Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 1916 ggr
Hoppfull
0

Tandkräm utan

fluor, var kan man få tag på det? Har läst att fluor lagras i kroppen (hjärnan?) och ställer till med ganska stora bekymmer. Det kan bland annat försämra sköldkörtelns funktion men även hela näringsupptaget.

Någon som vet?

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

korseett
0

hälsokosten har

Hoppfull
0

Aha, tack!

Waara
0

Bra initiativ hoppis! :) Vi fick en hel tråd om flour :) .. tror vi har dej delvis att  tacka för det oxå :) perfekt!

moonflower
0

Har för ett tag sedan köpt en aloe vera tandkräm, som faktiskt var mycket fräsch och den skulle vara utan flouret har jag för mig. Tyvärr var priset "skyhögt" men den var faktiskt mycket dryg- en pytteliten klick räckte bra. Kändes som den var värd sina pengar trots allt.

Waara
0

Tack för tipset moonflower! Det får prioriteras trots priset, tandkrämen :)

P.s Hälsokosten?

Hoppfull
0

Hehehe, ja jag läste någonstans om en man som varit sjuk på alla tänkbara sätt, bland annat kroniskt trött som jag ju själv är. Och en av de saker han talade väldigt varmt för var just att snarast sluta med fluor som lagras i just tallkottkörteln. Det tog ett tag innan det sjönk in på mig men nu är jag tydligen redo :) sedan talade han sig varm för rawfood har jag för mig och påvisade hur han botat sig själv från de mest otroliga saker genom att sluta helt med animaliskt protein, alla tillsatser osv och levde på mycket råa kravodlade grönsaker (om jag nu minns rätt alltså!).

Var precis innan på vår minihälsokost där jag bor men de öppnade inte förrän klockan 14 idag Skrikandes typiskt!

Waara
0

hmm… bra du tog upp det här ämnet Hoppfull.. känns ju inte alls bra med alla biverkningar.. fy så läskigt ju,.. byta tandkräm direkt bl.a.. (efter 14.00 då för din del:)

O.T Hoppis. Det där om maten oxå, har du hört talas om Living Food?.. där får man just lära sej om att inte äta animaliskt fett.. råa grönsaker mm.. matens effekter i kroppen, min mamma var där för några år sen,.. jag har tänkt att åka, men inte haft möjlighet än.. har du någon tråd om detta ..? du kan ju så mkt. i ämnet.. om inte, vill du skapa en..? /frågar snällt ;)

Hoppfull
0

Bara hört talas om… men jag kan googla lite och kolla… kan försöka fixa en tråd om det i morgon :)

Waara
0

Jaaaa ;) menade ju dina övriga kunskaper!, det liknar Living food teorier mångt om mycket, men skriv om allt det du kan..??  jag har kursmaterialet här hemma om Living food,.. jag kan fylla på lite med info där i din tråd typ så.. vad tror du?,.. menade inte att du skulle behöva googla om just det.. men det påminner starkt om det du har lärt dej!! :)

moonflower
0

Hej #5 Waara, den är faktiskt inte köpt på hälsokosten, hrm, jag funderar vilket namn den hade. .. jag återkommer till Dig när jag hittat det!!

/moonflower

Waara
0

#10 Tack rara :)

sockerrattan
0

finns tandkräm utan på apoteket

Mia//

Waara
0

Bra^^tack snälla,  då kan vi köpa tandkräm utan flour både på hälsokost & apotek samt andra affärer,.. undrar nu varför jag inte gjort det tidigare..hmm. tack för era tips!

Hoppfull
0

vet du vilken sockerrattan?

Hoppfull
0

när jag tittat igenom Apotekets produkter på nätet hittar jag ingen utan fluor Obestämd

sockerrattan
0

De har haft för till proteser ska man ej ha varken slipmedel eller flour

Mia//

sockerrattan
0

Men man måste inte ha tandkräm! Det viktigaste att man är nogrann med den mekaniska rengöringen. Tandborste o tandtråd eller mellanrumstborste.

Använder själv aldrig tandkräm… spyr av att det blir för fullt i munnen!

Mia//

[lanns]
0

När jag läser om detta med fluor och tandkräm kom jag att tanka på Alternativmixen och sidan om amalgam.
När jag skulle hämta länken dit upptäckte jag att här står det om fluor oxå.

http://www.alternativmixen.com/miljo.htm#ARTIKLAR-AMALGAM

En bra sida överhuvudtaget. Här finns mycket läsvärt.

Hoppfull
0

Nu har jag köpt tandkräm utan fluor :) Med teatreesmak, inte alls gott men man vänjer sig säkert. Den Teatree är bakteriedödande så det borde ju förebygga karies tycker man. Dottern tycker att den är skitäcklig dock Tungan ute