogen.
Sista biten till "scenen" får vi gå en stig upplyst av marshaller.
Sedan bjuds det på teater med skogsrå, troll, näcken å en och annan människa under fullmånens sken bland gran och fur.
Och en och annan mygg oxå…

Letade på nätet och hittade "affishen" till teatern:

Musikteatern "OM NATTEN"

En musikalisk folksägen från Dalarna. En spännande upplevelse i genuin fäbodmiljö.

Plats: Arvselens fäbod, Malung.

Vad sägs om att gå på teater på fäbodvallen - klockan elva på kvällen.

Uppsättningen bygger på en gammal sägen från Malung. Kolaren Olov förälskar sig i skogsrået. Men villkoret för att han ska få sin älskade är dock att han lämnar den mänskliga tillvaron och tar steget till hennes värld - mystikens värld, en tillvaro bland skogens alla väsen.

"I hans minne fladdrar en grön klänning och mellan träden trillar ett pärlande skratt. För den som lever i skogen är skogen inte farlig, den är vacker och en vän som aldrig lämnar Dig ensam"

Om kärlek i en annan tid, i en annan värld

Parkering: Brandstationsparkeringen vid Orrskogen, Malung. Därifrån avgår bussar till fäboden. Bussåkning obligatorisk.

Waara
0

#34 Fullmåne i skogen… ? har jag missat nåt? Räkna med mej! Vilken vacker bild lanns! Teatern låter lite magisk.. var den bra..?

[lanns]
0

Det är en hel del år sen jag såg den . . .
Men utan denna inramning, eller vad jag ska kalla det,
så hade jag antagligen inte kommit ihåg detta.
Historien i sej var inte så märkvärdig.
Men natur, natt, måne . . . så MAGISKT!