Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 921 ggr
april4
0

Dagens ord 5/12

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Se mig

Ni Kanske tror mig
när jag skrattar,

att jag mår bättre när jag ler.

När inte glansen finns i ögat
finns det nån som tåren ser?

När inga tårar finns att torka,
när jag skrattar bort min gråt.

När jag sväljer alla känslor
för att känna är för svårt.

Jag sväljer all förtvivlan,
jag flyr bort från min tår.

När jag kväver allt jag känner
ser då någon hur jag mår?

-författare okänd

Indiania
0

Tack April! Vilka djupa Dagens ord, det finns nog många som inte får den respons de behöver.

Kram till dig Glad

" Var nära naturen - var när dig själv "

april4
1

#1 Visst var dom fina. Det är säkert så, att många inte får den responsen och det är så synd. Kramar tbx:)

Clary
0

Maskhållning är jag bra på så dina ord träffade mitt i prick…..

Kramis

Medarbetare på Feng Shui och Indien

april4
0

Det är samma sak med mig……….men det går inte hur länge som helst. kramar tbx

Clary
0

Nej det gör ju inte det men oj vad jag försöker, tur att man är ensam ibland och kan släppa ut en del

april4
0

Man måste ju släppa ut det till sist. Det är värre med saker som inte kommer ut, men som man  går och bär på, dag ut och dag in. Det blir en tung ryggsäck till slut.

solblomman47
0

Det var jätte bra ord det gick direkt in i mig,  jag är också en som håller masken men till slut går det inte, då är det skönt att få släppa ut allt med gråt när man är ensam hemma eller går ut i naturen.

Ha en bra dag tjejer och Kram/Kerstin   Kyss

Tiia
0

känner igen mig i orden,men det var värre förut.kramis

Indiania
0

#5 #6 #7 Har ni hört talas om kursen på PU,"Våga vara den du är"? Ett litet tips annars, där kastar man alla masker och blir av med "skit"som

har lagrats genom åren.Kram

Clary
0

#9 Jodå den har inte jag missat att läsa om, så den står på min "att göra lista" Kramis

Indiania
0

#10 Då har du något befriande att se fram emot, Clary! Kram

Hoppfull
0

Tack för ännu fler kloka ord april!

Även jag har lidit av detta under större delen av mitt liv, i viss mån fortfarande men ganska lite numer faktiskt. jag gick på intuitiv massage en period hos en fantastisk kvinna och hon sa att varje öm punkt vi har på vår kropp representerar en oförlöst känsla! Förvånad Det kan man suga på om man har mycket värk som jag…

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Tuva-Lena
0

Jag med. Men till slut så tänker jag efter: Hur har jag själv medverkat till att det har blivit så här? och då upptäcker jag att jag borde ha talat om för andra - om det är p g a av dem som jag är ledsen eller betryckt - hur jag känt det. It takes two to tango som man säger, och jag vet att jag har lagt på mig offerrollen många gånger tidigare, när jag upplevt att folk har varit "elaka" mot mig. Men jag är medansvarig jag också! Skäms

Men dina ord kan också fungera som en väckarklocka april, och dom är väldigt sanna! Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Hoppfull
0

Precis så tror jag att många av oss fungerar Tuvan! jag som "är tydligheten själv" upptäcker med jämna mellanrum hur jag lägger fram saker för att någon annan ska säga sin mening före mig, så att jag slipper ta besluten (har fått höra ofta att jag är väldigt dominant och sedan med åren insett att jag är allt annat än dominant, ytterst förvirrande!). Sen lever jag ihop med en man som är ännu mer så, som förväntar sig att jag ska läsa mellan raderna och kunna lista ut vad han egentligen menar, en ganska orättvis och hopplös uppgift. Men som jag vet att ävldigt många kvinnor ägnar sig åt.

Så här kämpas med att framför allt finna ut vad jag vill och sedan vara tydlig utan att dominera någon Glad

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Tuva-Lena
0

#14 Vet du, ibland tror jag att folk har svårt för att hålla isär "dominant" från "att säga vad man tycker". Många vågar ju inte säga vad dom tycker, och då känner dom en dominans från dem som gör det. Jag bl a, men jag är inte heller dominant, däremot brukar jag sjunga ut när jag tycker att saker och ting är fel, men ofta gör jag det just för att få folk att haka på, och säga sin mening. Liksom för att ge dom lite styrka..

Du, vi är nog ganska lika du och jag Hoppis.. Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."