Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikett: övrigt
Läst 873 ggr
april4
0

Dagens ord 7/1-09

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nyckel

Livet är en skattjakt…
Du har redan din nyckel, men du måste hitta låset,
för att hitta din skatt.

Bara därför att det första låset inte öppnade skatten,
betyder det inte att det andra gör det.

Din skatt är vad som alltid gör dig lycklig
Därför är du nyckeln till din egen lycka !

Acceptera det och den är din!

Tatsja
0

Gäller bara att hitta rätt nyckel.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Indiania
0

Ja, det är nog så att man får prova många nycklar genom livet och alla hittar inte rätt nyckel.Vi får aldrig sluta pröva nycklarna, Tatsja.

Kram och tack för visdomen April

" Var nära naturen - var när dig själv "

Tatsja
0

Nej, men vi glömmer dem lätt. Speciellt vilken nyckel det var. Skyller på åldern.

Väl mött, Tatsja

Soffe
0

Det var verkligen visdomsord idag ;-)

Hoppfull
0

Så sant så sant… tur att man inte är en dyrk, för tänkt vilket sorgligt liv man fått då!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Clary
0

Många lås finns det……….Kramis

Medarbetare på Feng Shui och Indien

april4
0

# Tatsja……….det är du själv som är nyckeln. Likaså jag och alla andra.:)

Tatsja
0

#7 Men jag hittar den inte. Bara nyckeln till att hjälpa andra, inte mig själv

Väl mött, Tatsja

Hoppfull
0

Jag tror att det är meningen att vi ska prova många många nycklar under livets gång. Det är inte tänkt att vi ska bara hitta rätt nyckel och sedan är det klart. Jag tror även att låsen är långt mer komplicerade än bara ett nyckelhål till en nyckel, det finns massor av nyckelhål och massor av nycklar och vi ska låsa upp ett i taget i en ganska långsam process som tar oss framåt i en takt vi klarar av att hantera.

Det kan kännas som om vi står stilla, men om vi tittar bakåt och summerar vad vi gjort och hur vi utvecklats häpnar man ofta över hur stor skillnad det är på oss nu jämfört med förr. Sedan kan man emellanåt hamna på stopp-rutor och då kan det vara så att vi behöver göra radikala förändringar i våra liv för att komma vidare. Men det brukar man ha på känn inombords och det handlar som jag ser det ofta om rädslan att förändra som håller oss tillbaka. Rädsla för att släppa tankemönster, beteenden eller praktiska arrangemang vilka får oss att stagnera.

Men samtidigt kan stagnation vara nödvändigt för att få pausa och vila… så allt går helt enligt planen även om vi inte ser och förstår det precis i stunden. Tror jag alltså Flört

april4
0

Det här tolkar jag som att det är jag själv som är nyckeln och att man inte behöver leta efter nycklar

"Därför är DU nyckeln till din egen lycka !" citat från testen.

Hoppfull
0

Absolut så tror jag med! Men jag tror inte att vi liksom hittar nyckeln, den enda och rätta som löser alla våra problem utan det är längre och mer komplicerade processer det här med livet Glad

april4
0

#11 du har helt rätt, givetvis är det så.