Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 1416 ggr
april4
0

Dagens Pratbubbla 4/1

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då öppnar jag väl denna tråd, eftersom det verkar som jag är först på plan denna morron.

Godmorgon. Här har vi -15 grader, torrt och fint. Slut på snöovädret. Tvättar som vanligt och det är så tyst överallt i huset, så man nästan tassar så ingen ska störas, när jag åker i hissen. Likadant med alla dörrar, öppnar och stänger dom väldigt försiktigt. Städ och tvätt står på schemat idag.

Ha en underbar söndag

bettin65
0

Godmorgon nu är jag snart också riktigt vaken sitter framför datan, dricker lite kaffe i lugn och ro innan de andra vaknar.

här är det ca - 3 grader inte så mycket men här i skåne vid kusten brukar det blåsa en del så det kanske känns som -10.

i dag ska jag hjälpa sonen med tidningarna sen ska jag ta det lugnt

ha en underbar dag alla

Clary
0

God morgon på er.

Undrar vad jag har fått för vanor nu som sover så länge? är ju ingen nattuggla direkt men kan väl kanske vara så att jag har släppt en del oro.

Ska ner och städa av skolan  nu på morgonen och sen få vi se om det blir städning hemma idag, har lite svårt att komma igång "på riktigt"

Snön har fallit och det är fortsatt kallt, brrrr!

Ha en energifull söndag!

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Indiania
0

God morgon!

DEt blir sent i säng och sovmorgon nästan varje dag.

Det är -10 i dag och nypudrad snö på backen.Ha det gott alla vänner!

Kram

" Var nära naturen - var när dig själv "

korseett
0

haha samma här indiania! jag är uppe sent på kvällarna och läser böcker  och sedan vaknar jag mellan 9-10 varje morgon. Men i morgon är de slut på sötebrödsdagarna så då får jag kravla mig upp tidigare.

Solen skiner och det är riktigt kallt här nu, -13,6 i morse men det har varit -15,5. Kallaste den här vintern hittills men jag är glad om vi slipper kylan.

Så då har min mamma åkt hem. Vi skjutsade henne till rälsbussen i Kil igår kväll för det passade så dåligt med tågen från Säffle och bytena. Kil är ju bara 6 mil bort så det är ju lugnt. Lite tomt är det här nu faktiskt. Men vi har sytt draperier till dörröppningen mellan farstun och köket för att hålla värmen lite bättre. Eftersom vi har en kattlucka i farstun så kyler det därifrån och så har vi inte satt i något element än. Blev riktigt bra så nu håller huset värmen bättre.

Idag vet jag inte riktigt vad som står på tapeten mer än att elda och hålla värmen. Blir det varmare under dagen kanske jag vågar mig på en promenad men då får det var minst fem minusgrader, annars blir jag som en pinne.

Ha en bra dag allihopa!

mayolica
0

hej! här är det en riktigt slapp och slö söndag,lång sovmorgon ska försöka orka klä på mej och gå ut lite. grått och disigt väder är det ute.

hoppas alla har en bra söndag.

~ mayolica ~

abbis
0

-20 på termometern här oxå..is på 50% av våra fönster. Har 13 grader på golvena och ca 17 i rummen.Går i stora koftor och fårskinnstofflor.Sitta still kan man bara med filt om sig..Har inga spisar att elda i men elen är gratis så jag funderar på att dra igång alla kupevärmare jag har ligger..hyresvärdarRynkar på näsan..I verkstan kan jag alltid sätta på keramikugnen då jag även där har ett fast pris på elen ..ha ha ha ha ..Inte speciellt miljövänligt men va gör man när man fryser hela tiden…

Ska göra en utflykt men vi får väl se om bilen startar..ha ha

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tuva-Lena
0

Brrr, minus 27 grader när jag steg upp, elda, åkarbrasa medan man sitter på toa så man inte fryser fast och sen en kaffetår för att få igång livsandarna. När jag skulle sätta på kaffet så var vattnet borta! Aha, frusen vattenledning, och så blir det när huset står på torpargrund, men kupévärmare är bra till mer än att värma bilen. Glad Hoppas att de tinar under dagen, och som tur är har vi vatten fortfarande inne på toa.

Jag tog en promenad efter kaffet och tänk att jag blir rent varm ändå när jag är ute, det är så vackert, och nu har älgarna börjat dra sig ner mot kusten och passerar vår lilla by på vägen. En härlig promenad trots kylan.

Ida får jag slänga ut granen, för nu barrar den nåt rent bedrövligt, sedan Sixten och Valle lekte tafatt runt den igår kväll. Man kan ju inte bli arg på dem heller för vad skall dom hitta på när det är så kallt ute..? Överskottsenergin måste ju hamna nånstans.. även om det blir på mitt köksgolv.Skrattande

Ha en fin dag allihop!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Tuva-Lena
0

Bild på Valles kompis Sixten! Visst ä' ja pööööt..? Flört

Soffe
0

Goddag!

Här är det nästan 8 minus ute, Brrr.. Vill nog helst inte gå ut idag.. Solen skiner iaf.. Gött..

Hoppas alla får en trevlig söndag!

korseett
0

sådär då har jag städat lite med.

Tuvan! åkarbrasor på dass! *asg* jojo frusna vattenledningar är inte kul och då jag hade hästar fick jag låta vattnet rinndroppa lite under den värsta kylan för annars frös det och man fick sitta med värmepistol och elda vattenrör… men att låta det rinna lite sparar mycket extra jobb

Tuva-Lena
0

#10 Ja men visst, man skall låta vattnet rinna lite under natten, och det gjorde jag alltid förr men nu har man glömt bort hur kalla vintrar var, så det är ren glömska som ställer till det. Skäms Tur att man kommer ihåg hur man eldar i alla fall. Skrattande

Tiia
0

-12 grader är det här idag.Brrr…

Nu har småttingarna börjat närma sig varann lite mer på soffan,fast Daisy ser inte så intresserad ut.

#7,8 nutteputte,va söta man är

mayolica
0

#7 uch,så jobbigt. jag började frysa när jag läste ditt inlägg.

#7,8 så sötaGlad #12 oxå jättesöta.

Gladdet har börjat snöa här,vi har inte haft nån snö än i vinter.hoppas den får ligga kvar lite,det är mycket trevligare än det gråa trista.

~ mayolica ~

rockygubben
0

Vi hade -18 imorse brr. # 12 vilka sötisar! Här frös Tia om tassen när vi var ute,stackaren.Glad

april4
0

#7 Jösses så kallt du har det. Sån kyla hade man i barndomens vintrar dagligen. Riktiga vintrar med mycket snö. Det är man inte bortskämd med   dom senaste vintrarna här inte.

#7, #8,#12  oc h #14    vilka sötisar.

#14 Hon ser ut som hon fryser

abbis
0

Bilen startade men båda framdörrarna går inte att få upp .Fick krypa in genom bakluckan.Även när bilen är varm går dörrarna inte att få upp.Vi har haft låsolja,låsspray och listolja så det är något med låsen fram ..konstigt att det bara är fram dock..När det är runt     -5 så släpper det i fram dörrarna men inte nu vid dryga -20..Ska ställa en kupevärmare i bilen så får vi se…

Nu har vi ett hyllsystem som skall upp för alla bokföringspärmar som tar en massa plats..så nu ska skruvas för att hålla värmen..eller så delegerar jag och kryper in under filten i soffan*L*

april4
0

#16 har möjlighet och ha arkivboxar? dom tar så mycket mindre plats än pärmar.

abbis
0

#17 Har bara det viktigaste framme allt annat åker upp på vinden i säkerhetsrummet..

april4
0

#17 Va bra att du har ställe och förvara dom på.

Clary
0

Vilka sötnosar ni har visat upp här idag, härligt att se dem.

Vi har nu över 19 grader kallt och jag ska inte säga vad jag tycker om det, jag som tycker det är ljuvligt med 25-30 grader varmt men ni kan nog gissa Cool

Halsen svider så jag gör som vanligt, en stor kopp thé ner i sängen med ett lass böcker, penna o papper. Jag har ingen större lust att åka på en ny förkylning är sååååå trist!

Medarbetare på Feng Shui och Indien

april4
0

Krya på dig Clary

april4
0

Just nu har vi -16.6 grader och det är nästan så det svider i pannan. Var ute på balkongen en sväng, men kom in fortare än kvickt.

Usch, på onsdag börjar jobbet. VILL inte…………vill bara ligga i min varma säng och mysa. Men det är klart, på det sättet blir det ingen mat på bordet. Nåja, har ju 2 lediga  dagar kvar.

Indiania
0

Nu är det -12.2 grader här.Syrran och hennes gubbe har varit här vi åt köttfärspaj och sallad.Sedan tog vi en promenad i kylan, det var gott att komma in i värmen igen.

" Var nära naturen - var när dig själv "

Tuva-Lena
0

#14 Ha ha , sååå typiskt golden! Skrattande Dom kan verkligen konsten att se lidande ut. Stackars liten voffsing - åhh va jag längtar efter mina golden när jag ser den här sötisen!

Krya på dig Clary! Hemskt om du skulle drabbas igen av förkylning! Gråter

Vi fick vattnet tinat på eftermiddan. Då hade kupévärmaren stått inne i diskbänksskåpet i sex timmar!

#16 Stackars dig abbi! Du har väl möjligtvis inte en VW, passat eller nåt? Precis så där reagerar min bil också. Nu är det inte is eller nåt som försvårar öppnandet, utan dörren vill helt neklet inte öppnas. Ibland blir jag galen när jag har bråttom.. Skrikandes

Dina sötnosar är underbara Tiia! Va stor Takida har blivit! Gulletussar båda två! Glad

abbis
0

Vad lustigt Tuvan det är en Wv Polo…Har dom dessa problems överlag..Ja jag blir tokig speciellt när det är bråttom Rynkar på näsan

Har signat mig på facebook..hittat massor av bekanta och skolkamrater..allt för marknadföringenSkrattande

Tuva-Lena
0

#25 Ja ha ja, typiskt VW! Jag har en passat som beter sig likadant, och precis som du så blir det bakvägen man får ta när inte dörrarna vill gå upp. Fast ibland är bakluckan på tvären också..

Jag har varit inne o kollat där på facebook, men jag blev helt vilsen i den djungeln.. Hur gör man? Finns det någon sökfunktion eller dyl? Jag är med i stayfriends där jag träffar mina gamla klasskamrater och andra gamla bekanta, men jag vet inte om det ger så mycket.. Mycket har ändrats sedan medeltiden du vet.. Tyst

abbis
0

Stayfriends kostar pengar om man ska kunna läsa andras sidor..Facebook är gratis men du måste väl regga dig! Finns en sökfunktion där man skriver namn man kan oxå söka på skolor med årtal! Enklast var att gå in på folks sidor man redan känner .Där hittade jag flera klasskompisar..Marknadsför min blogg och hemsida med att sitta och adda folk …mycke jobb för lite bättre statistik..ha ha ..

nu ska jag natta…natt natt

Tuva-Lena
0

Du är på G som vanligt du abbi! Till och med mitt i natta! Skrattande Go for it girl! Natti natt vännen!