Dagens Pratbubbla 2/11
GodMorgon!
Brrr…jag fryser denna morgon
kallt både inne och ute och elementen är på för fullt. Det står -3*C på barometern och det är frostvitt landskap. Solen är framme på låg nivå och himmeln är klarblå.
Lillsonen och jag var på kyrkogården igårkväll kl 20.30. till 21.00 och vi var nästan stumma av hur vackert det var där. Alla hundratals ljus som lyste i sina lyktor. Det var en magisk stund och jag är så glad att jag fick dela detta med min lilla, rara son. Vi tog några bilder och vi sände tankar till alla på den andra sidan. En stund vi bägge kommer att bära med oss livet.
Önskar er alla en skön söndag..Kram Broken
God Morgon även här är det kallt, fast idag skiner solen :)
Hade ingen möjlighet att besöka kyrkogården…. me talade just igår med min gamle far om hur underbart vackert det är där när alla ljus lyser på gravarna en kväll som igår.
Jag gläds med dig Broken över den upplevelsen.
En härlig dag till er alla :)
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman
Godmorgon -6 här i Köping. Känner mig lite elakt glad att jag slipper gå ut med Tatsja. Förbjuden av läkaren.
Tände ljus på alla helgons dag för alla mina vänner på iFokus.
Kramiz
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
#0 Vilken vacker stund ni fick, du & lillälsklingen din..
Fin dag till er alla oxå! Ja Anco, det är otroligt vackert på kyrkogårdarna med alla ljus.. ska dit idag och tända..
Tatsja, krya på dej.. April, bakar tom. tidiga mornar, jesses vilken energi.. :) nalkas jul ja, längtar..
Jag har vart på långpromenad.. 2 timmar i skogen… :) kram på er!

God middag pa er
Sol, sol, sol ganska svettigt sa det ar bara att ta det lugnt, ar lite klibbig varme just nu. Igar var vi pa privat invigningsfest pa en av de basta restaurangerna har, frossade i masssor av god mat och trevliga manniskor. Massor av trafik har det varit eftersom man nu firat Divali och Alla helgons dag och nu borjar de atervanda hem sa jag gissar att i morgon blir det lugna gatan igen.
Maste val erkanna att jag saknar smapratet med er………….
Kramisar
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Kramis tillbaka Clary! Tänkte, vem är det som har det varmt och klibbigt nu innan jag såg vem som hade gjort inlägget.
Fortsatt underbar semester till dig och maken! 
Inatt slog vintern till på allvar, vi hade minus 12 när jag la mig, men eldade upp i braskaminen och tittade på flammorna en stund innan John Blund anlände - så rogivande!
Skogspromenad på morgonen och en härlig sådan blir det när marken är frusen, det blir så lättgånget! Nu får jag se vad resten av den första dagen, på restan av mitt liv har att erbjuda..
Spännande..
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Har hållit ljusen brinnande hela helgen..Både här hemmavid å på kyrkogården….
Den första dagen av resten av mitt liv gryr snart åter!
Vandra i Ljus å Skönhet
Hej på er
Varit på 65 års kalas för svärmor..en go gumma!
Hon blev överlycklig för presenterna och det värmer i hjärtat!
Varit ledig i 2 dagar ,tyvärr går det alldeles för fort :( Har kommit på att ledigheter är bäst innan ;))
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
#5 Härligt med sol och trevliga människor. Hur stor är tidsskillnaden mellan våra länder? Ha det underbart. Kram

Låter som om alla haft en skön allhelgona-helg! Även vi!
Låter underbart med värme Clary! Och abbis, jag håller helt med… det är själva längtandet efter ledigheten som är allra bäst :) sen får jag erkänna att jag njuter ganska mycket av att vara ledig med…
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
För mig har den varit som en vanlig dag. Inget speciellt. Tände ljus i min ensamhet för alla andra. Satt och saknade min älskade tax pento.
Väl mött, Tatsja

Det är nog många som inte gjort så mycket mer än på en vanlig dag Tatsja, det är ju en "vanlig" helg även om den håsas upp rätt rejält. Man får försöka mysa ändå, vi har haft tända ljus hela helgen och njutit av mörkret (särskilt jag) som lägger sig som en trygg varm filt över en när det blir höst.
Vid storhelger känner jag mig extra ensam. Barnbarnet med familj ska upp till Stockholm och vad yngste sonen ska göra, har han inte bestämt än.
Väl mött, Tatsja

Ja jag känner igen det så himla mycket! Nu har jag ju min man tack och lov men vi har ingen familj heller så jag vet hur ensam man kan känna sig när grannar och andra samlas och har det supermysigt ihop! Mina äldsta söner har en sådan familj på sin pappas sida, visserligen innebär det för oss att vi blir ensamma men de får en underbar uppväxt tillsammans med den stora släkten och massor av kusiner som träffas vid alla storhelger :)
Jag är ju skild. Efter 25 år som gift. Tolererar inte otrohet och sen dög jag inte när jag blev handikappad. Han skämdes att gå med mig och min rollator. Nu är han tillsammans med en som är helförlamad utom i ansiktet. Sitter i elrullstol. Fattar inte skillnaden.
Väl mött, Tatsja

Jag är oxå skild, efter ett eländigt äktenskap, men omgift sedan i somras :)
Det går att ladda om och gå vidare men det är inte alls lätt eller snabbt!
Finns ingen för mig. Känner mig alldeles för gammal och med krämpor.
Väl mött, Tatsja

Hehehe, det kan inte du svara på om det finns eller ej
om det inte är så att du anser att det inte finns någon som duger åt dig förstås… I övrigt är det faktiskt männen som avgör vad och vem de gillar… inte du 
Och de verkar inte tycka jag duger.
Väl mött, Tatsja

Men du kan omöjligt ha träffat alla ännu… eller är det kanske du som känner det så?
Både och.
Väl mött, Tatsja

Det känner jag igen! Jag tänkte oxå så men hips vips så stod det en man framför mig… grejen var det att han var allt annat än jag hade tänkt mig… inget, absolut inget stämde alls, så först när jag själv kunde släppa mitt stora motstånd funkade det.
Jag menar bara att vi har så mycket inom oss som styr både hur vi handlar och beter oss istället för att låta andra bara tycka om oss.
Lycka till med din prins Tatsja, men nu ska du koncentrera dig på att blir frisk!
Kram!
Gör så gott jag kan, men inte lätt med allt runt om. Både fysiskt och psykiskt. Är helt slut. Min gnista har försvunnit.
Väl mött, Tatsja

Den vilar nog bara, gnistan finns där! Men som sagt du behöver lägga ner ALLT annat och koncentrera dig på att bli frisk nu.