Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etiketthealing
Läst 4962 ggr
Lycklig
0

Salvia

Hej!

Jag använder salvia under mina shamanska trumresor. Det är ett mycket bra sätt att packa ihop energierna. Nu undrar jag om det är någon av er som har prövat salvian då ni ger reiki healing. Berätta gärna.

Kram Lyckligheten

Magi-cat
0

hmmmm….aldrig tänkt på faktiskt! Att salvia är beskyddande vet jag, men har aldrig tänkt på att just använda den vid reiki healing. Vad menar du riktigt med att "packa ihop energierna"?

Kram!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tuva-Lena
0

Jag har inte heller testat salvia när jag gör reiki, men kanske man skulle testa det då..? :)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Tiia
0

Jag har bara använt salvian för att rensa bort dåliga energier

CatarinaJ
0

Men är inte det lite "hokus-pokus"? Jag menar att energier skulle lyda en växt, eller att en växt kan styra energier på det viset? Jag är lite skeptiker iblandOskyldig

Hoppfull
0

Jag tycker att det är bra att vara skeptisk :) men jag tycker inte att det är konstigare om en energi påverkas än att vi människor påverkas, och det gör vi ju av dofter, aromer och eterika (kanske heter nå't annat).

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

CatarinaJ
0

Jo, det låter ju trovärdigt Skrattande

Magi-cat
0

energier lyder definitivt växter!Skrattande Och tvärtom. Eftersom växter är så jordnära, så inne i kretsloppet, så nära energierna själva. Det finns inget bättre sätt att komma närmare naturen! Allt är en helhet och där ingår definitivt våra vänner växterna.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Freja15
0

Hokus pokus…*L*

När det gäller healing eller andligt arbete så tycker jag visst att man kan prova sig fram. Lyssna på din inre röst och förstärk det du vill förstärka. Själv har jag aldrig använt salvia med reiki och tänker nog aldrig prova heller. Dels för mina klienter som kan vara känsliga för doften samt för mig själv. Vet inte om jag skulle stå ut i en timme. Nä, jag använder salvia då jag vill rena något.

Däremot använder jag ofta kristaller i mina reikibehandlingar, de placerar jag under bänken och ibland kan en kristall hamna på min klients kropp. Jag lyssnar inåt och gör därefter.

KrixKrax från häxan EvaLeva

CatarinaJ
0

#8 Jag menar att alla blir väl saliga på sin tro. Och tycker man at det fingerar så är det ju bra. Men mot vad renar man egentligen sina ting? Jag använder tarot och pendel bla och renar aldrig eftersom jag anser att jag jobbar med rena energier.

mayolica
0

röken från den vita salvian sägs vara renande och brukar användas för att rena rum från dåliga energier mm. det sägs även att den är uppiggande.

min reikilärare använde den vid vid båda mina master-initieringar. jag är väldigt känslig mot dofter ,skulle möjligtvis kunna tänka mej att använda den med stor försiktighet , om jag ska initiera någon i reiki eller rena rum från negativa energier, men aldrig när jag ger healing.

lila salvia har jag använt som ört-te ibland ,den sägs ha bland annat antiinflamatorisk och kramplösande effekt.kan vara giftig i stora doser.

~ mayolica ~

Tiia
0

Salvia dricker jag som te

den vita salvian använder jag att rensa energier,men det luktar inte gott

Freja15
0

Salvia är bra att rena rum med. Även om man jobbar med rena energier så drar andra in annat jox i huset. Stökiga tonåringar till exempel *L* Då är det bra (tycker jag) att rena rummen när man gör en storstädning. Men det räcker naturligtvis att åxå lägga reikins powersymbol i alla rum, det funkar precis lika bra. Fast jag gillar doften av salvia i ett nystädat hus *L* 

Och åxå som du säger så fungerar ju intentionen allra bäst. Anser du att du har rena energier så har du rena energier.

Waara
0

#12 :)

Tuva-Lena
0

Önskar att jag visste nåt om det här så jag kunde bidra med en kommentar, men här får jag sitta o lära istället! Kan någon av er skriva ett inlägg om hur man renar med salvia t ex..? Eller andra örter för den delen - om man nu kan använda andra örter också..? Obestämd

Waara
0

Lägg salvia blad på ett fat, eller om du har en färdig rökelse knippe.. tänd, det bara ryker.. gå igenom hela bostaden… vifta ut röken lite.. medsols i rummen ett par varv.. be att negativ energi lämnar.. öppna fönster dörrar så att alla negativa energier lämnar.. så gör jag..

Tuva-Lena
0

Härligt Waara! Det skall jag testa! Finns det något som kan tillföra positiv energi också då…? Flört Kan ju behövas ibland när man känner sig lite låg..

CatarinaJ
0

#12 Härligt, då tänker vi likadant! och salvia luktar gott! Och tonåringar har jag… Skrattande

Hoppfull
0

Healaren jag gick hos förra sommaren renade alltid sig själv, rummet och drog salvian något varv kring mig med innan vi startade. Det hade han lärt sig av Indianerna där han blivit upplärd.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Freja15
0

Inga-Lena

Köp salvia i kruka på Coop och klipp av hela knippet för att torka. Häng dem mörkt. Sedan är det bara som sagt att fjutta på bladen, det doftar gott *L*

mayolica
0

jag har bara sett krydd-salvia att köpa i kruka . den vita salvian är en annan sort. den brukar finnas att köpa i knippen för att användas för rening där det finns kristaller , rökelser och liknande saker.

~ mayolica ~

Trisha
0

Jag har genom åren använt salvia jag plockar vilt på Amorgos, min kärleksö i Grekland. Frågar alltid, men ibland renar jag med salvia efter en body harmonybehandling då vi rensat ut lite virusar och annat elände. Det måste ju vara ok med klienten, men det fungerar väldigt bra.

Tycker det är suveränt när jag känner att jag samlat på mig lite skräp på färdvägen. Beror dels på min egen erfarenhet av denna härliga ört, dels på olika indiankunniga jag gått hos.

Men som några skriver här ovan - var och en känner ju själv i hjärtat om det är något att ha för en själv.

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

Freja15
0

Man måste inte ha vit salvia, det funkar alldeles utmärkt med det vi kallar kryddsalvia *L*

mayolica
0

ja. man kan använda många andra växter att rena med , en är vanligt. om avikten är att rena tex ett rum med vanlig salvia eller nån annan ört, så tror jag att det fungerar.

jag tänkte bara att det kunde vara intressant att veta att den vita salvian inte tillhör dom vanliga salvia sorterna ,utan är en helt annan ört och dom har helt olika egenskaper. för dom som inte känner till det. och att det är den man brukar prata om i samband med rening.

~ mayolica ~

Tuva-Lena
0

*putt*

Indiania
0

Jag brukar rena mitt hem med vit salvia emellanåt.Ibland har jag  små platta sköldar i mässing som man slår ihop, det blir vackra toner och det renar också. Flört

" Var nära naturen - var när dig själv "

Annisangel
0

Sitter och läser o blir bara glad att det är fler än jag som renar med salvia så nu behöver jag inte känna mig som en knäppis! WooooHoooo!Guld i mun För att föra in glädje  och positiva vibrationer, slänger jag ut den negativa karln….*asg* o för in naturen i form av ett litet vattenfall jag har och placerat ut lite buddha figurer!!!Kyss

KraaamSkrattande

Många Goa Kramar

Annisangel