Läste för ett tag sedan om att vissa personer provade en ny programvara i detta forum och att det vad vissa barnsjukdomar som uppträdde för dessa personer.
Nä du är inte ensam om det.. Jag har oxå fått dessa PM..
Jag har ingen ny programvara.
#menar du det. Är det längesen du fick?
Läste precis i en annan tråd om en utländsk raggningetext. Teknikerna i forumet håller på och arbetar på det stod det där.
#5 ja, det är precis det jag har fått.
Ja med, på engelska..
Den stackarn är nog desperat. Håller ni inte med om det.
Ja något fel måste det ju va..
Känns mer som det ligger helt andra intressen bakom fasaden, pengar. =(
Den sortens pm brukar inte ens vara en riktig person bakom utan är mer av spam. Och det kontot är numera avstängt.
Bra det!
Tror jag fått ett liknande pm i ett annat forum. Blev skitarg
och skickade tillbaka några vassa kommentarer
Om det nu var ett spam så blev jag ju arg på ingenting kan man tycka..
#13 jag blev oxå skitförbannad …….helt onödigt ifall det var ett spam.
Fick också ett sånt PM på engelska. Typ kontaktannons *S*

Jag har oxå fått det! Tykte det var jättekonstigt o speciellt här!
Mia//
jag har aldrig fått nåt konstigt pm på engelska här.
~ mayolica ~
Inte jag heller, men det finns många lustiga personer på iFokus också.. och en del använder två nick. 
Ja minns i en tråd april där vi pratade om det kommande året, och du nämnde nåt om att "träffa den stora kärleken" - nåt som man kan skriva som ensamstående utan att mena så mycket med det. Men någon kan ju ha läst det och nappat - i tron att du var ett lättfångat offer. Vad vet man..?
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Jag har inte heller fått konstiga pm.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#18 needu………jag är nog ganska kräsen måste jag säga, så sånt där skulle jag aldrig nappa på.
Dom där pm:en är i regel spam. Varför vissa får och andra inte, ingen aning. Men nåt ni bör göra när/om ni får såna.
Kopiera texten och lägg in det i en tråd på support så att killarna får reda på det och kan stänga av kontot. Men dom behöver ju se vad som stått och var noga med att skriva namnet/nicket korrekt så att inte fel blir avstängd. Sen när kontot är avstängt så kan ni radera det i era boxar.
Om ni får in skit i era gästböcker eller bloggar så låt det stå kvar i dom så att det går att kika på det. Trillar det in mycket i nån av dom så gå in på era inställningar och lås eran personliga sajt så att bara inloggad kan läsa. Men oavsett om ni får det i pm eller gäst/blogg så klicka inte på dom länkar som finns i dom.
Va bra skrivet ANNIA.
#21 Jag gick inte ens in på den där Hopes sida och kollade…
#21 det gjorde inte jag heller och enligt support ska min inte göra det heller.
#24 Aha..va bra, då gjorde vi rätt då 
Få se om jag får det här rätt nu. Det gör inget om man klickar på den avataren så man kommer in det kontot. Men ger ju inget eftersom det inte finns en person bakom nicket.
Men man ska inte klicka på klickbara (blåa) länkar. Ofta går såna länkar till porrsidor eller annat skit och har man otur så kan man då även få in virus på datorn.
Men det bästa är naturligtvis att inte ens klicka på avataren, utan bara kopiera texten i egna boxen och meddela det.
Lägga till att bara läsa texten och länken i ett pm är ok, då får man inte in virus utan det är när man klickar på (blåa) länkar man riskerar det.
kanonbra förklaring, det ska jag lägga på minnet, ifall sånt kommer igen.Tack