Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikett: healing
Läst 1227 ggr
Kryddsnurra
0

Tror ni att det fungerar?

Jag har börjat behandla min hund med Reiki. Anledningen är att han är så stressad vid lukten och synen av andra hundar. så jag tänkte se om det fungerar

Vad tror ni? Ni kanske har varit med om det själva..

Hoppfull
0

Jag har inte varit med om det själv, men tror helhjärtat att det fungerar. Jag kan egentligen inte se någon skillnad på att skicka energi till ett djur och en människa.

Du kan väl berätta om det fungerar? för då kanske vi oxå ska testa på vår stressdåre Flört

Lycka till!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Clary
0

Visst fungerar det, gjorde det på min mans katta som hade problem med magen. Hon kom och puffade på mig när hon tyckte det var dags, la sig på rygg tills det var nog, då rullade hon ihop sig och sov.

Hoppfull, prova du på er "stressdåre" det fungerar säkert Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Hoppfull
0

Hm, jag är ju så osäker på min förmåga numer… trodde att jag kunde men vet inte längre. Fast nog skulle han behöva det, han är som en galen hund Glad

Magi-cat
0

Brukar fungera jättebra på djur!

Ha tillit, låt bara Reikin göra sitt jobb…..

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Kryddsnurra
0

jag är ganska ny och känner mig osäker på när jag vet om han vill ha Reiki eller inte. har testat 2 gånger nu totalt och han puffrar och håller på med att klia sig på näsan, sen blir han lugn och efter ett tag så blir det tråkigt och han går. Ska jag kanske sluta innan han går eller låta det vara över när han vill gå. Ska jag bara göra reiki när han självmant kommer till mig?

nu sätter jag mig på golvet och han kommer direkt. Men det kanske är bättre att vänta till jag sitter i soffan och han puffar till mig.

Hur har ni gjort?

Känner ni något under tiden som ni gör Reiki? Detta är min andra gång och jag kanske inte fått kläm på det än

Tuva-Lena
0

Jag gjorde reiki på min gamla hund när han låg och vilade. Han hade ont i en trampdyna ibland och då passade jag på att reika den. Men jag tror att han njöt av behandlingen, för han somnade alltid. Tittade upp ibland bara, men la sedan ner huvet igen och andades djupt och avslappnat. Men testa att reika när hunden ändå vilar, och innan den har somnat, då bryr dom sig minst. ;) Jag var ockå nybörjare när jag testade men det fungerade fint. Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Freja15
0

När du ger hunden reiki så behöver du inte hålla så länge som på en människa. Tänk på att vovven är mindre än du *L* Och djur talar om genom att gå iväg när de har fått lagom dos. Sedan behöver du inte känna efter om du känner något. Ha bara tillit som Magi-cat säger.

Djur tar tacksamt emot reiki och det ger ganska snabbt resultat eftersom de inte har en enda förutfattad mening eller rädsla då det gäller healing. De tar bara emot.

Min ena kisse vägrar ta emot healing *L* Henne får jag skicka till när hon behöver, även om hon ligger i mitt knä.

Tiia
0

Min man och jag healar vår katt Daisy ibland och hon mår bättre efter det

Kryddsnurra
0

woow va spännande med alla historier. Jag ska göra dett i smyg. Min sambo skulle kunna vara ordförande på socialstyrelsen så skeptisk som han är. Så jag ska se om han säger något om att nelsons beteende ändrar sig efter att jag har hållt på ett tag.

Brokenfether
0

Att jag inte tänkt på detta innan…min kompis pudel som är så nervig,det skulle ju vara en perfekt patient för healing. *L Får jag en chans att heala henne i lugn och ro så skall jag minsann göra det. Underbart!

Kryddsnurra
0

Jag har hållt händerna stilla under de gånger jag har gjort. men nelson verkar mest obekväm. får man klappa? eller iaf röra händerna lite fram och tillbaka

Brokenfether
0

#11 Tror inte det gör något om du klappar eller smeker hunden sakta under tiden du sänder healande tankar till vovven. När vovven lugnat sig kan du sen hålla händerna stilla på eller över den. Mina egna tankar alltså..*L

mayolica
0

min erfarenhet är att reiki brukar fungera bra på djur, både direkthealing och distans. man brukar märka när det är klart och det brukar gå ganska fort. när vi hade hund brukade den gå därifrån när den inte ville ha mer.       

lycka till och hoppas det blir bra.

~ mayolica ~

mayolica
0

3.hoppfull.     anledningen att det fungerar sämre kan bero på att du är osäker på din förmåga. om man öppnar sej för den helande kraften med full tillit till att det fungerar så fungerar det mycket bättre.

~ mayolica ~

Kryddsnurra
0

#14 jo men ska det inte kännas något? har skrivit upp hur behandlingarna har gått och känts i min blogg här för att jag ska kunna se om det finns något mönster. Det som jag vet känns är att det känns som myror i fingrarna när jag gör Reiki. Men sen kopplas skeptiska sidan på och säger att det känns så bara för att mamma sa att det kändes så för henne :) och så blir jag osäker.

Men jag vill ju tro och försöker verkligen. Sen är nelson väldigt stressad och jag hoppas på resultat snabbt så jag ser kanske inte förändringarna själv och så minskar min tro.

ska kanske ta något lättare också vid sidan om. en blomma kanske. Har en palm här hemma som aldrig blir av med lössen…

mayolica
0

ja om du är skeptisk fungerar det mycket sämre.

du skriver att du vill tro ,och försöker verkligen. du kanske försöker för mycket, det brukar man göra i början . det finns en regel i reiki att ju mindre man gör desto mer händer det.

försök slappna av och öppna dej för den helande kraften och lita på att den fungerar och själv söker sej rätt när du lägger på händerna.

försök att känna efter vilka känslor du får, eller om du få bilder . om det känns rätt är det i regel rätt.  

jag har lätt för att tona in och känna personens eller djurets känslor,och var dom har ont.  det brukar kännas som energiströmmar från händerna ,och sticka,bränna eller värka i händerna . det kan även kännas på lite olika sätt beroende på vilken sorts ki som är aktiv. 

fortsätt som du börjat med korta stunder och sluta när han inte vill längre. och prova gärna med blomman också. lycka till , och ge inte upp.

~ mayolica ~

ullen
0

Hej!

Jag ger reiki till mina katter och helt klart gillar det detta i alla fall!! ullen

E-cattan
0

Jag har en katt som älskar reiki. Hon slänger sig på rygg i mitt knä och kräver att jag ska ge henne reiki. Länge ska det vara dessutom, och flera gånger per dag. Hon har problem med sin mage men det verkar bättre nu!

…annat är det med hunden! Hon går undan och vill inte alls… Det blir för kraftigt på henne men jag tror på att ge henne tid. Glad

Hoppfull
0

Vilken cool katt Cool