Dagens Pratbubbla 27/11
God Morgon på er!
Här i Småland har vi fått tillbaka gråvädret
Vintern försvann som den brukar till första advent och julskyltning… då ska det visst regna 
Idag ska jag skjutsa en av sönerna med kompisar till Jönköping och DreamHack. Så nu ska de ha tre dygns jätteLAN. Själv lär jag nog bli rätt trött av den resan.
Jag önskar alla en riktigt bra dag! Och simma lugnt!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Hmmm, det har kommit plusgrader hit också, inge skoj alls
Men vi får se det positivt! Det kommer mera snö framöver….tror jag 
Kram på dig Hoppisgumman!
Många Goa Kramar
Annisangel
Nu töardet här. Vet itne vad det är med fingrarna de har fått ett eget liv. Stavfel och allt. Kan vara healigen som fortfarande sitter i
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Ja det är ingen större mening med något annat. Här brukar det tyvärr inte komma snö vid jul och det är en sorg för mig som är norrlänning. Är så präglad på att julen ska vara vit och kall, inte grön och varm med blommande blommor 
Kram tillbaka Annis!

Jättefint korseett!!
kan vara healingen ja Tatsja
GodMorgon, ja… så var då vintervädret över för denna gång. Igår regnade det hela dagen, från -9 grader, natten till måndag…. till + 8 grader på dagen igår…..
Vacker hallmatta…..
Idag ska det fejas lite granna här hemma och sedan ska advents stjärnorna upp i alla fönster. Åhhh… jag älskar att gå ute med vovven på kvällarna och se alla underbara stjärnor och ljusstakar lysa upp i fönstren runt omkring :)
En fin dag till er alla…
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman
Godmorgon, här ska snö skottas å det är -17…burrr
på med långkalsongerna!
En skön dag till er.
Vandra i Ljus å Skönhet
Morning alla. Här är tack och lov snön kvar i meterhöga drivor :-) Men tyvärr så ska det bli dyngtö snart :-(
I dag skulle jag iväg till Upssala för att träffa farbror doktorn, men kom inte i väg pga feber och analkande bihåleinflammation :-/
Ha en fifin dag alla

God morgon!
Kallt igen runt -20… Kan det aldrig vara lagom…
Det blev jättefint korsett med den nya mattan!
Kramar till er alla
Mia//
Här är tö - tyvärr. Men hoppas att lite snö blir kvar. Jag älskar nämligen vinter.
Idag skulle jag ha firat min 37 åriga bröllopsdag, men blev änka precis efter den 30:e. Min son o sonhustru firar 4-årig bröllopsdag idag. De gifte sig i vår hemkyrka och det var massor med snö. Vi smyckade makens grav med marchaller och facklor. Alla tände tomtebloss utanför kyrkan när brudparet kom ut - jättefint.
Jag hade min 7:e födelsedag utan min man i måndags - det känns varje gång - men värst var den första utan honom - det var min 50-årsdag.
Ha en riktig fin dag alla!
Snön är borta och nu ser man att folk tar inte upp bajset från sina hundar.
Skärpning.I skogen förstår jag ,men på allmänna platser.
Jag tar alltid upp bajset från Takida
fick köpa lite nytt julpynt igår
ha en härlig dag i det varma vädret
Stonehenge…också en kraftplats,för dem som känner sig trötta och vill ha lite energi
Ska packa allt som ska med till julmarknaden på örebro slott idag..ska tömma första ugnen och sätta en ny..Har planerat allt på papper och skissat…åker in vid 15 tiden…får hålla på till 22..
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
här syns det inte till någon vinter , den kanske kommer till våren? ska försöka att ta mej ut i stormarna.
ha det bra allihop
~ mayolica ~
Very Nice korseett! :-)

Hej hopp alla!
Hoppas ni har en bra dag!..so far!
Här töar det med takdropp och plusgrader så man får vårkänslor… nästan!.. å så blåser det igen! 
Tror det eller ej men jag såg en mygga idag som landade på snön. *asg* Fast iofs.. då blir ju fåglarna glada som får lättare att hitta mat! 
Ger en x-tra uppmuntrande kram till #12… carip 
Och ett stort GRATTIS i efterskott!

Tack snälla - dagens skratt och glädjetår. Det var nog min lilla sköldpaddsunge som jag släppte ut på Borneo 2003 och döpte till Victory som sjöng för mig.
Det värmde verkligen.
Kram tillbaka - du har gjort min dag!

#18.. Vad lustigt!!
(eller så är det inte det)
Satt å leta en stund efter en lämplig Happybirthday "tubis" och sköldpaddan dök upp hela tiden och då tänkte jag.. finns väl en mening med det oxå. Den får det bli! Kanske var Victory som ville skicka dig en hälsning och tacka för friheten? 

Simma lugnt ja .. hehe, här töar det oxå, och det är blask & plask därute .. typiskt javisst, till advent ju..
Blir glad av era inlägg idag, glad när jag ser Playjas kram till #12 Carip.. *Carip, en kram från mej oxå! & Grattis i efterskott! *
korseetts nya fina golv :) snyggt! ;)
Stonehenge från Tiia,,. det kändes kraft.. fint. Krya Bybo!
Blir glad av er alla!.. alla med sin speciella stil, sina små budskap :).. Härligt!
Go fin dag på er, nu ska jag ut i blasket!…
och kramar..
Här har det snöat inatt, och fortsätter nu under dagen. Hoppas att det inte blir blötsnö bara, ligger sådär på gränsen..
Har kört snöstyran så jag är öm i armarna, för det har faktikst vräkt ner de sista dagarna - men hellre det än regn. Tycker lite synd om er som bor söderut som kanske tappar snön nu när det blir advent..
men glöggen är lika god som alla andra år, och ljusen lyser lika fint ändå. men jag håller tummarna..
Krya på dig goa bybosan, och sänder dig också en tröstkram carip! En svår omställning att mista någon nära..
Stonehenge - full av forntida mystik och urkraft!
Lyckospark till dig abbi! Måtte affärerna gå bra på slottet! 
Jätteläckert golv korseett och sött med blå dörr.. 
Önskar er alla en fin dag! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
tack för beröm! Ja du IL, våga vägra vita ytterdörrar! huset är rött på utsidan så det ser snyggt ut vill jag lova

God kväll på er alla!
Vad roligt detär att läsa era inlägg om vad ni gör och hur ni mår och hur vädret är hos er, utspridda är vi verkligen.
Här har vi plusgrader och duggregn
jag som önskade så att snön skulle ligga kvar.
Nu har jag i alla fall adventspyntat så jag känner mig riktigt nöjd.
Har lagat kycklingköttfärssås där Sambal oelek ingår, kräksjukan verkar vara på gång så då är det bra att krydda lite extra i maten, förhoppningsvis fastnar inga basselusker på oss.
Ni som känner er krassliga får krya på er, önskar er alla från norr till söder en jättefin kväll.
Kram
#22 Mmm, det tror jag, va fint - ser det framför mig. Själv har jag en vit ytterdörr..
men jag har fantiserat om andra färger. Den har tre speglar så dom skulle man kunna liva upp lite i alla fall.. Får se om jag vågar till våren.. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Hemma igen..Blev jättefint bord på slottet.Alla djupa nicher..Ska tända ljus så det blir riktigt myspys..startar imorgon kl 11..
Fick brev idag från en tjänsteman på skattemyndigheten för jag hade begärt uppskov 30 dagar med en skatteinbetalning.Den gick igenom men karlsloken var tvungen att på en hel A4 sida ondgöra sig över mig då jag länge använt mig av en regel att alltid lämna kvar 9999:- på skattekontot varje månad.Han menade på att jag drev mitt företag på skattepengar som jag "lånade".Varför har man den regeln i så fall?.Jag bara undrar vad den nya momsperioderna som dom nu infört är då? Nu får man "låna" momspengarna i 3 månader mot tidigare 1 månad.Är man en piss föratagare då med? Till saken hör att samma tjänsteman för många år sen gav mig betalningsanmärkning för just en sen skatteinbetalning och då sa han att om man inte har en jämn inkomst eller bara kan förlita sig på turism så ska man begöra sig i konkurs..
Han måste vara född i farstun han har ingen aaaaning om hur det är att vara småföretagare i detta landet speciellt inte kulturarbetare!
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/