Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 1286 ggr
Hoppfull
0

Bubblan 3:e Dec

God Morgon allihop!

Här är det ännu en dag i mörkrets tecken, och även om jag älskar det själv så lider jag med alla dem som far illa av detta kompakta mörker.

Idag ska jag yoga och promenera en sväng sedan kommer min vän phytonomen hit för en kaffe. Efter det måste jag iväg och handla en liten present då dottern ska på kalas ikväll. Sedan måste jag komma på någon middagsmat med…

Ha en bra dag allihop!

Och Soffe, jag hoppas att det blir bättre på praktiken snart!!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

korseett
0

Här har det snöat och det ligger flera cm på marken! Idag ska jag jobba på MR men mitt på dagen ska jag följa med maken till hudkliniken för att kolla hans alla fläckar.

Ha en bra dag alla!

Tuva-Lena
0

Inatt har det kommit ett nytt snötäcke på det gamla, är så vitt och fint utanför fönstren. Men det är blötsnö så jag hoppas att det inte tinar bort under dagen.

Strax före elva åker jag bort till praktiken och jobbar mitt över dagen, sedan tänkte jag baka bullar. Ha ha, det är år sen jag bakade bullar så vi får se vad det blir av dem, men dom var i alla fall goda en gång i tiden.. Tyst

Du är så flitig med yogan Hoppis! Ja jag tänkte att jag också skall ta ett pass senare idag, efter spikis kanske..?

Hoppas att det inte är nåt oroande med makens fläckar korseett! Va snällt av dig att följa med honom.. Kyss That's love.. ;)

Önskar er en fin dag med mycket vänlighet och omtanke!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Hoppfull
0

Åh vad härligt med snö! Här har solen precis spruckit fram och lyser på mig genom (ett väldigt skitigt) fönstret.

Hehehe, tja jag vet inte om jag är så flitig… jag försöker köra så ofta jag kan men jag orkar inte hela programmet på en timme utan det brukar bli ungefär halva.

Ha en bra dag hörrni!

Soffe
0

Hej!

Tack för din omtanke Hoppis :-)

Idag är jag inte på praktiken, ska dit imorgon igen.. Får hoppas att det blir lite bättre.. Det blir lugnt idag, inte göra något speciellt..

Vädret här är rena hösten.. Saknar solen :-/

mayolica
0

hej! jag saknar oxå solen , lite snö hade oxå varit mysigt. här är det bara regn och rusk.  man får tända ljus inne så det blir mysigt.

~ mayolica ~

Waara
0

Önskar er en härlig dag! Lycka till Soffe med praktiserandet!..

Bra att han kollar sina fläckar, din man korseett, hoppas allt är bra. 

Tuvan, varför inte yoga på spikis..? :) jag har testat, jätteskönt.

*Kram på er allihopa!* var rädda om er!

april4
0

Här har det regnat och kommit lite snöblask. Gråkallt som vanligt. Mitt vänstra öga har blivit inflammerat och i morse var den igenmurad.Gråter Som brev på posten kom huvudvärken. För övrigt mår jag bra och dagen har rusat fram. Önskar alla en fin kväll.

Soffe
0

#6 Tack Waara :-) Va rädd om dig du mee! Kram

BiGavia
0

april4..kan du få tag på ögontröst , att koka te av å lägga kompresser på dina ögon , så blir det bra!

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

korseett
0

#9 och #7 ögontröst har jag hört talas om men glömt av men kamomill går också bra, kamomilltepåsar som först legat i te och sedan svalnat av kan du också lägga på ögonen

Jodå min man fick skära bort en bit av huden på baksidan av låret men svar får vi inte förrän i januari. Vi ska fota varandra med digitalkamera med jämna mellanrum så vi lättare kan se om det blir några förändringar

abbis
0

Idag fick jag svar ifrån KHVC om avslaget om medlemskap hos dom…Publicerat båda breven i min blogg om ni är nyfiknaFlört

http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Annars har det varit en rätt bra dag….ha ha ha ha

Ha det gött gott folk

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Hoppfull
0

Usch vilka dumskallar!!

abbis
0

Ska se vad reaktionen blir på ifokus/keramik  har en tråd där om eländet*L*. Doris Lessing sa när hon fick nobelpriset förra året att hon undrade varför det helt plötsligt gick bra att fjäska .Hon va rätt bitter lät det som i intervjun..

korseett
0

#13 om det finns en jurybedömning så borde du även få ta del av den. Vore kul att få reda på vad som saknas.

april4
0

#11 Va trött man blir  på dåliga bortförklaringar. Stå på dig abbis, du ÄR duktig på det du gör. Dina konstverk är underbara.

april4
0

#9 och #10. Vad är ögontröst? Har aldrig hört talas om det.

korseett
0

det är en ört

april4
0

Går den att köpa på hälsokost?

abbis
0

#14 Nej man har ingen rätt till att se deras motivering eller att kunna överklaga det står på deras sida*L* Men som vanligt är jag en ifrågasättande person och när jag tycker saker och ting är orättvisa så frågar jag .Svar fick jag nu men jag tror inte riktigt det va hela sanningen.Sen kan man bli jätteledsen för dessa inskränkta människor som tror dom tillhör eliten och får bete sig hur som helst*L* säger som askungen "va ä en bal på slottet,tråkigt,tröttsamt och alldeles underbart" eller va det va..ha ha ha

BiGavia
0

Ösontröst finns nog på hälsokosten eller hos örtagubben!

Den tar hand om många problem runt å i ögonen, därav namnet!

Tuva-Lena
0

#18 Du aprillan, jag undrar om jag inte har en ögonkräm kvar av Icelandic Herbs produkterna. Isåfall kan du få den av mig, om du bara betalar portot. I den ingår ögontröst bl a..

Krämen är överhuvudtaget bra mot svullna ögon, trötta ögon m m.. Skall kolla i butiken imorrn! Flört isåfall skickar jga den på direkten, så pm:a din adress till mig om du är vaken! Glad

Bybo
0

Go Hejkväll!

Hm…bidde inga utsvängningar i dag, för jag är fortfarande krasslig ( helt sjukt..ja, sjukt haha)

Tyvärr ingen vacker snö och skön luft.   Klippt håret på mitt ex, som hade mage att säga att jag och barnen lever i en misär :-(

Har beställt ett gäng rökelser, trots bristen på pengar *skäms*

Ja, ha en fortsatt skön kväll alla!!

Tuva-Lena
0

#22 Gullevännen, det blev mycket på en gång det där.. Gråter Hoppas i alla fall att din förkylning släpper snart så att du får livsandarna tillbaka. Hur kan ditt ex säga så utan att hjälpa dig lite då..? Du tog väl rejält betalt för klippningen..? Flört Pösselipöss!

Bybo
0

#23 Neeee, inga pengar…ibland får jag åka med å handla typ. Ja har ju typ 5 km till nån affär utan körkort *S*  ( mjölken …ja ni vet den jäääla MJÖLKEN som man ska släpa hem typ varje dag haha)   … Ja, det var jobbigt att höra. man har ju olika  livserfaringeringheter/upplevelserv ( heter det så?)   och uppväxtförhållanden osv…

Nå väl, exet är helt otroligt förändrad  ( till det bättre ) sedan vi separerat.  För de som inte vet, så höll vi ihop i 14 år, och vi traffades då jag var 26 å han 19.

Okeeeeej, jag är en meeees, men känner faktiskt inte att jag bör ändra mig..Kärlek, gott och förlåtelse känns bra.  Jo, ska även hitta en lagom väg till mig själv.

Men ÄNDÅ så blir jag så sårad, han liksom trycker på mitt andliga intresse och att det typ beror på att jag inte har alla hemma. ( för en gångs skull vet jag ju det, han har tom pratat nedlåtande om mig för barnen i dessa angelägenheter) )  mitt psykiska illamående, med en massa nedvärderingade åsikter…

Vet att han har fel, har svårt att "försvara" men dt blir bättre å bättre….

Sorry, blev som ett Blogginlägg :-/

BiGavia
0

Inget att vara sorry för Bybo, fick mycket utav det….Kramar om!

Tuva-Lena
0

Du är ingen meeees bybosan, men på tok för snäll.

Det du säger om "Kärlek, gott och förlåtelse känns bra.  Jo, ska även hitta en lagom väg till mig själv", gäller i lika hög grad dig själv gumman. Du skall ge dig själv samma kärlek som du ger till andra, då ökar självkänslan också. När man inser det så får man plötsligt en "kick" av att man är snäll mot sig själv också. En aha-upplevelse som känns väldigt bra, och man vågar ta för sig mer nästa gång det blir aktuellt att tänka mer på sig själv. Kyss Krameli!

Bybo
0

#35 Tack.BiG, Har svårt med mig djälv,  det blir npg bra….Kraammm . Tack än rn gång .. Krrraaaam å tack igen :-)

april4
0

har PM:at dig tuvanSkrattande

Hoppfull
0

Bybosan då! Det gör ont i hjärtat att läsa!! Önskar att jag kunde göra nå't för dig! Men det ligger mycket i vad Inga-Lena säger om att ge sig själv kärlek.

Här står något väldigt tankeväckande i ämnet för den som vill läsa: [Andlig kirurgi]( Respektera dig själv - Älska dig själv De flesta av oss har fått lära sig sedan vi var barn att )

Inlägget är låst för nya kommentarer