Dagens Pratbubbla 5/11
GodMorgon!
Samma väder som igår..blött och grått. Plusgrader är t.o.m samma..+5*C
Känner minsann av en öm hals…kan det va prällen som satt för nära mig igår…att det är hans svada som svider i min hals…*S Lite kaffe i strupen så går det säkert bort igen…*tror*
Ja,jag ska ju putsa fönster på kyrkan idag….och jag ska ta med kameran och se om jag hittar några fina vinklar att fotografera….*L
Vad ska ni hitta på under dagen…? Önskar er en mysig dag…Kram Broken
Godmorgon Broken. Har skrivit i healingtråden och hoppas du förstår. Men jag sviker inte er även om jag kommer vara lite osynlig.
Tack för hjälp igår och som tydligen fortsätter idag.
Kramiz
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Gomorron Tatsja…du ska ta tid till dej själv. Klart att vi alla förstår att du inte orkar att sitta framför datorn i ditt tillstånd…vila,hela och bara ta det lugnt. Du tittar in när du har ork o lust. Healingen pågår i flera dagar efteråt…*L Kram o krya
Det är första gången jag känner er så effektivt dagen efter. Men det kanske beror på att jag var så slut i kropp och själ. Ni fick mig i alla fall att inte göra något dumt.
Väl mött, Tatsja
Kommer logga ut nu och sätta mig i soffan och ta det lugnt. Vi syns kanske en stund ikväll.
kramiz
Väl mött, Tatsja
Jätte bra att healingen gör verkan…men du, igentligen är det pga dina egna tankar och känslor som gör att du inte hittar på något dumt…*L Kramar om
#6 Wow så vackert…ja, visst hade det varit härligt Tiia….jag har ju ganska nära till havet, så en s tormig dag kanske Broken styr kosan dit…med kameran..
Har du upprörda känslor idag som du vill blanda med ett ursinnigt hav?…

God Morgon på er allihop!
Usch då Broken… är han närgången prällen
vill kanske dela med sig lite av höstförkylningarna.
Tatsja, jag tror som jag skrev igår att du behöver släppa ALLT annat och bara bara fokusera på dig och att bli frisk.
Tiia, vilken vacker bild! Jag har med åren börjat gilla havet enormt mycket! Det skrämde skiten ur mig förr 
Här är det gråmulet och tröttväder idag… och jag är som vädret… ska lägga mig på soffan en stund.
Önskar alla en riktigt bra dag!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#7 jo,känslor och tankar som jag vill bli av med.Vid dagens slut har jag säkert skakat av mig dem.
GodMorgon allesammans, även här är det som igår…. omkring
+5 och gråmulet med regnet hängandes i luften.
Tatsja…. ta dig tid att hela och bli frisk.
Havet är såå facinerande, jag älskar det. #7 Jag kommer kanske och hälsar på dig så kan vi vandra vid havet med kamerorna i blåsten :)
#9 Prova att skaka på dig som en blöt hund
ska du se att tankar och känslor far all världens väg.
En fantastiskt härlig höstdag till er alla. Kram!
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman
Måste rusa nu…ska svara på era inlägg efter 12…och nej, prällen är inte närgången..hualigen…hahah
Havet, fjällen, de milsvida skogarna, kort sagt allt som associerar till urkraften bara älskar jag! Jag har en enorm respekt för dem, men bara älskar dem!
#4 Klart att du skall tänka på dig själv i första hand Tatsja, det är på det sättet du kan glädja oss mest också! Vilokramar till Köping!
#6 Och Tiia, så roligt att se att du börjar "komma igen"! Du är saknad skall du veta, och har en minst sagt märklig inverkan på forumet - positiv då förstås.. 
#8 Hoppfull, min glada diskussionsfrände, blir så glad över att se dig också, och nu ska du ju lära dig att "bli servad" av barnen! Det blir spännande att få ta del av den utvecklingen!
#10 Morrn Anco, härligt att se dig! Låt havet omfamna dig i höststormen! Lovar att det är en alldeles speciell känsla - man fryser inte ens, bara förundras. 
Ha en härlig dag med prällen Broken, och lägg in stora charmen vet ja, då är det snart prällen som står där och gnuggar på fönstrena! Ser fram mot foton, tycker att bilderna på kyrkan igår kväll var jättefina! Jag skall visa vår lilla bykyrka också…
Underbar dag till er alla goa vänner! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
God Morgon alla ut i Etern.
Broken. Du skall bara ha det bra på jobbet.
Tatsja. Krya på dig, o ta det i din egen tackt.
Tiia. Valpar har ju ingen festblåsa.Du! vilken fin bild.
Hoppfull. du skall ha det Gött.
Anco.ha eb bra o givande dag.
Ja önskar er alla där ute, en bra o givande dag.
O Tänk Positivt…
Lena.P.Ä.
Lena.P är jag i verkliga livet.
God Morgon! Önskar alla en fin dag,.. nu har jag jobbat klart så nu ska det yogas,. lycka till med det ni förutsätter er idag :) och krya på er kramar till er som är sjuka..
hej allihopa
jag har kommit hem från värmland . har varit och hälsat på mina föräldrar och lite släkt i kristinehamn där jag är uppväxt , fick träffa mina syskon som bor utspritt i landet.
fick också möjlighet att vara med på healingkväll med vägledd meditation i karlstad ,där jag gick min reikiutbildning. sov över hos min son som bor där,kom hem igår kväll. det är lite bökigt med förbindelser mellan karlstad och lysekil om man inte har bil,flera byten med tåg och buss.så jag var ganska trött när jag kom hem.
ha en bra dag allihopa.
~ mayolica ~
Välkommen hem igen mayolica! vad mysigt du verkar haft det, träffa de dina.. och healingkvällen.. :)
Fortsatt fin dag till er önskar jag oxå,.. Waara i skogen nu :)

Skickar bara en jattekramis till er alla, har en dalig dator. Aterkommer en annan dag men tills dess varma tankar till er som behover.
Medarbetare på Feng Shui och Indien
…* Jag tar en en kram :) hoppas du har det bra Clary, skickar kram tillbaka :)
Va?? Hade jag inte skrivit här idag. Nåja, hoppas att alla får en fortsatt givande dag!
Jag tar med glädje emot kramar, rena fönster å kaka
Eller menar ni att jag ska putsa själv å baka
Ni får väl kramar iallafall.
Vandra i Ljus å Skönhet
Rackarns Bigavia .. hm, det blir en extra kram det se! .. ;) .. s
Tack, Waara
Vandra i Ljus å Skönhet
#21.. för dej att giva oss då alltså.. *fniss*.. tack själv gumma!
*hoppar upp och ner av glädje*
Min spikis kom idag…. har precis provat den i 10 min…. först ont utav bara f*n men sedan blev det en underbar värme som fortfarande sitter i.
Ska ta en stund ikväll också, men då tror jag att jag tar en tunn t-shirt på mig…..
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman
Kramar! Å, lycklig du är, Anco!
Vandra i Ljus å Skönhet
#23 *hoppar med dej* :) .. Vilken tuffing! utan tyg sådär på en gång… ? .. mej tog det 2 veckor att komma dit .. bra du e glad=glada :) Kram.
#17 Jag fångar upp din "jattekram" Clary och hoppas att du har en "jatteskon" semester! 
#12 lite smått på väg tillbaka,inte helt ännu,men snart
#17 Kramar tillbaka,Clary
Hej allihopa!
Jag hoppas ni alla haft det så bra man kan ha det idag!
Har en egen intervjutråd på keramik iFokus,lite kul!
En skit dag idag så nu ska jag lägga ut lite auktioner på tradera i hopp om lite extra inkomster.
Lite stolt över mig själv då jag tog kontroll över datorn igår och loggade in min blogg på bloggtoppen och får på så vis besöksstatistik som kan vara kul att läsa..Brukar alltid be sambon om hjälp men det va fotboll på TV:n igår…hi hi
kramis
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
#27.. Du är saknad Tiia, hoppas du snart är där du önskar.. kram
Abbi, ska titta på keramik sen, vad kul med en egen tråd :)
.. Fick middagsgäster i kvällen.. jätteroligt, barnen bjöd på lasagne. :)
Ha en fin kväll!
Känner mig frusen och kall…humöret i botten…så jag får ta nya tag imorgon. Gick bra på jobbet med 17 fönster som jag avverka på dessa 2 timmar. Imorgon blir det minst lika många till, sen ska det väl va färdigt.
Önskar vareviga en av er en skön kväll och god natts sömn…hörs imorgon vänner…Kramar
#30 Oj,Broken,det är ju ett helt dagsverk,17 fönster på 2 timmar.Slavar dom dig?
#30 Där är du ju Broken! Fyy också, bara du inte är på väg att bli förkyld, du står väl inte i draget och tvättar dom där nedrans fönstren..? Sov gott i alla fall och nya tag imorgon! Nattikramar! 
#28 Jag tittade in på keramik och skrev ett inlägg också! Konstigt det känns att vara inne på "okänd mark", man vet liksom inte riktigt hur man skall uttrycka sig..
Jättekul för dig abbi!
#12 Jätteskönt att höra att du är på väg.. Puss till vovven så länge! 
Så ljuvlig Takida är! sötnos! :)
Krya på dej Broken, vila dej nu.. det är ju omställning för dej.. och det tar väl på krafterna att putsa så många fönster,.. kanske ska du be om en lite lättare syssla imorgon..?
God Natt allihopa o sussa gott..
Tack Tuvan för ditt innlägg …det värmer som alltid!
Broken…Hur klarar du av att putsa fönster och i dom mängderna och i det tempot ,vilken tjej… .Det är ett jobb som jag inte klarar med min värk..
Så söt hon är ..takida

Nu är det kvällen och jag kommer in för att önska er en god natt och en trevlig helg.
Jag skall in på en gallstensoperation i morgon och kanske inte kommer in här på någon dag.
Dagen har varit härlig på många sätt. Har varit soligt och fint och jag har tagit en lång och skön promenad under fm. Sedan har jag varit och fixat pass på em. Och under kvällen nu så har jag dels suttit och tittat på tv, haft fötterna i ett skönt fotbad med Aleovera. så nu känns de mjuka och sköna.
Men nu skall det stracxt bli sängen.
Så god natt på er!
Britt-Marie
Britt-marie, all lycka till imorgon på operationen.. vad skönt du verkar haft det i kvällen, kram! & Sov så gott.
#36 Godnatt från mig med och lycka till imorgon..
Godnatt kram abbis :).. nu har jag hälsat på dej på keramiken!
#35Han..hihi..hos vetten hade dom skrivit in honom som en hon,dom såg ju på honom att han hade en pillesnopp + att han heter Vincent Takida
#36 Lycka till på operationen.
Jag har jättemånga bekanta som gjort en gallstensoperation,är det nåt som har blivit vanligare?Tänker med kosten och så…nån som vet?
Lycka till imorgon Britt-Marie! Tuffing där! Är du inte nervös..? 
Vill ha din Takida Tiia.. 
Du är värd vartenda ord abbi! Kämpaglöd är bara förnamnet på dig.. 
Natti Waara, inga fler affärer ikväll nu, du börjar tappa koncentrationen.. ha ha! 
Ang fönsterna….låter mycket , men jag putsar endast utsidorna….*L Kram på er..