Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 1207 ggr
april4
0

Smällare

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

och raketer är inte roligt för våra fyrbenta vänner. Gör ni nåt speciellt för djuren då eller är dom vana?

sockerrattan
0

Mina råttor bryrs sig inte så länge de får va i den stora trygga buren!

Mia//

solblomman47
0

Vår katt som vi hade gick och gömde sig under sängen eller soffan.

Så jag brukade ta honon in i panrummet för där var det tyst.

Jag tycker synd om alla djur och även människor som är rädda.

mayolica
0

hunden som vi hade mådde väldigt dåligt av smällare,han vägrade att gå ut och fick fel på magen var väldigt nervös och skakade. dom tre sista åren fick vi kontakta veterinär och fick stesolid till hunden.

även om det inte kändes bra att ge lugnande medel till honom så var det ett myckrt bättre alternativ än att hunden skulle behöva lida och må dåligt,magen kom inte heller i olag på samma sätt.

~ mayolica ~

rockygubben
0

Min hund Tia bryr sig inte om dom,men på nyårsafton går jag lite tidigare ut med henne.Men det är jobbig tid för många djur.

april4
0

#3  Oh så jobbigt för hunden, stackars liten. Håller med dig om att det är bätttre att hunden får lugnande och slipper lida. Dom har ju så enormt ljudkänsliga öron.

#4 Bra att du går ut med henne lite tidigare, så slipper hon höra dom ute. Det dämpar lite inomhus i alla fall.

Tiia
0

Jag har köpt en cd på cdon med fyrverkeri,åska och skottljud som jag försöker vänja mina småttingar med

april4
0

Bra grej Tiia.

Clary
0

Tussen bryr sig inte så mycket om oljudet och vi klarar oss ganska bra från sådant här, tack o lov.

Hunden vi hade var verkligen rädd för allt vad smällare hette, antagligen för att man skjutit hans syskon. Han gömde sig i källaren om han inte fick plats i soffan dvs i knäet på någon………

Medarbetare på Feng Shui och Indien

mayolica
0

nu när hunden är på andra sidan så brukar jag tänka att han har det bra som slipper lida av smällare, varje gång när det drar ihop sej till smällartider.

katterna var oxå rädda och sprang och gömde sej, men dom kunde gå på kattlådan så dom behövde inte gå ut. dom klarade av det mycket bättre än hunden.

~ mayolica ~