Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 3736 ggr
Tatsja
0

Agraffer

Igår togs mina agraffer. Gissa det gjorde ont och inte var det bättre av en distriktsköterska som inte verkande kunna sig jobb. Efter mycket tjat från mig, gick hon och hämtade min husläkare. Han ville hon skulle ta odling från det som rinner ur såret. Det fick jag påminna henne om flera gånger. Se på fredag om de fått svar.

Läcker än. Tur grannen lägger om det. Tänk att försöka få det rätt själv. Såret som ska läggas om sitter bara en bit under bysten. Svårt att nå.

Hoppas det jag fick av snälla Korseett hjälper. Även mot all värk i kroppen. Ischiasen har slagit till för fullt nu när kylan kom.

Kramiz Tatsja

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Tuva-Lena
0

Ja Tatsja, hoppas verkligen att det vänder nu. Vi håller tummarna för dig i alla fall! Kramar!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Brokenfether
0

Skönt Tatsja…bort med järnklämmorna och odlingsprov på vätskan så ska du se att det snart kommer att läka ihop sig. Lufta såret lite oxå så det torkar upp lite…kan kännas skönt…*L Krya på dej..Kramar

korseett
0

krya på dig vännen och ja vi håller tummarna för att det ger effekt.

Waara
0

Vad skönt Tatsja att du fått tagit bort agrafferna, krya på dej kramar.

Tatsja
0

Grannen och jag tror att agrafferna är boven i dramat. Jag som är så allergisk kanske inte tål dem. Vi får se vad som händer. De använder ju dem för att ärren blir finare än med tråd. Bryr mig inte om det. Vill folk glo så kan jag tala om varför jag har ärr.

Väl mött, Tatsja

Brokenfether
0

Vet du Tatsja…den tanken har slagit mig oxå…så nu kan du kanske äntligen börja läka..Skrattande krya kramar

Hoppfull
0

Jag avskyr agraffer!! Jag får alltid mycket fulare ärr när de använder dem än när de syr! Min kropp gillar dem inte heller! Så det var säkret bara bra att de tog bort dem. Nu får kroppen vara ifred och läka!

Krya på dig kramar från mig med!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Tiia
0

krya på dig,Tatsja

MaMaMade
0

Usch, det låter verkligen jobbigt! Hoppas verkligen att det blir bättre, krya på dig!

solblomman47
0

Krya på dig Tatsja

Tatsja
0

Tack vänner. Det läcker än, men som grannen säger, så är ju kroppen irriterad. Se hur det ser ut på fredag. Har fortfarande ont. Bulan som jag hade, troligen på grund av hostan, har blivit mindre. Hostar inte lika mycket. Hoppas så enormt att det är agrafferna som är boven i dramat.

Väl mött, Tatsja

Tatsja
0

Eftersom det visade sig finnas stafylockocker i såret, men precis vid gränsvärdet, så ska jag tillbaka till distrikten 2 gånger i veckan och grannen lägga om det varje dag. Sen ska vi hålla noga koll hur det ser ut.

Är rädd att få sjukhussjukan. Är det någon som vet hur den kommer och varifrån. Varför får man det? Hur kan jag se om det är den jag fått?

Som ni märkt kanske, är jag inte inne så mycket. Mår så förbaskat dåligt just nu. Ledsen och värk. Triangeldrama med mamma - jag - i mitten. Så ni får ha överseende om jag inte är här så ofta.

Kramiz till alla här.

Väl mött, Tatsja

Waara
0

Kramar omtanke & hopp om god läkning Tatsja! inte ska du väl be om ursäkt för att du inte orkar vara påloggad så ofta.. hälsan din går före allt annat, inget mer med det! Fråga Bran Duir om sjukhus sjukan, stafylokocker? Kanske han kan dej svara.

Var rädd om dej & många kramar!

abbis
0

Styrkekramar till dig Tatja…

Stafylokocker är bakterier och vad jag har hört kan det spridas när personal har dålig handhygien mellan patienter..rätta mig om jag har fel…

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tuva-Lena
0

#14 Nej, du har rätt abbi, sjukhussjukan sprids genom staffylokocker och beror som du säger på bristande hygien på sjukhusen. Tidigare kunde man bota sjukan med penicillin, men numera har "staffarna" utvecklat resistens mot penicillinet så den är väldigt svår att komma till rätta med..

Håller tummarna för dig Tatsja, och att man kan komma tillrätta med infektionen ändå. Kramar!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Tatsja
0

Tack, ja jag håller tummarna. Ska logga av nu. Vi höres imorgon bitti.

Kramiz till alla

Väl mött, Tatsja

Hoppfull
0

Tänker på dig Tatsja och tycker att du gör helt rätt som prioriterar dig och din hälsa först! Hoppas att det lättar med mamma med.

Krya på dig!

Kramar!

Tatsja
0

Hoppfull. Mamman, det är jag. Mina söner har satt mig i mitten och använder mig som *slagpåse* och biktmor. Speciellt ena sonen. Han skyller allt på lillebror. Det är därför jag mår dåligt och inte sover, enligt honom. Sen att han säger saker som sårar mig, är inte hans fel, utan lillebror. jag försöker få honom att förstå att jag är mamma och inget annat. Men jag har ju alltid ställt upp för mina barn och då tycker väl han att jag ska det nu också. Han är 32 och lillebror 29.

Det är den yngre som bor hemma hos mig och han rycker bara på axlarna. Ser ändå att det gnager i honom. Han har alltid burit allt inom sig. Säger att han inte bryr sig, men jag ser på honom att han ändå gör det.

Har försökt att prata med honom också, men det är som att snacka med en vägg.

Väl mött, Tatsja

Hoppfull
0

Ah, det förstod inte jag… Låter som om du skulle behöva ta ett rejält kliv tillbaka och låta dem själva reda upp sina känslor! Jag förstår att det är svårt men ungar som fightas måste få göra det tills de är färdiga, särskilt när de är vuxna Flört Så länge du lyssnar och tar emot, försöker hjälpa och medla, sanktionerar du oxå att de utnyttjar dig som de gör.

Tatsja
0

Svårt när det alltid varit mamma de gått till. Har försökt att säga åt speciellt stora grabben, men han säger att han inte har någon annan som förstår honom. Jag sa åt honom att jag bara vill vara mamma och inget annat.

Väl mött, Tatsja

Hoppfull
0

Jag förstår att det är svårt! Men han använder dig ju fel… han behöver hitta någon annan att prata med. Kanske har han fått göra det så länge så att han inte behövt hitta någon annan att prata med?

Jag tycker att du gör helt rätt som inte låter honom använda dig så mera! Det är ju dessutom lite oschysst mot den andre sonen om man lyssnar på den enes klagomål gällande den andre. Fortsätt stå på dig!

Tatsja
0

Eftersom han skyller allt på lillebror så måste jag vara lite diplomatisk och försiktig, men samtidigt så har jag satt ner foten hårt. Han tycker jag är oskyst mot honom. Jag har sagt till sonen att om han bara vill klaga och inte inse att det inte är ens fel att två träter, så klaga hos en kurator. Jag har visserligen läst psykologi, men måste få bli bättre först.

Igår så ringde han och sa till mig att han behövde tangentbordet som jag lånat. Mitt har blivit kortslutning i, Har du inte köpt något än, måste ha det när jag flyttar. Sa åt honom att han inte har fått lägenhet än, är det så bråttom? Måste ha det med mig, var svaret. Då la jag på luren, ilsk och irriterad. Kollade upp mitt tangentbord och äntligen hittade jag ett liknande.

Netonnet hade bara för hämtning i Borås. Jag bor i Köping. Lite långt. Men Dustin hade ett. Beställde så jag får när pensionen kommer. 150 kronor dyrare än Netonnet. Ringde till honom och sa att han får sitt när paketet kommer. Så bråttom var det inte. Lovar han fick höra från mig. Jag som också måste köpa bälte till ena baksätet. Fick nedslag.

Bara för att han har problem med tjejen, så ska inte jag få på nöten. Se om han ringer idag. Han är bilmekaniker och skulle hjälpa mig med tvåorna. Nu har jag rådfrågat en annan kompis som ställer upp. Haha. Tji fick sonen.

Elakt? Nä!

Väl mött, Tatsja

Hoppfull
0

Nej inte alls! Helt rätt!

Även om de är ens barn och man älskar dem gränslöst så gör man dem ju bara en otjänst om man låter och vänjer dem vid att de får använda en som spyhink för egen frustration. Dessutom sänker det den egna statusen om man låter dem ta för givet att de kan behandla en hur som helst.

Jag tror inte att det är bra att vara "terapeut" åt sina egna barn oavsett utbildning. Man har inte distans och dessutom handlar det ju i viss mån om hans syskon som du oxå är mamma till.

Stå på dig!

abbis
0

Tatja..Även om dessa grabbar är dina barn så är det ändå vuxna karlar vi pratar om..Har dom ingen empati med det faktum att du är så sjuk…tycker det är dåligt , faktiskt..Tycker du ska sätta ner hälarna så det ryker här..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tatsja
0

Yngsta förstår och säger, skit i honom. Men den stora blev jag riktigt, riktigt arg på idag. Skällde ut honom efter noter. Sen när han ringde ikväll för att höra vad sjukan sa, var han så len så i munnen. Kanske förstår nu.

Väl mött, Tatsja