Dagens bubbla 2/12
Go'morrn på er allihop!
Jag läste just april's inlägg "Dagens Ord" och bestämde mig för att, idag skall jag försöka att bara säga vänliga ord till dem jag möter. Vem antar utmaningen? 
Ikväll kan vi berätta för varandra hur det har gått. (Måtte inget "stolpskott" korsa min väg under dagen..
)
Ha en underbardag alla vänner!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Jag antar utmaningen!
Idag ska jag snart till stallet och sedan hem och öppna butiken. Sedan blir det väl att ta ett nappatag med en massa saker som jag inte riktigt vet var jag ska göra av
Ha en bra dag
Vänliga ord säger jag alltid till alla jag pratar med…annars skulle kunderna dra *L* Om det kommer stolpskott så tänker jag desto mer ..hahahaha
Igår hade ugnsdörren lossat från sitt nedre gångjärn.Dörren väger nog 100 kg .Vill inte tänka på vad som hänt om jag fått den på mig eller om den lossat i 1200 grader….Det är ett stag som sitter genom hål och den hade krupit upp ur det nedre hålet…Varför händer alla konstiga saker mig?
ha en bra dag!
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Jag antar den med, men får väl erkänna att de flesta av mina negativa ord hamnar på "döda ting" som stekpannor o.dyl
Jag har väl lite väl bra tålamod och blir nog egentligen arg för sällan snarare än tvärtom.
Här är det grått och mulet idag, har hällregnat sedan igår kväll fast nu har det äntligen slutat. Jag är så himla sliten och somnade på soffan osv nöästan två timmar när barnen gått till skolbussen. Nu har jag varit ute och gått en liten prommis och ska strax fixa mig lunch.
Ha en riktigt bra dag allesammans!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Good morning!
Jag antar också utmaningen,men jag säger oftast vänliga saker till dem jag träffar.Tycker inte om att vara dum.Då mår jag inte bra själv.
Ledig idag,så då blir det tvätten.Imorrn kväll ska jag på konsert igen till Stockholm för att se "Bullets of my Valentine"
Har fått hund och kattvakt så allt är kanon.Trevlig dag till er allihop.kramis
Hej!
Strax ska jag gå iväg till bussen ner till stan och jobba!
Hoppas ni alla får en trevlig tisdag :-)
Kram

Hur går det för dig Soffe? Är det bra där du är?

Hej hopp i gråvädret.. idag är det riktigt sk*tväder så jag tänker hålla mig inomhus och skall ingenstans så utmaningen verkar va "plättlätt" 

Ha så nice i sthlm Tiia! gillar Bullets of my Valentine.
Önskar en bra dag till er alla från ett regnigt Ösmo!

Hej jag ska också anta utmaningen att bara säga vänliga saker till andra när jag ska till stan senare. Det brukar jag inte ha så svårt med. Däremot brukar jag ha svårt med att säga i från när det behövs men det får jag jobba med ! ha en bra dag

Verkar det inte som om många av oss kvinnor (??) har svårt för att säga ifrån? Det är så himla dumt tycker jag!
Jag tror att de flesta kvinnor är fostrade till att inte bråka och kräva saker, det ansågs som kvinnligt att vara foglig i alla sammanhang förut (och i viss mån än). Ibland blir jag så himla trött på att mina inre begränsningar råder över mitt sunda förnuft och min kunskapsnivå… 

Har precis vaknat… lite sent men jag behövde det!
Svinkallt i morse… men det snöar nu så det måste blivit mildare!
Ha en bra dag!
Mia//

Den utmaningen antar jag lätt >:-)
Jag träffar bara min katt, fröken Viola, och senare meditationskompisarna, men vi sitter bara i tystnad en timme och säger sen hej och går.
Fast på vägen dit och hem kan ju vad som helst hända
Men jag lovar att vara snäll, åtminstone idag.
Agneta
Go kväll! Vill bara sätta in en länk på en låt :-) Har man ungar så får man ju även musiktips via deras dataspel *S*
http://www.youtube.com/watch?v=MbZM6ZSlvvY
Orka lyssna på HELA, om ni vill :-)
På tal om vänlighet, så var inte jag speciellt vänligt sinnad på hemväg från jobbet. Det kom en bil från en innergård och har väjningsplikt, eftersom cykelbanan går precis utanför. Jag har bra belysning på cykeln och syntes bra.
Ändå så gasade han så jag trodde att han skulle köra på mig. Det var nära, för jag ramlade av cykeln och slog i höger axel i styret. Han stannade inte ens, utan fortsatte att gasa. Hade han stannat, så hade jag läst lusen av honom. Sådär var min vänlighet som bortblåst.
#14 Usch fy, det kunde ha gått illa. Vilken idiot ( så snäll kan jag låta) Men om du hade läst lusen av honom, så hade du varit vänlig att lära honom vett!! ;-)
#6 Hej Hoppis! Jag är lite besviken på min praktik.. Tycker det är för lite att göra.. Men annars är det OK..
#14 Sånt är förlåtligt april, inte konstigt att du blev förb…! Har ju kunnat sluta riktigt illa. 
Jag har klarat mig bra idag bortsett från att jag fick bita mig i tungan en gång, när jag höll på att säga till min sambo att han är slö, slapp och likgiltig..
men som sagt, bet mig i tungan och höll inne med det.
Har ni tänkt på det, att det är lätt att vara trevlig mot människor som man inte möter så ofta, just av den aneldningen att man inte beghöver umgås med dom jämt. Eldprovet är att umgås med sin sambo som man har gått och nött på i åratal.. det ni..! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Jag har klarat mig hela dagen jag!
Jag har varit på möte med kulturarbetarna i nora i kväll där vi har ett bra samarbete.Jag fick veta genom annons i dagspressen att det ska ordnas en konst och konsthantverksutställning i stadens kulturcentrum "bryggeriet" nu i helgen Återigen ska det bli en utställning i staden där jag återigen inte fått någon info.Det är återigen kommunen som anordnar..så detta diskuterades bl.a .
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

God kväll!
Sent inne som vanligt, här har regnat nästan hela dagen.
Jag har inte svårt att säga nåt vänligt och ge ett leende till dom jag möter, det är så fint att se någon lysa upp och få ett leende tillbaka.
God natt och sov så gott alla.
Kram