Dagens ord 16/12
Komma i Balans
När vardagens många sysslor
blir svåra att hinna med
när stressen tar överhanden
och humöret går ur led,
då måste vi ta det vackert
och sätta oss ned en stund
och sluta att gå på tomgång
var eviga sekund
Vi springer ifrån oss själva
vårt innersta lilla jag,
vi glömmer snart bort adressen
och meningen med vår dag.
Runt stigarna växer blommor
och fåglarna hörs i skyn,
men vem tar sig tid att stanna
och njuta av denna syn?
Vårt hjärta behöver stillhet
vår ande behöver ro,
som plantan behöver näring
för att växa och kunna gro.
Vad dagarna kan förljuvas,
få mening och stimulans
när hjärtat får tid att leva
och komma i balans.
Sören Jansson

Så sant och så vackert skrivet!
Ibland har jag så svårt att förstå att människan har så svårt för att begränsa sig och vara i stillhet.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Mm.. så sant så,..att bara få vara….
jättefint
Tänkvärt. Många gånger glömmer vi egentid. Är det för att vi inte får vara egoistiska eller?
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Alltså jag tror i viss mån att det är ett kvinnoproblem! Vi kvinnor är fostrade att alltid finnas till hands, ställa upp och fixa och dona. Bära ansvar för andras väl och ve och därför drabbas vi av enormt dåligt samvete och får skuldkänslor när vi sätter oss själva först… om så bara för kortare stunder.
Det här är på väg att förändras, men sådant tar tid och vi som är äldre har mycket av det gamla kvar i oss.
#5 Ja det stämmer. Vi får ju väldigt dåligt samvete om inte det och det görs av oss. Hoppas den yngre generationen är bättre på egentid än vad vi är
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Vi som är kvinnor, mammor, vänner och förebilder måste gå före och visa hur det ska vara
Så måste vi lära våra söner att detta är viktigt plus våra döttrar att inte ha dåligt samvete. Vi är superviktiga! 
Ja, det kan ta tid att lära ibland måste man bli sjuk först innan vi fattar att det går att leva uten stress också.Ibland måste vi bli stoppade på vägen innan vi kan ta det lugnt och njuta lite mer av livet.Kom ihåg kära systrar:Det finns inga måsten
Till april4 Så tankvärt och fint skrivet!
Kram
" Var nära naturen - var när dig själv "

Mina måsten och borden försöker jag stoppa ner i säcken emellanåt men ack så lätt att göra som valigt, bara köra på.
Kram aprilan, som vanligt mycket kloka ord.
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Fin text
Tack alla för era fina ord och inlägg. Håller med Inidiania om att vi måste tydligen bli sjuka först för att förstå, att det går att leva utan stress och en massa måsten.
den här ska jag skriva ut och visa maken, den här behöver han.
Det här med stress gäller män lika mycket som kvinnor. Vissa män stressar nästan ihjäl sig och oftast blir dom sjuka. Känner flera st.