elallergi
Hej ,jag är ny på listan och har problem meed att bli röd i ansiktet. När jag suttit vid datan, vid lysrör, känner av bärbara telefoner när jag pratar. Blir en obehagskänsla i huvudet som det spränger eller hur jag ska förklara det.
Är det någon mera som har dessa besvär och är det någon som har blivit bra med homeopati?
Mvh Jile
Hej JILE och välkommen till oss! 
Jag har själv ingen erfarenhet av elallergi, men jag hoppas att du kan få svar av någon som kanske vet nåt om just det problemet.
Jag hittade en länk där det står lite om elallergi, annars hoppas jag att vår homeopat tittar in och kan ge dig svar på ev medel som kan hjälpa. ;)
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
hej och välkommen
så har jag oxå haft förut,men det har blivit mycket bättre. innan vi hade platt-skärm kunde jag inte sitta vid datorn mer än en kvart.
det kan även förvärras av att äta vissa läkemedel.
~ mayolica ~
Rosenquarts ska ta bort de värsta strålningarna vid datorn.Pröva ha en sån sten vid datorn om du har en sån.
Tack för erat snälla välkomnande och förslag. Jag ska höra med min 13-åriga dotter som har en massa olika stenar. Rosenkvarts kanske hon har. Själv har jag rökvarts, men det är kanske inte lika bra.
Plattskärm har jag nu.
Ja homeopati har jag gått på länge för min dotter har allergier och astma sedan liten. Men har ej hittat rätt medel…tyvärr.
Vi fick kontakt med en medial kvinna som kunde kanalisera vilket homeopatmedel vi skulle ha. Var ikontakt med våran dåvarande homeopat som då ville ta en paus, för han tyckte att detta var tokigt. Hennes potens på medlen var CM som är en rätt hög potens. Men eftersom vi hade chocker sedan våran födsel så var vi tvungna att ta den potensen. Var rädd att pröva ibörjan ,men jag tog först. Vi märkte ingen speciell förbättring. Min dotter är ju blyg och har jobbigt i skolan. Hon vill ej prata inför klassen mm.
Kram till er och fortsatt trevlig Helg.
Nu har jag funderat på Ayurveda istället eller Irén på Helheten i Örebro som ska vara duktig.
ade problem när ja satt vid datan för måna år sedan. Köpte ett slas filter som man satte över skärmen. Det jälpte så bra att nu beöver ja den inte. kan leta reda på den i all röra oc när ja blir bra. Så kan du få testa.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Ja Tatsja vad snällt.
Kram June
hej JILE!
Det finns flera sätt att hjälpa huden. När du sitter framför datorer eller är i miljö som är torr, som alltid med en massa elektriska saker omkring, så använd antingen en naturkosmetisk färgad dagcreme, underlagskräm eller solskydd så att huden skyddas för utifrån kommande störningar. Och om du ej har gjort det tidigare, gå över till en hudvårdsserie för känslig hy, såklart också naturkosmetisk.
Jag har problem med att huden blir röd, torr och irriterad vid för mycket sittande vid datorer. Jag smörjer mig med en dagcreme flera ggr om dagen ibland när jag inte använder solskydd eller färgad dagcreme.
I övrigt om du reagerar så starkt så sanera så mycket el som möjligt i din närhet. Sovrummet är bra om du har så lite elapparatur som möjligt, alltså ta bort klockradion om du har en sådan. Och ta bort bärbara telefoner och andra trådlösa nätverk.
Hej Korseett!
Ja jag kör rosenseriens ansiktskrämer. Köpte mary kay produkter som skulle vara bra ,men det var då som jag fick problem så jag lämnade tillbaka dessa.
Jag har en vanlig väckarklocka för jag hörde för längesedan att det var farligt att ligga brevid klockradior för hjärtat.
ja det blir väldigt torr hud vid datan…men det tar tid att skriva och glo på allt iFokus..spännande och nyfiken som man är..hi,hi.
Kram och tack för tips.
Jile
Hej Jile & välkommen :)
Läser din tråd,.. bra fråga och bra svar har du fått :) tack korseett o Tatsja, mayolica och Tiia :) & I-L för länken.. :)
Hoppas du hittar något som ska få dej må bättre!
Som du kan jag oxå känna av elen ibland.. du har redan fått så mkt. bra tips här,.. ska bara bara säga att jag brukar köra en Elfri timme varje kväll,.. ibland längre om jag kan, då åker alla apprater av,.. tv dator, mobiler & lampor.. tänder ljus och bara njuter, det brukar kännas helt gudomligt skönt.
kanske kan vara bra i förebyggande syfte..? ..*tror* ..känner mej iaf. bättre med energi efter iaf., gillar inte alls el egentligen,.. fast efter känns det ok att sitta en stund vid te.x datorn igen..