Tankens kraft
Tror du på tankens kraft? Att du kan påverka händelser eller skeenden, genom att tänka i den riktning du vill att dom skall ta..?
Har du varit med om någon gång då du har kunnat påverka en utgång genom tankens kraft..? 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Jag tror på tankens kraft. T ex en gång när jag hade fruktansvärd tandvärk, så tänkte jag intensivt på att det ska sluta, men det tog mycket på krafterna. Till slut så slutade värken. Om den gjorde det av tankenkraften vet jag inte, men vill gärna tro det.

Absolut tror jag på det! Men för min del så fungerar det inte så bra när jag inte är i balans.
Innan jag blev gravid och hela jag tippade omkull så hade jag järnkoll, jag styrde t.ex. min ägglossning och mens med tanken. Kunde skjuta upp mensen om vi var ute och reste så att den kom först när vi var hemma igen. Men då var jag i kanonbalans och mådde superbra. Nu är det betydligt svårare och jag kan uppleva att min tankekraft når ingenstans längre. Men jag vet att det fungerar 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Hej Inga-Lena, det var länge sen jag var här så det är härligt att se hur fina energier det har blivit.
Jag är övertygad om att allt vi tänker återspeglas i våra liv genom våra beteenden. Har vi t ex en djupt rotad föreställning (som eg. är en tanke) som säger oss att människor som klär sig i svart (har mörkt hår, är mörkhyade eller liknande) är opålitliga så kommer det att återspeglas i våra möten med människor som ser ut på det sättet, utan att vi ägnar det en sekunds medveten tanke.
Har vi en djupt liggande föreställning (tanke) om oss själva som i grunden innebär att vi känner oss misslyckade så är det den som kommer att sätta sin prägel på vårt uppträdande i alla sammanhang. Och tvärtom förstås. Den som har en föreställning om sig själv som en självklar vinnare kommer att präglas av och återspegla denna.
Det är ganska lätt att kolla upp överensstämmelsen om att man blir det man tänker när man börjar titta på vad man har tänkt/tänker om sig själv och sitt liv. Det man ska hålla i minnet är att "det liv du lever idag är ett resultat av de tankar du hade om dig själv och ditt liv igår".
Jag har mängder med exempel ur mitt eget liv där det jag har tänkt har blivit verklighet. Ibland har det gått snabbt, ibland har jag fått vänta längre.
Ett ex. är då jag bestämde mig för att bli rökfri. Jag hade försökt att sluta i många år men till sist föreställde mig hur det skulle kännas att vara helt rökfri, hur mina kläder skulle lukta gott (istället för att stinka av rök) och hur bra jag skulle må av att kunna vistas i en inomhusmiljö utan rök. Nu är det ju inte helt lätt att bli av med ett begär och ett beroende men det fungerade.
Jag ställde om min tanke från att sluta med en ovana och bli kvitt mitt begär till att börja tänka på mig själv som rökfri. Det kanske viktigaste att notera är att jag som en följd av mitt förändrade tankesätt också ställde om mitt beteende. (Jag har varit rökfri sedan 10 min i tolv, nyårsafton -95) :)
Det vi bör öka vår medvetenhet omkring är dock att det är våra dagliga, oftast omedvetna tankar som har den största och mest genomgående effekten på våra liv.

Instämmer helt med Perlas inlägg, du blir det du tänker, svårigheten är att tänka rätt.
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Är det något jag tror på så är det tankens kraft, visst är det så.Det gäller att tänka rätt som ni skriver………………och man blir vad man tänker, det behöver man bli påmind om då och då.
Tankens kraft kan man likna vid som man sår får man skörda så det gäller att tänka rätt 
" Var nära naturen - var när dig själv "
jag håller med dom andra inläggen.jag vet att tankekraft är väldigigt stark,jag tror att den är starkare än vad man vanligtvis kan föreställa sej. det svåraste tror jag många gånger är att rikta tankarna dit man egentligen vill och hålla dom där,och ha full tillit till tankens kraft.
jag har märkt att tankens kraft kan fungera om man inte velar runt med tankarna hit och dit,utan verkligen lever sej in i att det är så och tror på det. börjar man tveka och tänker att"det kommer inte att fungera" så gör det inte det.
2. jag förstår vad du menar,om man bara har ont och blir sjuk hela tiden är det jättesvårt att lägga den rätta kraften i det. jag håller ju på med reiki som jag har väldigt stor hjälp av,det ger mycket possitiv energi. men vid sjukdom kan det vara svårt att aktivera energin själv,man kan behöva få hjälp att komma igång från någon annan.
~ mayolica ~
Ja jag tror på tankens kraft och jag har fått erfara det oxå, men vad säger jag inte, min hemlis 
Tack Perla och välkommen tillbaka! 
Varför jag tog upp den här frågan beror helt enkelt på att jag gjorde ett litet test med mig själv de sista dagarna. 
Jag bor ju i en liten by där det snackas mycket bakom ryggen på folk - vet inte om det är nåt som är typiskt för just såna ställen - men i alla fall, en person i den här byn har baktalat mig under hösten. Det har märkts genom en dalande efterfrågan på mina tjänster. Jag vet inte om det beror på avundsjuka eller vad det kan vara, men jag skickade tankar till den här personen där jag framförde hur fel det är av henne att förtala mig, eftersom det dessutom har påverkat min verksamhet - och det förutom det inte ligger någon sanning i det som sagts om mig.
Och tro det eller ej, jag träffade den här personen på affären och tyckte självklart att det kändes väldigt obehagligt - det kokade inom mig men jag höll masken och hälsade som vanligt med ett leende, och småpratade med de andra som var där inne. Då kommer personen fram till mig, ber inte om ursäkt men lägger ut en liten trevare för att vara vänlig, ja faktiskt väldigt mycket vänligare än hon har varit det sista halvåret. Jag känner hur lycklig jag blir inombords för även om hon inte bad om ursäkt, vilket ju dessutom kan vara lite uppseendeväckande i en sån liten affär, så tolkade jag det som en ursäkt. Hon vill att vi skall vara vänner, för hon har förstått att det hon gjorde mot mig var fel och då kommer hon säkert att sköta resten på egen hand, för att rentvå mig - även om det tar tid.
Jag är fortfarande sprudlande glad, för jag är övertygad om att tankens kraft fungerar! 

Wow, Grattis! Ja precis så tror jag att det är… sen kommer väl nästa fråga: hur mycket får man gå in och skicka sådant in i andra människor… det är ju lite som att skicka healing till någon som inte bett om det eller? 
#9 Hä hä, är syftet gott så får jag väl överträda reglerna då..
Hon mår säkert mycket bättre efter det här också, och har inte en susning om varför hon känner sig så lättad. 

Ja, tankens kraft är enorm och påverkar andra människor omkring oss även på distans och även då vi inte medvetet använder oss av tanken för att påverka någon annan.
Jag förstår att du är glad över att ha fått en form av upprättelse ifrån den här kvinnan (plus en upplevelse av bekräftelse på att tankens kraft fungerar).
Eftersom allt består av energier i olika form så är det relativt enkelt att påverka både människor, djur, väder och natur med hjälp av tanken.
Problemet är att när vi går in för att medvetet försöka ändra på andra människor genom att rikta våra tankar mot dem (vare sig tankarna är positiva eller negativa) så slår det förr eller senare tillbaka på oss själva eftersom vi har blandat in oss och börjat styra i en annan människas utveckling.
Man kan beskriva tankar som vi sänder direkt till andra människor som spjutspetsar av energi som sakta nöter hål på den människans skyddsfält. Tankar som handlar om ilska, avundsjuka, svartsjuka, missunsamhet, etc är extra starka. De som är känsliga för energier kan känna av när de träffas av andras tankepilar. Andra kan känna av det utan att de är medvetna om vad som får dem att må dåligt.
En oskriven etisk regel är att man aldrig sänder något via tanken till en annan människa, ett djur eller något i naturen utan att först komma överens om det.
intressant. det hör ihop med mitt inlägg om telepatin jag blev utsatt av häromdan av min bekväma dotter.
dom där reglerna om att skicka healing till folk som inte vet om det skapar man själv,man får lära sej olika synsätt på olika kurser. men det beror väldigt mycket på vilken form av healing det är fråga om, och vad som är syftet. jag har fått lära mej att det är tillåtet med reiki,men det beror på vilket sätt man gör det,att skicka helande tankar till någon tycker inte jag är fel. men det är inte rätt att gå in och läsa av människor utan att fråga,eller göra avanserade saker.
~ mayolica ~

Det här är inte roligt att höra men jag tror att det är nödvändigt att det framgår varför man inte medvetet ska påverka andra människor med sina tankar.
Du skriver att "är syftet gott så är det ok att överträda reglerna". Det är vad vi gärna vill tro men kruxet är att vi aldrig kan veta vad som är det bästa för en annan människa. Det kanske var meningen att hon skulle lära sig något helt annat än det du ville att hon skulle göra och du själv kanske också har gått miste om en väsentlig del av det som du har att lära av livets skeenden.

Jag tycker nog personligen att det hör till vanligt folkvett att man inte går in i andras energifält utan lov! Jag går inte in i andras hus heller utan lov.
Jag är en typisk sådan som Perla beskriver som direkt känner av när någon är i mitt energifält eller försöker ta sig in. Och faktum är att det känns som att bli tafsad på, någon är "under kjolen" på mig utan att jag gett min tilllåtelse. Det är en kränkning på min person som jag ser det.
Nu menar jag inte detta riktat till dig Inga-Lena utan som en generell åsikt kring detta.
Många terapeuter läser ju av folk hela tiden utan att ha frågat om lov och kommer sedan med tankar och åsikter om t.ex. mig som de tolkat utifrån vad de känt. Det gör mig sur som bara den, för de har inget där och göra och dessutom tolkar de in saker som inte stämmer med jämna mellanrum.
Å andra sidan kan man kommunicera via tanken eller på det vanliga sättet. Går jag fram till en person och säger att den har uppträtt fel emot mig, vilket har påverkat min verksamhet i negativ riktining, så tror inte jag att den personen är särskilt lyhörd. Kommunicerar jag däremot via tanken, där personen själv får avgöra om den har gjort rätt eller fel, så tror jag att det är enklare att inse när man har begått ett fel.
Av erfarenhet så vet vi alla att "pekfingrar" eller anklagelser från andra sällan leder till några positiva resultat.

Med allt utövande av alla typer av behandlingar, vare sig de är utförda av lekmän/kvinnor eller yrkesmän/kvinnor, följer ett ansvar.
Det är inte "tillåtet" att skicka någonting om man inte är överens om det av det skäl som jag angav i #13. Hur duktiga och kunniga vi än är på att påverka andras energi genom tanken så kan vi aldrig veta (bara tro och hoppas) vad som är det bästa för en annan människa.
Reiki kan vara ett undantag OM den som behandlar med reiki verkligen är en absolut klar kanal, dvs inte blandar in sina egna (eller andra energiers) förhoppningar och önskemål för personen eller djuret ifråga.
#8 Det är underbart när man kan närma sig varann och känna förlåtelse och även ge förlåtelse är klart.Du tänkte positivt på denna människa och vad händer jo, du får gensvar.Ibland är det svårt att se mellan fingrarna men tror man mår bättre av att inte ta in negativa energier men det är inte alltid man klarar det………..
Grattis i alla fall till dig Inga-Lena
#13 och # 14 Jag instämmer helt med er och kram
" Var nära naturen - var när dig själv "

Det är en väsentlig skillnad mellan att styra någon och att ge information som denne sedan får fatta egna beslut utifrån.
Jag hoppas att du inte har tagit mina inlägg personligt för även om jag har utgått ifrån dina inlägg så har syftet varit att sprida den kunskap och erfarenhet som jag har av att använda tankens kraft.
jag tycker inte att det är fel att sända ut possitiva tankar för att få en possitiv förändring. det är vanligt att människor bemöter hat med hat och skickar hattankar till varandra utan lov.
jag tror att världen skulle må bättre om mäniskor inte svarar med hat och mer negativt,utan istället sänder ut något possitivt. dom som tänkte illa om Inga-Lena,hade dom frågat om lov att sända ut såna tankar? förmodligen inte. tror att det behövs så mycket possitiva tankar som möjligt för att skapa ballans mot alla negativa tankar.
16. angående reikin menar jag självklart att man inte lägger egna värderingar om vad man tror är någons bästa och försöker bestämma själv vad som ska hända. då är det inte reiki, utan svartmagi.
~ mayolica ~
#8 Vilken härlig berättelse Tuva, det visar verkligen på vilka starka energier vi alla sänder ut, medvetet eller ibland helt omedvetet.
Jag tror absolut på tankens kraft, det är inget snack om saken, sedan kan det ju ta olika lång tid innan man förstår verkan av det man sänt ut.
Det man i sammanhanget inte ska förglömma är att Tankens kraft även innehåller negativa tankar
, vi är ju inte mer än vanliga människor.
Det man sänder ut kommer tillbaka det är jag helt övertygad om
!
Ja, som jag ser det så är det inte tekniken i sig som utgör ett hot, utan hur vi använder oss av verktyget. Det handlar om personligt ansvar och att inte missbruka ett verktyg som vi alla har tillgång till.
Ibland säger man att någon har en "vass eller giftig tunga". Jag betraktar alltså vårt sätt att kommunicera via talet på samma sätt. Det ligger på vårt ansvar hur vi använder oss av våra verktyg, oavsett vilka förmågor det gäller.
#18 Nej då Perla, ingen fara! 
#17 Tack Indiana, det känns väldigt skönt eftersom det här har gjort mig väldigt betryckt under en längre tid. Jag är dessutom inte den som svarar med "an eye for an eye", utan har valt att vänta ut händelseförloppet.
#20 Hej go'Hellas!
Ännu ett exempel på tankens kraft: jag tänkte på dig och kursen idag, speciellt på dig som jag har kommit så nära! 

Precis så tcker jag med Inga-Lena! Vi bär lika stort ansvar för både tankar vi tänker om varandra och ord vi säger till och om varandra. Det är ganska synligt så här på forum med, att vissa är skarpa mest hela tiden och förstår inte varför andra retar sig på dem, de har ju aldrig gjort nå't… och sedan andra som är softa och ytterst sällan retar upp andra.
Att klampa runt och säga sina egna sanningar utan en tanke på mottagaren, för att man tror sig veta och förstå bättre eller tänka hårda ord är ju ganska snarlikt egentligen!

Bra! Det blir alltid trevligare (och oftast också mer givande) om det går att hålla allmänna diskussioner på en saklig nivå. 
Hur vi uppfattar en person är ännu ett exempel på hur tankens kraft fungerar. Begreppet "en giftig tunga" är ju helt och hållet en subjektiv upplevelse som någon har spridit vidare till andra som sedan har anammat det sättet att tänka.
Det kan vara bra att ha i minnet att alla tankar är skapande. Vad tankarna skapar är en annan sak, som vi för det mesta inte ägnar en tanke. Det är ju först när vi medvetet riktar dem mot något vi vill ha eller uppnå som vi blir uppmärksamma på om vi får det vi vill skapa.
#21 Jasså, var det du som "lurade" hit mig
.
#24 Ja ja mensan Hellas, du kände det väl som en pirrning i maggropen förstås? 
Idag fick jag ytterligare bekräftelse på att tanken nådde fram. När jag kom från skogen på morgonen så stod personen och vinkade åt mig vid sin brevlåda! Åh va glad jag blev!
Nästan så man får lust att "tänka iväg" en värmande kram…