Ont i halsen och hängig
har ni några tips? Tar tacksamt emot för jag MÅSTE jobba mycket ända fram till jul.
Har ni något tips mot hosta också?
Tar tacksamt emot tips! Jag vet att jag/vi skulle behöva varva ner men det finns det ingen tid till tyvärr.
Echinacea brukar korseett rekommendera, och jag har hört andra också som tycker att den är jättebra vid förkylning. Själv provade jag Kan Jang vid en halsfluss för många år sen, och den försvann dagen efter. Lite kraxig bara några dagar, men hellre det än att ha ont i halsen.
Välkommen in förresten Helena, jätteroligt att du kommer med i gänget! Hoppas att du får många goda råd så att du snart blir frisk! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Är det vanlig halsont med hosta tycker jag lakrits är lenande,men är det en ev halsfluss så ät glass och gå till dr för penicillin.
Te med honung i eller bara kokt vatten med honung i.
1 ask röd prince på det…..hehehe,skoja bara…
Hoppas du får rätt på det hela..lycka till
Välkommen in hit..
Hehe, mammas häxbrygd! 
En kopp buljong med 1-2 pressade vitlöksklyftor i. Inte gott men frisk blev man oftast. Mest för att få slippa fler doser av det.
Men den bästa effekt har jag fått när jag sett till att äta ordentligt(riktig, lagad mat), sova så mkt jag kan(dumpa tv:n och gå och lägg dig tidigare - under sömnen jobbar immunförsvaret ifred.), inte träna och se till att ALDRIG frysa. 

Hoppas att det vänder snabbt!!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Tack! Nu är det värsta över. Tack för era tips! Grönt te med antioxidanter och healing på mig själv så vände det. Nu mår jag bättre och är på rätt väg igen… :-)
Jättebra Helena! Nu kan du testa att mota Olle i grind sedan, genom att äta C-vitamin. Det gör jag och har inte varit förkyld på åratal! Sköt om dig! Go´jul-kram till dig och familjen! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Putteli putt