Dagens Pratbubbla 7/12
God morgon på er.
2 advent redan och jag har inte riktigt hunnit ikapp men adventsstakarna är på plats. Idag ska jag planera julbord med min sonhustru, de smiter ju innan jul! Sen finns tankarna på lite bakning och godis om vi nu kan avhålla oss från att äta upp det!
Vädret ska vi inte prata om, ljust och fint inne!
Ha en fin dag!
Medarbetare på Feng Shui och Indien

God morgon!
#0 Hoppas att allt går bra med ditt julbord!
Själv ska jag iväg till jobbet. Har startart brasan i kaminen… Behövs! Tror att jag bara har 16 grader inne… har nog svängt om i natt o blivit kallt igen… måste elda mer då!
Min kamin i vardagsrummet står nästan för all värme i huset… undantaget badrum, toalett o garage(varmgarage… där vattnet går in… får ej frysa)
Kramar till er alla o ha en bra dag!
Mia//
jag tog en datafri dag igår och det var välbehövligt. Fredagen gjorde jag pressylta och fårdagen gick åt att diska allt jag använt, hehe. Butiksöppet och jag hade en behandling inbokad med igår och lite annat småstädande.
Jag blev besviken igår på vem som vann stjärnor på is, jag tyckte Jesper var den som var bäst men det är väl så med en massa skrikande småtöser som röstar på tvålfagra Markus. Jag hade ingen aning om vem Jesper var förut men my good vilket bra program de gjorde igår!
Idag blir det antagligen stallet, har inte betsämt mig ännu. Har mycket att göra här hemma också. Snön ligger kvar men är väl på väg bort nu vilket är tråkigt.
Ha en bra dag alla!
Hej på er.
Får riktigt dåligt samvete av hur duktiga ni är. Men så tänker jag på att så var jag innan olyckan och nu mår jag ju bättre än att försöka göra allt själv.
Det tog mig över 10 år att acceptera detta handikapp. Nu när jag har det, har jag också insett att kroppen inte orkar samma saker som förut.
Bättre göra det jag orkar än att kämpa som förut och bli sängliggande.
Här har regnet tagit bort den lilla snö vi hade. Synd. Vill ha snö.
Glöm inte att släcka ljuset om ni går ifrån. Vi ska inte bygga på statistiken om bränder i december. Så snälla. släck ljusen.
Ha en fortsatt bra dag med skidor på tv.
Kramiz Ann
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Morrn på er allihop!
Jag är precis på väg ut för en skidtur. Det är fem minus och perfekt för skidåkning, och man får passa på innan det blir kallare. (Tar med kameran för en vinterbild.) 
Håller med dig korseett, jag blev jättebesviken över att inte Jesper vann tävlingen också, men en liten tröst är att alla domarna tyckte som vi - och det vet nog Jesper också.
Vilket kanonåk dom gjorde - jag grät nästan så vackert som det var!
Jag skall också laddda braskaminen idag sockerrattan, kylan är på väg..
Hoppas att omställningen går bra Clary, förstår att det måste vara som natt och dag att komma hem till kalla Sverige och mörkret.
Klokt tänkt Tatsja, gör det du klarar av så gör du det riktigt bra, istället för att försöka dig på sånt som bara tar energi av dig - och bli sängliggandes. 
Önskar er en fin 2:a advent! Snökramar! eller kanske hellre "kramsnö" 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Tack tuvan. Blir lite avis att du har snö. Får väl komma och våldgästa dig.
Ha en så skön tur du kan. Nu ska jag se skidor på teve istället.
Kramiz
Väl mött, Tatsja

Hej allihop!
Börjar så smått vakna till liv efter stadtsturen i fredags. Men jag är ganska dålig idag så det blir nog inte mycket gjort… dottern och jag ska försöka baka ut lite pepparkakor och kanske ge oss på ischoklad… men vi får se om jag orkar.
Här är det regn, regn och regn… inte mycket till julstämning. Men vi håller humöret uppe ändå men hemgjord glögg, tända ljus och mys :)
Ha en riktigt bra söndag allesammans!!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Har inte varit ute än,maken har rastat vovven .Ska inte baka idag,tar det en annan dag,ska fortsätta sy lite julklappar.
Ha en trevlig andra advent.
Trevlig 2:a Advent!
Idag blir det en lugn dag.. Ska dricka glögg ikväll :-) Kämpar på med min förbaskade förkylning!
Kram till er alla!
Ja, här sitter jag oxå vid datorn igen……..denna gång proppmätt. Gjorde fisksoppa och det bara är såå gott. Snart dags att göra bröddegen och under tiden den jäser hinner jag dammsuga.

Vad flitig du är April. Här fick det bli kyckling till middag efter att jag och sonhustrun gått igenom vad vi ska laga tills på fredag. Skulle ju hålla det enkelt och bara sånt vi verkligen gillar………jo pyttsan, listan blev som vanligt alldeles för lång men vad gör det?
Börjar få julstämning inne och i veckan ska jag o ena barnbarnet göra lite godis, ja, bara för att det doftar så gott såklart 
Julklappar har jag också slagit in, kul med två julaftnar.
#12 du är flitig du med och så snart efter resan. Har du hunnit vila nåt? För bara resan måste ta på krafterna. Det brukar bli så, fast man bestämmer att nu ska vi bara ta det som vi gillar bäst. "suck" känner igen det där. Härligt och se dig här igen……..har saknat dina mysiga inlägg.

Det har gått väldigt bra den här gången att komma i rätt rytm igen men det blir tidiga kvällar runt 21.00 slår de här grön-bruna igen och öppnas inte förrän 6.00.
Tycker det är kul att kunna kika in här emellanåt när jag vill och få lite extra energi när jag ser hur flitiga ni är. Kanske skulle ta med datorn nästa gång
nä förresten vem vet korna kanske försöker äta upp den då, de äter ju det mesta….
#14 vilken syn……..skulle säkert hamna på Youtube "L"
Oj så flitiga ni är..
#12, ja det är lätt att matlistan blir lång :) .. säger varje jul,.. att bara det godaste.. blir ändå hur mycket mat som helst.. men det är ju mysigt oxå..
Fisksoppa april!.. mm va gott!
#10 Veckohandla e smart.:)… det måste jag ta o börja med igen, idag var kylen nästan tom.. har tagit det så lugnt på fritiden ett tag.. :) men man blir ju inte mätt på skogspromenader & tända ljus :)
Vad syr du Tiia?, vad mysigt! Jag ska sticka lite raggsockor jag.. :) som förr i ti´n.. raggsockor till julgåvor.. :)
Hoppis! Hoppas så att eran myshelg blev lyckad & härlig!
Krya på kram Soffe!
#3 Tatsja, skidor nu.. ser inte på tv.. är det slalom månne.. det kan ju vara lite kul o se.. :)
#1 Men så kallt sockerattan, tur du har kamin!
Ha en skön fortsatt söndag! kramar

Tack Waara! Den blev kanonmysig och lyckad, men jag är lite sjuk nu av tröttheten det innebar.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Sitter och pustar efter en intensiv helg med jobb.Det va bussar här från hela mellansverige. Märktes inget av någon finanskris denna helg .Statistiken höll*L*
Har dammsugit lägenheten och plockat undan och slängt i en tvätt maskin..
Är det någon som vet vad man gör med syntet stövlar som katten pissat på..Mina favoriter dessutom!Kan man slänga dom i tvättmaskinen
Har tagit bort keramiksajten som min favorit ikväll
!
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
#16 Tack Waara :-) Skönt o höra att någon bryr sig :-)
Kram
#16 hihi,kan inte säga pga att de som ska få sakerna läser trådarna
men det är inget avancerat

Måste ju titta in å se hur ni har det! 
Hoppas helgen varit bra och ni som varit förkylda å så… har kryat på er.
Tiia... Hur går det med TR? hur långt har du kommit? vad gillar du spelet?
Bybozan... hur mår du gumman? Hoppas du mår så jädrans mycket bättre.
Broken.. var är du??
Waara… du "gosjäl".. Glöm inte att vara 
Tuva å ni andra som har snö.. *avis* här är mörkt.. grått å trist.. men så går det mycket ljus för att få upp humöret vilket oxå höjer värmen å ljuset.
april 4 som "lura" mig till bakverk iFokus
jag tänker tårtor.. drömmer tårtor.. *skämtar lite* Underbar sida.. Tack för tips!!! 
Tatsja ger jag den största kramen å önskar dig allt gott!
Hoppfull du kloka själ.. många insikter ger du! Tack!!!
Clary.. Tack för bilder från din resa och glad att din resa blev ett trevligt minne! 
abbis vilken gåva du har att vilka konstverk du gör.
Korseett med alla fina tips vi får.. G U L D!!!!
Soffe skålar jag med "nätglögg" för vi har ingen god hemma.. Hoppas det är okej med ljulöl istället som skål! å skålar samtidigt med bettin65
*stor kram från mig* eller *USK* som jag ibland brukar säga.. 
*Universum Stor Kram*
#21 Tack
Här kommer bilder från skidturen som var underbar! Samma känsla varje år man får spänna på sig skidorna.. 
Den här lilla stugan som ligger mitt i skogen, med sjön strax nedanför, hyr vi ut på somrarna. Väldigt primitivt men eftertraktat, och ibland på senvintern har vi servering här med våfflor och kaffe. :)
#21 Skål på dig Plajya
Kram
Vad tråkigt abbi, att du har lämnat din favvo sajt, men jag förstår nästan orsaken. Har ju varit inne och läst lite när du har berättat..
Du får gärna stanna hos oss istället! 
Kramar om lill-Soffe så att du snart är fri din förkylning - aaattjjooo! 
Jätteroligt att se dig Waara! Hoppas allt är okay och att helandet går som planerat, trots julstök och annat extra som tillkommer så här före jul. 
Härligt att se er alla! Och du Playja blir en frisk fläkt när du sveper in här med dina glada tillrop! 

Vilka härliga bilder Tuvan, om det ändå såg ut så här……..
#21 Jag har snart spelat klart Tomb Raider.Sista bossen återstår.Jättebra spel,men tyckte den kändes lite kort.Snart kommer Silent Hill
#26 Jag förstår att du förstår*L* Jag trivs mycket bättre med er här på AB .Här kan man berätta saker och få lite glada tillrop.Jag har några därinne som ibland vågar hålla med men för det mesta står man helt ensam
.När man sen får personliga påhopp har jag sajtvärdarna emot mig!
#26 Prosit Ja :-) Kram till Tuvan oxå :-)

Tack för bild #24... *ståpäls* Jösses vad jag längtar tebax ibland att bo norröver.(Jokkmokk..Gällivare och Kiruna) Fast det går över när man tänker på vår å försommaren här! 
Men är det inte så? allt har två sidor? 
Jiiises tuvan så läckra bilder. Tänk om vi hade så……….i alla fall över jul. Det skulle vara roligt för barnen oxå att ha nåt att göra under ledigheten.
Va roligt Playa att du drömmer tårtor, ihihiiiiii, jag är oskyldig
Jo Tiia berätta…….jag vill veta nuuuuuuuuuu

Tiia.. skvallra lite till mig. Sista bossen… vad heter den??? nyfiken som tusan!
Tycker spelet är lite samma ..hoppa.. klättra…å balansera å så. Tycker 2an var bäst.. sen blev det för mycket att hoppa fram åtebax i spelet.. Va tusan.. har man gjort klart en "del" varför ska man tebax å härja..*s* Grafiken e så härlig i TUW. 
natti, natti allihop.
#33 Sista delen heter out of time,egentligen är det inte bossen man ska förgöra utan en maskin
vill inte berätta mer ifall andra spelar
#29 Nu spökar det abbi: Jag har haft keramik i fokus som favvosajt, men nu när jag tänkte gå in där så är den borta! Är det du som har varit inne hos mig och 'fixat'?
Så sent som i fredags var jag inne o kollade inläggen..
#31 Ja ja men, allt har nog två sidor Playja, och därför är det bäst att bo i mitten. Då har man lika mycket av varje. 
Waara: jag älskar att se på sport. Idag var det både på längden och bredden. Skytte också. Är ju lite av en sportnörd. Se bara min egen sajt som jag är värd för.
Playa tack för kramen. Återgäldar den tusenfallt. Till alla här på AB.
Abbis. Förstår dig. Jag har också varit utsatt, så jag vet. Ger dig kram.
Tuva, jag kommer på stört. Har du rum? 
Väl mött, Tatsja
#37 Vi eldar upp i kaminen som finns i lillstugan, slår ett hål i isen så du kan hämta vatten, lägger en rattmuff runt dasshålet så att du inte förkyler baken - sedan kan du ta in i stugan och njuuuta av vintern. Finns en våningssäng där så du kan ta med dig en redig karl också. Ved finns bakom stugan och fisk fulla sjön, vilt i skogen och bastu en bit ifrån. Levande ljus och fotogenlampa att lysa upp natten med…
Underbart och du är sååå välkommen! 
#21 tack!
mått skit idag och haft ont lite varstans. Nu sitter jag med en huvudvärk bak i nacken och on i ryggen så jag får nog lägga mig på spikis. Ett fönster har jag tvättat- det är allt jag presterat idag… och i morgon ska jag infinna mig i tingsrätten för en påkörningshistoria i sept 07, vi blev påkörda så jag är ensam målsägare eftersom min väninna som körde, avled ju i våras. Får åka in till Karlstad för det och hela dagen blir ju förstörd, suck.
#38 *Fniss*
.
Låter härligt, fast vete katten var jag ska hitta karlsloken nånstans.
Har du inte någon härlig över där uppe?
Väl mött, Tatsja
#40 Räknas älgjägare/skoterförare som härliga? Dom dräller det av häruppe - och det är ingen konst att få dom dit man vill heller..
Du behöver bara locka med lite snus.. 
#39 Fyy va jobbigt för dig korseett! I dubbel bemärkelse. Inte konstigt om du har ont i huvudet ikväll.
Skall tänka på dig imorgon. Kramis!
#41 Visst. Bara de vill ha en *gammal* kärring så. Får väl *tjuva* lite snus av sonen. själv tillhör jag den där jagade skaran.
Väl mött, Tatsja
Tror du de kan spänna fast min rollator efter skotern? Vilken syn va!
som sönerna sa. Vi sätter stödplatta nertill, motor och blinkers. Varning för tokig pensionär i 140 knyck på motorvägen. *S*
Väl mött, Tatsja

*skrattar åt min stavning* Vad tusan är ljulöl????
Kanske e gott???Tack för du skåla iaf Soffe. 
Tiia… jo..det är sant… man ska ju va lite hemlig ifa någon annan spelar.. typiskt mig som e så j*kla nyfiken. *s*
#39.. önskar dig lycka till imorgon.. 
#44 Hehe :-) Kanske du mena hjulöl *S*
Tack tatsja och kram till dig….Har suttit ikväll och funderat och gjorde ett sista innlägg på keramiktråden KHVC.Svårt att släppa taget*L*.Jag är säkert överkänslig just nu men man har sina down dagar.*L*
Inga-Lena..Nej jag vet inte hur man gör …ha ha ha .Förresten kan spikis vara nått för mig?
#43 Vilken syn Tatsja! Du skulle se ut som backhopparn, om du minns honom, The Eagle, med hjälm på huvet och kroppsstrumpa!
Här kommer Tatsja! 
När jag vill koppla av och spela, då är det DIABLOO som gäller. expansions också. Fem städer och 3 nivåre. Jag är på Hell och andra staden, har inte klarat bossen än, men den kommer.
Annars sätter jag mig och handarbetar.
Väl mött, Tatsja