Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 1237 ggr
april4
0

Dagens ord

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Alltid bättre 

Andra har det alltid bättre.
Andra lever starka och dugliga liv. Andra lyckas med sina äktenskap. Andra är alltid framgångsrika. Andra har stark kontakt med verkligheten. Andra kan alltid lösa sina problem. Andra har det alltid bättre.

Ingen har sådana problem som jag. Ingen är så oduglig som jag. Ingen trasslar till sitt liv som jag. Ingen misslyckas så ofta som jag. Ingen är så hjälplös som jag.

För mig är du en av de andra. För dig är jag en av de andra. Låt oss se in i varandras ansikten.

Skriven av Peter Curman ur samlingen: 

Vänd dig om och ta emot mig.

Hoppfull
0

Mycket mycket bra skrivet! För tänk så lätt det är att bara se sina egna bekymmer och bara grannens glädje!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

april4
0

Visst är det så Hoppis.

Soffe
0

Jaa det är så mkt lättare att se andras lycka och trycka ner sig själv istället för att se det positiva man har och kan skapa! Varför blir man nästan aldrig nöjd med sig själv och sitt egna, utan tycker att det andra har är mkt bättre och roligare..

Tiia
0

Jättebra skrivet.Bra idé med dagens ord,april

man får sig en funderare av texten

korseett
0

ja verkligen en funderare men jag har blivit en av de andra, jag ser min egen lycka, tror jag

Hoppfull
0

Du är så himla duktig korseett!! Jag är glad för din skull!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

april4
0

Jag blir så himla glad när jag läser vad ni skriver. Det här är ju saker  som tål att lyftas fram. Visst ska man kunna tycka att man lyckas………men hur svårt är inte det. Instämmer med Soffe, hon har helt rätt. Grattis korsett att du ser att du  har blivit en av de andra.

Tack Tiia, kul att du oxå gillar idén med dagens ord.Kyss och till er andra oxåKyss

korseett
0

tack! Men jag har varit i de tankarna förut och det gagnar inte mig som människa alltså tycker jag att jag är bra och lyckas rätt bra, men vadå, smällar får man ju ta men man ska göra något åt det istället för att gräva ner sig

april4
0

Vi  är ju så olika som personer. En del har lättare att göra nåt åt saker och ting  och för andra kan det vara som att bestiga Mount Everest. Själv är jag nog den sistnämnda sorten. Fast jag gläds med människor som lyckas.