Liknelse om livet??
Oj,.. gumman.. tält liknelsen var annorlunda, undrar.. den låten har jag nog inte hört… lite för trött än denna söndag för att orka göra en liknelse, ska dock fundera under dagen.. hum, intressant.. kan tänka mej att att jag får gnugga ordentligt :) Och det kan ju vara bra :)
Livet är som en påse, säger Hasse Alfredsson i en sketch, tomt och innehållslöst - men jag skulle nog vilja likna det vid en ketchupflaska: ibland kommer det ett överflöd ur det och man hinner inte tillgodogöra sig allt som serveras, medan andra gånger är det omöjligt att kunna krama någonting ur det.. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
#1 Gör det du gumman!!
#2 JA, livet är som en ketchup-flaska, det är ju sant! Först kommer inget, sen inget, seeen kommer allt på en gång! 
Livet kan också vara en strumpa, ibland passar den men i vissa fall råkar man ut för något material som kliar så in i vassen och då slänger man den för man trivs inte i den strumpan…*s*
Många Goa Kramar
Annisangel
#2 Ja, Hasse A säger att livet är som en papperspåse, och tilläger, tills man fyller den med nått.
Livet är som en boll - det rullar på.. 
Livet är som en gunga- än så går det upp o än så går det ner :)
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman
Ok, nu vet jag vad jag liknar det vid, ..Livet.. En resa,. ibland vet man vart resan går.. ibland ändrar den riktning,.. oförutsedda hinder,.. nya mål.. ibland bara åker man med, utan att veta vart.. emellanåt styr man skutan handfast & målinriktat.. jo, resa får det bli för mej,.. :) Kram
Livet är en trappa…man börjar längst ner och tar sig sakta uppåt. Ibland kan ett trappsteg vara trasigt och då får man vänta att ta nästa steg tills man lagat det och det är säkert att gå vidare. Trappan tar aldrig slut….
Mycket finurligt mina vänner och det bästa är att alltihop är rätt!!! Man kan ju finurla sig blå om man vill, men det är skoj för då blir inte livet så tungt heller om man liknar det vid såna småsaker som papperspåsar, bollar och tält…
Men jag tycker det är så otroligt spännande med livet, att aldrig veta på förhand om man inte planerar något vill säga… Bara vara nyfiken och vänta vad som kan finnas bakom nästa hörn, eller om man tittar ner i en papperspåse, vad kan man finna där… *s* Kanske är det någon som har lagt dit något före mig!? 
Många Goa Kramar
Annisangel
Livet är som ett kylskåp.
När man öppnar dörren till det så står det en massa läckerheter där och väntar på att förtäras. Men det gäller att hålla sig framme, för när man öppnar dörren nästa gång.. kan allting redan vara uppätet.. 
#10 Med andra ord..Sitt inte på röven och se livet passera förbi..*S 
#11 Näe, då blir livet ett dèja vue, och man frågar sig; var fasen har jag sett den där 'korven' förut..? 
Livet är människans vän. Kommer bakom hennes axel och klappar henne lätt på skuldran och säger: Här är jag! Människan vänder sig om och frågar: Känner jag dig?
~Sandro Key Åberg~
#12 Eller också har guben varit framme och ätit upp det jag ville ha…
Många Goa Kramar
Annisangel

Vilken rolig tråd :)
Jag tycker livet skiftar i vad det är… har haft perioder när det känts som livet varit en kanot i en strid ström på väg mot ett vattenfall utan paddel… eller som att simma motströms utan att kunna simma…
En fråga som jag tror är viktig är: vad VILL vi att livet ska vara? För kanske spelar det större roll än vi tror.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#15 Visst är det så Hoppis!! Jag tycker att om man liknar en situation vid något som är mindre skrämmande så blir det ganska enkelt att veta hur man kan göra…
Men när man är mitt uppe i en jobbig situation så är det inte lätt att göra liknelser… Men det gör onekligen livet lättare för mig iallafall å jag kan möta andra situationer med ett leende och vid gott mod trots allt…
Många Goa Kramar
Annisangel
Livet är som en resa, man vet inte vad som vänta bakom hörnet.
Fast jag gillar "påsen-Livet är som en påse, tom o innehålslös om man inte fyller den med något.
Lena.P är jag i verkliga livet.

Det är sant Annis!
Ett klokt sätt att avdramatiser och skaffa sig distans till livet!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.