Ont....
Jag har haft ont i vänster tumme upp mot nacken och på vänster sida av ryggen, ner mot stjärten och utmed benet och ner mot utsidan av foten till och från. Försökt att stretcha men det hjälper inte, känns som att det är helt igensatt. Har varit till massör men det har inte hjälpt snart vet jag inte vad jag ska ta vägen.
Det jag kan säga att jag har varit väldigt arg nu på slutet på mitt liv och på andra runt mig. Förstår inte varför. Kanske detta har förorsakat en blockering i mig.
Vad tror ni att detta kan vara??
Hej på dej! Låter jobbigt värre det där. Det första jag tänker på är en nerv som löper igenom hela din vänstra sida…bara en tanke. Akupunktur i tummen eller i huden mellan tumme o pekfinger kanske är en tanke att prova. Är inget proffs på sånt här, det var bara en tanke som slog mig. Hoppas någon har ett bra svar till dej, annars fråga BranDuir i hans tråd här. /Broken
Det kan vara två saker. Dels en kota som ligger snett och klämmer på nerverna dels kan det vara en meridian som bråkar med dig men jag har inte bilderna här så jag kan inte se vilken tyvärr.
Har du varit till kiropraktor?
Korseett…kan akupunktur hjälpa mot nervtrådar eller är det bara musklerna som det är bra för?
akupunktur kan hjälpa kroppen att reparera sig själv på alla plan men ibland kan det behövas en manuell justering.

Jag tänker som korseett här, har själv varit med om smärtor som löpt längs ena delen av kroppen på det sättet och det var kotor i nacken som hamnat snett och stängt av cirkulationen. Jag skulle oxå testa kiropraktor/naprapat om det vore mig det gällde.
Men även Broken kan ha en poäng. Akupunktur för att få igång flödet i meridianen är klokt, fast för säkerhets skull skulle jag gå till kiropraktor först!
Lycka till och krya på dig!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#4 Tror oxå på en ev klämmande kota nu när du nämner det..*L eller kanske flera kotor…
Jag tycker inte om att gå till en kiropraktor. Är rädd att något blir fel.
Jag tror på meridianerna. Att det hänger ihop med det psykiska.
När jag masserar benet så gör det så ont, bränner att jag måste sluta.
Akupunktur har jag aldrig provat, ska kolla runt om det finns någon.
akupunktur kan göra att kotorna hoppar rätt av sig själva men det är inte säkert.
Krya på dig
#7 Förstår din rädsla…har haft samma tankar jag oxå..*L
Det finns en rulle man kan köpa på vissa hälsocenter…en vit, tjock rulle som man lägger sig på och rullar ut ryggen sakta från sida till sida. Har en kompis som använder sig av en sådan och jag har testat den jag med. Ryggen kändes alldeles platt efteråt. Svårt att hålla balansen dock..*L
Kan zonterapi hjälpa tro??
det är bara att prova och se. men all behandling behöver oftast flera ggr på sig för att ge effekt. Seom du kan finna någon som har flera behandlingsformer att erbjuda för då kan man få en bra anpassad mix. Men helst en naprapat eller kiropraktor om du vågar…
Säkert någon blockering av nåt slag, men inte samma meridianer i tumme som nere i foten däremot.
Ilska kan också sätta sig i kroppen genom att du omedvetet går och spänner dig. Du är ju beredd på kamp när du känner ilska och musklerna är spända till bristningsgränsen!
Jag har precis gått en kurs i EFT - Emotional Freedom Technique, där man med enkla knackningar eller tryck stimulerar, vissa akupunkturpunkter som är lugnande på sinnet. Samtidigt som du knackar på de här punkterna skall du säga högt för dig själv vilket problem du upplever. Genom att högt säga vad problemet är, eller vad du retar upp dig på, och samtidigt knacka på dessa punkter så kan du avdramatisera problemet/det du retar dig på. Mig har det då hjälpt mot en satkärring här i byn.. 
Kolla länken här!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Jag ska titta runt om det finns EFT här, det låter spännande ut.
Imorse bestämde jag mig för att stanna hemma. Jobbar ju inom vården.
Jag har tänkt många gånger varför jag går och spänner mig och varför jag ska ha så här ont. Är det något i mitt liv som inte är bra eller vill kroppen visa mig att inte mitt arbete är bra för mig.
Försökte att meditera över detta igår och fick till mig en blockering. Jag ska fortsätta med det idag.
Ska ringa en massör idag och se vad som händer annars så får jag ta till andra metoder.
Tack för alla era svar
.
Puh, nu har jag fått bindvävsmassage. Oj, vad jag skrek. Det satt fast i mitt ben som cement sa hon. Mycket "Skräp, skit" som jag har lagrat där. Stämmer bra det.
Nu är det bara att lära sig att inte ta på sig av andras eneriger och skit.
#14 Att det gjorde så ont.. jesses, stackars..men nu kanske det där blockeringarna ger sej, inge bra o samla på dom inte.. Lycka till nu!