Dagens ord 31/12
Din lycka finns här och nu
Vi människor stressar och ger oss ej tid att leva i nuet på platsen vi är Vi märker ej lyckan som finns strax invid och kan inte njuta just nu och just här
Var glad varje morgon när solen går opp ty dagen framför ger dej ännu en chans att fortsätta leva med flaggan i topp din lycka finns här, ej nån annanstans
En mun som förför och två ögon som ler en hand som vill fatta din utsträckta hand Ta vara på chansen som stunden dej ger så länge ditt timglas har kvar litet sand
Tiden vi har är när allt kommer omkring något som varit och som är denna stund Om timmarna framför vet vi ingenting vår tid kanske slutar i nästa sekund
Gösta Björkgren
Den som lever får se, heter det.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
#1 exakt, så är det.
Hoppas alla får en så fin nyår som ni önskar. Med god mat och dryck. Lagom med kylan.
Ha en fin afton
kramiz
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Det här är viktigt, att leva i nuet och inte i det förflutna, att vara tacksam för varje dag och göra det bästa av den.
Tack vännen!
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Så lite så goa du. Kram
Viktigt att leva i nuet,men för att kunna göra det ,för mig,är att bearbeta det förflutna och sen lämna det.
Det har jag gjort.Tack,april

#6 Så rätt Tiia, bearbeta och sedan lämna det. Tyvärr allför lätt att leva kvar i det förflutna och älta det i det oändliga. Kramis på dig
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Det är himla svårt……men jag jobbar på det och försöker se famåt. Hittills har jag förträngt en massa saker och det är inte heller bra, man måste ta tag idet och bearbeta det. Jag är inte klar ännu, finns fortfarande en hel del kvar.
Kram på er

Vackra ord idag igen april, Tack!
För alla oss som kämpar med detta kan jag varmt rekommendera en bok som heter Tisdagarna med Morrie, en oerhört vacker och varm bok som handlar om just detta.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Tack Hoppis och tack även för boktipset.