Dagens ord 9/12
Världens sju underverk
En grupp yngre studenter studerade världens sju underverk på en geografilektion. Vid slutet av lektionen bad läraren eleverna att skriva ned det dom trodde var de 7 underverken av idag.
Nästan alla elever skrev följande lista:
1. Egyptens pyramider
2. Kinesiska muren
3. Taj Mahal i Indien
4. Statyerna på Påskön
5. Pyramiderna i chichen ITZA i Meiko
6. Colosseum i Rom
7. Alhambra i Spanien.
Efter att ha samlat in alla svaren, upptäckte läraren att en ung flicka satt mycket tyst och hade inte ens börjat skriva. Han frågade henne därför vänligt om hon hade svårt för att göra en lista. "Ja," svarade den unga flickan, "jag har svårt att skriva min lista eftersom det finns så många att välja på." Läraren svarade,"Berätta vad du funnit så kanske jag kan hjälpa dig."
Den unga flickan tvekade, men satte därefter igång med att skriva:
1. Att se
2. Att höra
3. Att vidröra
4. Att känna.
Hon tvekade en stund och fortsatte sedan
5. Att springa
6. Att skratta
7. Att älska
Tänk så lätt det är att se på dessa minnesmärken som mänskligheten skapat och betrakta dem som underverk, medan vi inte ens ser de fantastiska gåvor som vi alla har begåvats med gratis!
Författare okänd

Tänkvart verkligen! Vi människor är otroliga på att hela tiden glömma det underverk själva livet är!
Tack april!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Vi tar för mycket för givet, först när vi blir av med någon förmåga saknar vi den. Dags att börja uppskatta allt vi kan istället för allt vi inte kan?
Tack april, för att du än en gång slagit huvudet på spiken.
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Det är verkligen underverk!
Ja, vi glömmer alltför ofta att vara tacksamma mot livets gåvor !
Tack april !
" Var nära naturen - var när dig själv "
ursäkta råka trycka 2 gånger
Tack tjejer. Det ligger en massa sanning i det skolflickan skriver om. Det som du säger Clary…….att man saknar inte det förrän man blivit av med någon förmåga, så sant, så sant.
Ja, tack april för dom orden, som är så "självklara" för oss att vi glömmer bort att vara tacksamma för det som är förutsättningen för ett rikt liv. Mitt i prick igen! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Himla kul att ni gillar "Dagens Ord". Visst är det så tuvan.
väldigt bra,tack,april
Tack själv, sis