Dagens pratbubbla 30/11 Glad Advent!
Å så härligt med advent tycker jag. Idag ska jag ner på staden och kolla in julskyltningen o så ska ju lilla kameran med så det blir nog en bild på det med!!
Ta hand om er idag nu och mys riktigt ordentligen ikväll när mörkret faller!!!
Många Goa Kramar
Annisangel
Trevlig första advent på er alla. Visst är det mysigt med alla stakar och stjärnor som lyser i förnstren nu!
Efter allt stökande fredag och lördag är det nu tid att njuta av ljusen och friden.
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

Önskar en trevlig söndag och första advent!
Jösses så mörkt det är idag så att första advent är idag och man kan tända upp ljusstakar och sånt "kom som ett brev på posten" som man säger*s*

Önskar också en trevlig första advent.
Familjen sov länge idag,både gubbe,katt,vovve,o jag…
Regn och rusk ute..men varmt
Det är jättefint i fönstren när de flesta pyntat.
önskar en trevlig första advent till er alla.
~ mayolica ~

Glad advent på er !
Här har det toksnöat på morgonsidan så nu har vi nog 30 cm snö totalt
Mia//
Så, nu är brödet på jäsning och då kan jag ägna mig åt annat, bl a och kika in här och se vilka osm lämnat fotspår.
Kram alla, snö finns det gott om, kranar!
Vandra i Ljus å Skönhet
Har just kommit in efter en stund på jul skyltning köpte en enkel krans som jag sedan gjorde i ordning själv med band och lite örter
ingen snö så långt ögat når här i söder.

Glad advent till er alla! :)
Jag har precis kommit hem från vår julmarknad här i byn och tro det eller ej, men lagom till första advent så kom regnet också. Det har regnat hela dagen, men vi har mycket snö så än håller den emot, och nu börjar det bli kallare.. Nu när jag tog en promenad så skrapar det när man går på snön. Det har alltså blivit skare, och den är inte så trevlig för de vilda djuren som kan skära sig på de vassa snökanterna. Håller tummarna för att det blir lite mer snö som mjukar upp den gamla..
Skickar med en bild av hantverk som en bekant säljer på våra marknader..
Ha en skön kväll allihop!:)
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Så, snö ni vill ha , å snö ska ni få! Jag har gott om varan.
Vandra i Ljus å Skönhet

Hej på er!
Har inte varit inne här på hela helgen. Vi har fixat och donat en del och gör fortfarande… men vi tjuvstartade med glögg i fredags när vi hade fått upp ljusstakar och stjärnor.
Ha en trevlig fortsättning på första advent!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
gokväll i stugan! Först nu har jag lyckats få sätta mig ner och ta det lugnt. Kl 9 i morse och fram till halvett var jag i församlingshemmet och hjälpte till med adventskaffet, sedan hem och iväg igen för att handla. Hem å laga mat, ligga på spikis ett tag för att få värme i ryggen och så iväg till stallet.
Där har jag tillbringat eftermiddagen med att få bort ett cmtjockt segt lager av lera från Fabo, vilken gris! Nu när matte är bortrest så tänker ju inte henne make på att kanske sätta på ett täcke så här i lerans tider. Höll på så länge med borstningen att det blev mörkt ute så det vara bra att sätta på reflexmunderingen och pannlampan och ge sig iväg ut.
Nu efter allt stallgöra är jag trött och jag längtar till en dusch men dörren till badrummet är barrikaderad av maken så jag får vackert vänta
Ha en fortsatt trevlig advent
#16 Är det du som har målat tavlan bybosan? Vilken underbar tavla! Älskar färgerna! Blått är ju längtans färg..
Du behöver inte julpynta nåt, du ha ju så fina tavlor istället. ;)
#17 Nej, om det vore så väl. Men det kunde ha varit det *S* Nej då, den liknar en tavla jag gjort, och då jag såg denna av Van Gogh så var jag bara tvungen att spara den i datorn. Tänk att han härmar mig va?!
Om ändå mina bilder kunde ligga i samma prisklass som hans hähähä… Men det är ju bra sorgligt egentligen att när Van Gogh dog så hade han inte sålt en enda tavla
möjligen en till sin bror Theo
#18 Men det är ju ditt stuk på pricken Pia!
Vilken härmapa han är!
Du får väl skära av dig ett öra du med, så blir du kändis sen - visst var det van Gogh som gjorde det..?
Jag kom inkrypande genom dörren för en timme sen..Lastat ur bilen efter julmarknaden på slottet men inte packat upp…Har insupit adventstämningen men själv varken fått upp adventstjärnor eller ljusstakar*L*Jättenöjd med försäljningen ..150 saker fick jag sålt…Däremot så va det helt tomt på folk i Nora på själva skyltsöndagen så sambon klagade lite…Jag hade däremot häcken full ha ha ha
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
#19 Ja, eller hur!!
Jo, det var han som skar av sig örat. Uh, tragiskt..
Nää, jag får göra nåt annat, småtokig är jag ju redan så där är det lugnt.
#20 Va kul, att det gick så bra för dig :-)
Gokväller! :!.. Hoppas eran första advent & helg varit riktigt bra, :)
Bybo, vad härlig målning du visar! :)
Vad kul för dej Abbi med så bra försäljning!:)
Oxå varit en sväng i stallet korseett, ser du jobbat med en lerig häst.. ;) så hade dotra det oxå, på hästen hon sköter, så lerig!
*… pepparkakshusbak idá *
God natt & Sov så Gott, var rädda om er.. kramar!
#22 Mums fillibabba Waara! Det ser jättegott och jättemysigt ut!
#21 Jaa, du får bli medium istället Pia!
Nää då, jag tror det räcker med din talang jag, men du måste visa upp dig!
#20 Herre Jösses abbi, du måste ha tjänat skjortan idag med andra ord.
Min dagskassa uppgick till 150 spänn, och då köpte jag grejer för 140 själv = vinst 10 kr..
men jag hade roligt nästan hela tiden, så det blir väl en sorts förtjänst det med. Ha ha!
Keep on smiling folks..
Pssst Hemsökta hus nu på TV om nån vill..
Jisses, vad hurtiga ni verkar vara :-) Jag pyntar inte nåt innan Jul, ja förutom nån stjärna och stake dårå. Men dessvärre ligger dessa kvar uppe på vinden