Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikett: huskurer
Läst 18463 ggr
Tatsu
1

Höga tandhalsar

Finns det någon som har något bra knep för att det inte ska ila.

Jag är livrädd för tandläkaren och har under två veckor använt en tandkräm med aloevera som ska vara bra, men jag tål inte aloe vera så nu har jag blåsor i munnen istället.

Jag använde en tandkräm som det var slipmedel i så det var därför jag fick problemet, skulle ju bara få lite vitare tänder, men nu känns det inget bra alls. Vill inte gå till tandläkaren.

TAcksam för tips.

Brokenfether
0

Hej Tatsu! Min storasyrra är tandsköterska/hygenist.Har frågat henne ang eget problem med tandhalsarna. Hon rekomenderade Sensodyn tandkräm och det har hjälpt mig. Jag kör inte med gnuggmetoden dvs borsta längsmed sidorna utan jag borstar som förr i tiden,uppifrån och nedåt,just  där tandhalsarna dragit sig uppåt. Något annat tips vet jag inte. Blir det för jobbigt med ilningarna och ev hål,så finns det inget annat än att gå till tandläkaren. Lycka till…Flört

Tuva-Lena
0

Instämmer med Broken. Sensodyn tandkräm är speciellt anpassad för dem med ilningar i tänderna och höga tandhalsar. Det brukar hjälpa. Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Magi-cat
0

Q10 lär vara bra…

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Brokenfether
0

För att motverka hål i tänderna,rekomenderas det att man inte sköljer munnen med vatten efter kvällsborstningen. Låt tandkrämen sitta kvar på tänderna och bara spotta ut det sista. Jag klarar inte det.Måste skölja med vatten och sen dricker jag gärna ett eller två glas på det.

tatty
0

Sensodyn hjälpte mig…

Brokenfether
0

#5 Den hjälper mig oxå!Skrattande

Perla
1

Varifrån kommer den uppgiften? *nyfiken*

Brokenfether
0

#7 Tandläkare/hygenister. Glad

Hoppfull
0