Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 779 ggr
april4
0

Mer pyssel

Trollslända

Den här söta lilla trollsländan kan användas som brosch, som hårspänne, som dekoration på en present mm. Dessutom är den relativt lätt att göra.

Du behöver tunn ståltråd (ca 1 m) och pärlor.

Vik ståltråden vid 10 cm. Vik tillbaka vid ca 6 cm och vik tillbaka en gång till vid 6 cm. Detta är grunden för själva kroppen. De 4 cm som sticker ut blir ena antennen. Vira sedan ståltråden ganska glest om de tre trådarna tillbaka upp mot "huvudet". Se bilden:

Börja sedan trä pärlor på tråden till den första vingen. Trä ca 7 cm. Forma sedan vingen som på bilden ovan och tvinna tråden ett varv runt "kroppen" för att fästa den. Gör de andra fyra vingarna på samma sätt.

Vira sedan tråden om bakkroppen igen, men trä på en liten pärla för varje varv hela vägen ner. Tvinna sedan tillbaka tråden igen utan att sätta på pärlor. Tvinna hela vägen upp till "huvudet". Klipp av tråden så att du får ytterligare en antenn.

Trä en större pärla på båda antennerna och två mindre pärlor i ändarna av antennerna. Tvinna fast de små pärlorna.

Clary
0

Den här var kul, då får jag användning för alla små pärlor som ligger och skräpar. Tack vännen.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

april4
0

Oj, va roligt. Skrattande

Indiania
0

Vilket fint tips! Jag är extre förtjust i just trollsländor, har hittat en torkad trollslända som jag har till prydnad.Men så klart är det vackrast att se dem flyga……………….. KramGlad

" Var nära naturen - var när dig själv "

april4
0

Trollsländor är vackrast i verkligheten, men som ett smycke oxå. Tror nog jag oxå har några pärlor i mina gömmor.

Tiia
0

Jag gillar trollsländor,flygande helikoptrar.Dom är väldigt vackra

april4
0

Visst är dom det Tiia, synd att dom lever en så kort tid.

Tuva-Lena
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, jag älskar också trollsländor som jag brukar ha uppe vid bryggan i stugan! Min favorit heter "Flickslända", den är mörkblå/svart och coboltblå i olika nyanser och fladdrar mer med vingarna än trollsländor. Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

april4
0

Jösses så vackert tuvan.Glad