Pyssel
Tallriksängel
av Joseph 6 år
Du behöver:
1 papperstallrik
Bomull eller änglahår
Lim
Aluminiumfolie (eller annat metallpapper)
Pennor
Glitter, paljetter el dyl.
Sax
Lägg tallriken med baksidan mot dig. Markera ut linjer enligt bilden:

Klipp upp i linjerna. De övre två fjärdedelarna blir vingar och den nedre halvan kjol.
Vänd tallriken med insidan mot dig och med den . Vik den bakåt så att det bildas en kjol. Trä vingarna i varandra så att de låses.
Rita ansikte på huvudet. Limma på bomull som hår. Tvinna en remsa aluminiumfolie till gloria. Dekorera ev. kjolen med färg och glitter. En bit tärnglitter längs nederkanten blir fint.
========================================================================================================================================================================================================================================================================================================================================================================================================================================================================================================================================================================================================================================================================================================================================================================================================================================================================================================================
Gomorron på er. Här blev det nåt tok. Snälla, kan nån ta bort den understa som är fel. Texten blev oxå konstig på den första.

Texten kunde jag inte ändra.
Fint tips förresten 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Jag gillade idén oxå med ängeln, så enkelt men fint.
Pyssel till julen är jätteuppskattat av mig som har flera bollar i luften.
Nu ska jag sy ett par julgardiner
#4 du är så kreativ och duktig.