Dagens Pratbubbla 8/12
God morgon på er.
Vaknade av en rinnande näsa och nyser som om jag stoppat näsan i pepparburken vanligt fenomen när det närmar sig jul eller kan det vara luftombytet?
Såg ut som det kom lite snöflingor, om det ändå vore så väl det blir ju så mycket ljusare då.
Ska baka en kaka och sedan bjuda in vår härliga granntant (tant o tant, vi är jämngamla) som sett till hem och hus när vi varit borta. Var så fint och välstädat inget katthår som flög omkring. En så granne är guld värd.
Hoppas att ni får en underbar dag och att alla möten avlöper som önskat.
Kramis
Medarbetare på Feng Shui och Indien
aah,idag ska jag försöka mig på bullar,ska bara jobba några timmar först.
sen blir det väl lek med mina småttingar,Daisy och Takida…och sen lite syande.
förstås kommer jag in här och hälsar på också mellan varven.
Ha en fin dag.
Clary,hoppas din näsa slutar rinna och nysningarna försvinner,här snöade det igår också,men var är snön nu?kramelikramis
bullarna från förra året,eller förrförra

Gomorgon!
Vill inte sätta näsan utanför dörren! Jätte-kallt… men jag jobbar idag… så jag måste!
kramar till er alla
Mia//

God morgon på er allesammans!
Här är det lite kyligt och därmed lite ljusare idag.
Jag önskar alla er förkylda och hängiga snabb tillfriskning! Liksom alla med möten och andra måsten idag lycka till!
Själv ska jag fortsätta vila och försöka återhämta mig efter stadsturen i fredags. En liten promenix i kylan ska jag även försöka mig på.
Jag önskar er alla en riktigt bra måndag!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
godmorgon! Mår bättre idag men det är en "villintedag" idag, men jag måste. Idag och 6 dagar framåt tänker jag vara mycket restriktiv med kolhydraterna för att få bort värken igen. Söndag är det julbord.
Jag ska till Karlstad idag på ting och det vill jag inte. Jag är målsägare visserligen men jag har inga skadeståndskrav för jag ägde inte bilen och vi fick bara lite whiplash som gick över efter ett par veckor. Förra gången det begav sig så kom inte han som körde på och det skulle inte förvåna mig om det blir samma visa igen.
Nu ska jag hämta in ved och elda så jag får duscha i varmvatten den här gången
Ha en bra dag alla
Godmorgon.
Ruggigt och rått väder ute idag. Försöker väcka sonen, men det är inte lätt.
Tiia, får jag smaka? Mums, ser jättegott ut.
Korseett. Tänker på dig. Vet vad whiplash kan göra för skador, har det själv. En del får lättare besvär och en del värre. Sen kan det komma längre fram, så det är bra att du får det dokumenterat.
Kramiz Alla från en nervös Tatsja.
P.s hon ligger i mattes säng. Jag som vill bädda.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
jag har redan en whiplash från tonåren tyvärr men ja jag har haft rejält ont av den men det är bättre.
Tänker på dig.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Tack vännen
Ny vecka nya tag 
Jobbat alla dagar sen måndagen innan första advent!Har kallat in kompisen som ska jobba åt oss på torsdag så vi kan julhandla lite!
Har dagen på mig att få in alla slott i ugnen så jag kan leverera dom på torsdag…
Krya på dig kramar till alla sjuklingar!!!
abbi
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Go'morgon på er allihop! 
Här snöar det idag också! Herre je, undrar hur det skall sluta om det snöar varenda dag, men hellre det än kylan - stackars dig sockerrattan, man blir ju så begränsad när det är riktigt kallt - bara att elda och hålla värmen. 
Visa upp bullarna Tiia - jag vågade! 
Tänker på dig Tatsja idag, det går finfint ska du se, du har gått igenom betydligt värre saker och klarat det galant! 
Hoppis, allting kommer surt efter, men det är väl sjutton att en avkopplande helg med mysmaken skall behöva sätta sin spår i kroppen också! Ha en skön promenix i frostlandskapet! 
Avundas dig din granne Clary, men du är nog inte fy skam som granne du heller, får jag en känsla av.. 
Fyy för "vill-inte-dagar" korseett, men man genomlever dom konstigt nog. Men jag förstår din olust, för det verkar inte vara någon som bryr sig särskilt mycket, din antagonist heller. Lycka till idag vännen!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
..och en måndagskram till abbi också, som dök up som en svamp ur jorden efter mitt inlägg! 

Kram till dig med Inga-Lena! Alltid lika sprudlande glad och inspirerande!
Jag fick en skön prommis i frosten. Jag bor granne med vårt vackra elljusspår som är i supermysig skog. Så jag brukar gå en slinga där och sedan gena ut på skogsvägen och hem. Kort men lagom för en klenfis 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Kram & önskar er alla en fin dag & kväll! Vilka fina ljus Bettin :)
p.s Tiia.. förstår att du inte kan berätta om julisarna .. ;) läste ditt svar lite sent… :)
kramar till er alla med snö å kyla
Vandra i Ljus å Skönhet
väl hemma igen och allt har gått finemang. Gubbf-n dök inte upp igen så förhandlingen hölls i hans frånvaro, det är väl det som kallas tredskodom tror jag. Det verkar som han kommer att bli fälld men domen kommer inte förrän 22 december.
Men jiddrars vilket kap jag har gjort idag! Jag var på twilfit och skulle köpa en ny bh. De har en sort som är helt underbar och med bra passform till mig som brukar få leta länge. Fann den inte i butiken så jag frågade och drog upp jumpern så expediten kunde se. Ah! sa hon då, de har vi ute på lagret för det är ett utgånget märke. Det visade sig att de kostade 49 kr istället för 349! Och det fanns kvar i min storlek! Jag köpte fyra stycken och har därmed sparat 1200 kr!!
Nu är jag nöjd med dagen!
Äntligen är arbetsdagen slut. Jag har haft huvudvärk hela dagen. Kanske jag har gått och spänt axlarna igen omedvetet. Nån som har ett bra tips hur man blir av med den? Tabletter hjälper inte.
Vilken miss jag gjorde igår när jag tvättade kläder. Glömde ta bort luvan innan jag la jackan i maskinen. Det är fuskpäls runt luvan, men när jag tog den ur maskinen, var lurvet borta och låg i en hög i trumman. Herregud säger jag………hur kan man bli så klantig!!!
har du någon vetekudde april? eller så fuktar du en frottehandduk som du värmer i micro eller ugn och lägger sedan på axlarna
Tyvärr har jag ingen vetekudde, så då tar jag handduken i micron. Tack för tipset korsett.
Jag har tvättat min stövlar i tvättmaskinen..Ser ok ut än så länge.Får se när dom torkat hur dom ser ut då*L*Kattskrället hade kissat på ena stöveln …Har tvättat gympadojjor i maskinen förut men aldrig stövlar med klack*L*
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
#20 om materialet klarar sig så brukar limmet gå upp. Det är bara att vänta och se

Nu tycker jag jättesynd om mig själv, frossa och ont det där som sitter ovanför halsen. Måste nog sätta på sängvärmen, duka upp med thé nåt roligt att läsa och så upp med goseTussen så han får värma fötterna (ja, katten alltså!) å då har jag tyckt synd om klart!
Hunnit det jag tänkt mig, julklappshögen växer, granntanten fyller år idag så vi tar en middag på torsdag istället.
Vilket fynd du gjorde korseett ren vinst på 1200 kr, härligt!
Ska bli spännande att höra hur dina stövlar överlevde tvättmaskin abbis.
Ha en skön kväll, här regnar det för fullt.
Kramis

Mums Tiia, du har varit jätteduktig, *muttermutter* nu måste jag ju baka bullar, så gott med varma bullar o kall mjölk..

hejhej!
hoppas ni alla mår bra. Det gör jag, däremot har jag drömt om samma person i tre nätter nu och jag fattar inte vad hon vill säga mig
Något är det ju…men vad…gahhhh…..
Herregud Tiia…………sååååååååå mycket bullar. Vem är det nu som frestar. Dom ser jättegoda ut.
Jo,dom är rätt så ok…men jag vet inte varför jag alltid ska överdriva,1 sats skulle ha räckt.gubben får äta bullar hela månaden.

#27 annars kan du skicka några till mig 
Hjälp Tiia! 1 sats, är det en liter du menar? jag bakade på en halv liter - sedan tryter tålamodet för mig.
Det blev 50 bullar, coh snart är dom slut, för gubben min är minsan inte bortskämd med bullar och då äter han av dem hela kvällarna nästan.. ;)
#25 Du Jonnis, vad får du för känsla efter drömmarna? Försök att luska ut det så kanske du kan komma på vad personen vill berätta. Känner du igen personen, eller är det någon okänd?
#29 jag hade ett recept och gjorde degen x3
Bra att ha i frysen och så kan ju jag komma över och fika under julhelgerna, så spara några till mig………….snääääääääälla. Dina bullar brukar vara så goda.