Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 1005 ggr
Hoppfull
0

Hur äter du?

Jag är nyfiken kring era tankar om mat.

Äter ni enligt ett specifikt koncept (vilket)? Vegetariskt? Mat utan tillsatser? Kompletterar ni med kosttillskott och i så fall vilka och varför?

Hur äter ni och hur resonerar ni kring mat? Kan man se mat som behandling vid  sjukdom?

Man vet ju att maten är oerhört avgörande för vår hälsa… så berätta gärna hur ni äter och resonerar kring mat. Om ni bytt kostmodell och varför samt gärna hur ni mår av den nya/egna varianten.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Soffe
0

Jag äter nästan allt! Jag är ganska nyttig av mig :-) Ex. Pasta o Ris köper jag alltid fullkorn, för det känns mer mättande, nyttigt och det är lägre GI.. Frukt o Grönsaker slarvar jag med, även om jag tycker det är gott så blir det då o då jag äter det..

Waara
0

Mycket grönsaker & frukt lite kolhydrater mest fullkorn, proteiner.. kött, kyckling, fisk & bönor.. linser.. Lite åt Gi hållet.. har precis kompletterat med vitaminer & mineraler :)..

Mår bättre av mindre kolhydrater, samt ser kosten som en stor del av hälsa & välmående.

Lava
0

Jag äter Low Carb High Fat och mår superbra! Jag är piggare än på länge och har blivit av med mitt sötsug. -10kg är bara en bonus.

Tiia
0

Jag försöker äta sunt,med mycket grönsaker.Frukt har jag fuskat med på sistone.Varierar maten ganska mycket.Har börjat äta ganska mycket fisk.Lax är det bästa jag vet,"mums"

Waara
0

#3 Jättenyfiken på LCHF.. det verkar bra! påminner kanske lite om Gi…:?)

#4 Jag med :) lax.. mums.

Soffe
0

MMM! Jag älskar lax ja mee :-) Kyckling oxå :-P

mayolica
0

jag äter till största delen vegetariskt (med tillsatser) och kosttillskott(mivitotal,flex) . det har inte med någon andlig utveckling ,healing ,eller nyttighet att göra. jag började må dåligt av att äta kött när jag var liten och fick reda på att det var djur vi åt,så jag var ca10år när jag slutade äta kött.

men jag fuskar lite för att jag brukar ha choklad-brist ibland,mår egentligen inte bra av mjölk-produkter. har oxå lärt mej att äta lite lax på senare år för att få i mej omega,men det tar emot då jag tycker synd om fisken.

~ mayolica ~

Hoppfull
0

Jag hör till den sorten som kämpat med vikten hela mitt liv och i och med det dragit ner mer och mer på maten under drygt 15 år. Av olika anledningar (läs elaka läkare) kom jag till en dietist som snabbt konstaterade att jag åt alldeles för lite och har gjort väldigt länge. jag måste börja äta mera proetin och fett sa hon. Hon fastslog oxå att det inte var rimligt att jag var överviktig alls med tanke på mina kostvanor. Jag har alltid varit noggrann med matens innehåll och har inte ätit halvfabrikat.

Efter det beskedet har jag jag mixtrat med olika sammansättningar på kosten utan att egentligen hitta något som är riktigt bra för mig. Det jag konstaterat är att jag smälter inte fett och tungt kött så bra så det är saker jag behöver avstå ifrån, liksom mjölmat som pannkaka odyl. Bäst mår jag av mycket grönsaker, nästan bara grönsaker Glad Igår åt vi mat som jag mår bra av, rött ekologiskt fullkornsris blandat med fetaost, tomater, röd lök, lite majs (den är väl genmodifierad tyvärr!!) och hackad pepperoni till grillad kyckling med tzatziki.

Jag äter även som ni väl vet nu Flört kosttillskottet Alkagreens och det gör jag dels för det låga näringsinnehållet i maten men även för att jag inte smälter och tar upp mat särskilt bra. Utöver Alkagreens äter jag B-vitamin pga lågt B-12 och folsyra, jag äter magnesium för att slippa värk och så äter jag selen för att pusha ämnesomsättningen. Jag äter även i perioder en burk omega-3 eftersom jag inte tål fett så bra. Just nu kör jag även en kur med mariatistel då min lever är trött pga något som jag inte kommit på vad ännu…

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Tatsja
0

Har problem med mat. Är gluten-laktosintolerent och väldigt svår matallergi. Så det gäller att kolla noga.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Lava
0

#5 Ja det liknar GI men man drar ner ännu mer på kolhydraterna. GladSamtidigt är man inte rädd för fett utan kan äta mat med riktigt smör, grädde och så. Här kan du läsa mer om du vill: http://www.kostdoktorn.se/?page_id=144

april4
0

Jag är rätt kass på att äta rätt sorts mat. Tycker om vanlig husmanskost och när jag vill lyxa till det lite, så äter jag helst lax. Däremot är jag dålig på att äta grönsaker och frukter. Jag är oxå en potatisälskare och väljer helst Asterix vid köp.