Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikett: tips
Läst 2186 ggr
Tuva-Lena
0

Hur behåller du hälsan?

Har du några bra tips du kan dela med dig av, på hur du håller dig frisk? Både till kropp och själ..?

Vad tycker du är viktigt för att du skall hålla dig frisk? Och om du har någon krämpa, hur gör du för att kunna leva ett någorlunda normalt liv?

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

[asamaria]
0

Kompletta mineraler. Kompletta vitaminer på vintern. Ev, vitlökssaft om jag är sänkt. Mår jag pyton går jag till min homeopat eller frågar min regressionsterapeut vad som fattas mig. Min sambo brukar knäcka loss de kotor som bråkar i ryggen. Någon form av kroppsarbete eller annan motion är också rätt viktigt. Har inte bestämt hur jag ska göra med det än. Blir någon sjuk i familjen ger jag homeopatiska virusdroppar och/eller bakteriedroppar.

april4
0

Äter vitaminer "En om dan". Rör på mig, cyklar mycket. Ser till att ha positiva människor kring mig. Negativa människor gör mig sjuk. Har värktabletter mot ledvärk och går hos min ortoped  och får cortisonspruta för mina höfter.

Hoppfull
0

Oj, ja rent fysiskt så äter jag kosttillskott och en rad mineraler och vitaminer, sedan är jag väldigt petig med mat och vad den innehåller (inga tillsatser helst). Så försöker jag kombinera yoga, muskelträning och promenader i mån av ork.

Men det viktigaste är nog den egna inställningen, jag har en grundmurad övertygelse om att jag är frisk egentligen Glad Det jag går igenom just nu är tillfälligt eftersom jag är frisk. Det tankesättet gör att jag ytterst sällan drabbas av infektioner som förkylningar och maginfluensa mm (tror jag). Jag kan blir snorig och lite hängig men inte sjuk i ordets rätta bemärkelse. Jag har ett dunderimmunförsvar vilket visade sig när jag fick inflammation i tarmarna och läkarna häpnade över att jag inte var superdålig så hög sänka som jag hade, men min kropp reparerade det själv och jag skippade penicillinet.

Så mina problem skalar jag av lager efter lager för att nå fram till. De verkar ligga oerhört djupt men skam den som ger sig! Vill man bli frisk måste man jobba med sitt psyke och sina underliggande blockeringar, något jag gör kontinuerligt på olika sätt. jag tror ju att fysisk hälsa uppnår vi enbart genom att arbeta med vår mentala/andliga hälsa. Kroppen är bara resultatet av våra inre blockeringar.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

mayolica
0

jag är född med ett väldigt dåligt imunförsvar, så jag har alltid fått kämpa väldigt mycket för att försöka hålla mej så frisk jag kan.

jag använder reiki och det hjälper mej väldigt mycket,tar oxå ett heltäckande kosttillskott som en naturläkare har rekommenderat.försöker oxå få tillräckligt med sömn,frisk luft, tänka lite på hur jag äter och undvika stress. tror oxå att det är väldigt viktigt att magen fungerar som den ska,så det försöker jag vara noga med.

3.håller med om att det är viktigt med den mentala,andliga hälsan och inre blockeringar.

~ mayolica ~

Tuva-Lena
0

Jag tillhör också dem som har ett väldigt mottåndskraftigt immunförsvar, är sällan eller aldrig förkyld eller åker på virusinfektioner. Visst kan gå omkring och snörvla ett par dagar och vara lite låg, men jag fortsätter med både motion och frisk luft som vanligt - fast är noga med att inte anstränga kroppen såna gånger.

Jag äter inga kosttillskott utan försöker få i mig alla närigsämnen genom maten istället. Sedan är jag övertygad om att just motion och frisk luft är nyckeln till en god hälsa, för genom att tillföra kroppen syre så fungerar båda matsmältning och näringsupptag bättre. Förutsatt att man inte har några själsliga åkommor vill säga, för jag är också inne på den linjen att själen styr vår hälsa i väldigt hög grad. Är vi missnöjda med våra liv eller upplever vadagen som en pina, så visar det sig förr eller senare i olika fysiska symptom.

Det fnns också människor som har fastnat i ett "sjukhetstänk", d v s dom känner efter för mycket, men orsaken till det ligger garanterat i att själen inte mår så bra..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."