Dagens pratbubbla 9/1
God morgon alla!
Sitter här yrvaken och med den bekanta sprängande huvudvärk jag alltid har vid denna arla morgonstund 
Men nu åker vi strax… så håll tummarna för oss.
Kram på er!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

God morgon Hoppis och alla andra.
Självklart håller jag alla tummar för er, det kommer att gå bra!
Idag är det bara -1 här så det är drägligt. Lite seg så här på morgonkulan men kaffe hjälper säkert 
Hoppas ni får en bra dag.
Kramis
Medarbetare på Feng Shui och Indien

god morgon!
Ska göra oss i ordning… Sedan bär det iväg till Umeå, 22 mil enkel väg. Ska återställa Karoch till mamma o pappa. Börjar om att jobba i morgon! Min mamma har däremot kommit upp för att fortsätta hjälpa Sara med det vardagliga. Hon tappade för mycket blod för att det skulle vara bra, 2,5 liter.
Ha en bra dag!
Ps inkluderar en liten bild på underverket!
Mia//
Godmorgon alla
i dag är det +3 grader här i skåne
hoppas att det går bra för dig hoppfull
vilket litet underverk det var länge sedan men hade barn i den åldern
ha det bra alla
Vilken go bild.
Idag har vi + 2. Men jag vaknade igen med feber, hosta och snörvel. Huvudet känns som om någon stoppat det fullt med bomull. Kroppen har en ångvält kört över. Yr som bara den. Tur jag håller i rollator ute. Men det gäller att få med benen också.
Blir tokig på detta. Har varit sjuk till och från sedan julas. Ska ringa läkaren idag. Orkar inte med detta.
Hoppas ni andra får en bra dag.
Kramiz
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Idag är det varmt,tog en långpromenad med Takida
#0 Håller tummarna,Hoppis
#4 Du skulle behöva stärka ditt immunförsvar,Tatsja
#2 vilken underbar liten nymänniska!
Igår skulle jag ligga på spikis en stund innan det var dags att skicka healing men jag somnade och vaknade vid halvnio alldeles mosig i huvet! Lyckades väl samla ihop mig såpass att jag kunde be om healing till de som skulle ha men sen blev det inte så mycket mer.
Min nacke mår bättre idag och om det var healingen igår. spikmattan eller både och vet jag inte.
Idag ska jag fortsätta jobba på MR. Just nu fakturerar jag för all snöröjning under december så jag får se till att få det gjort idag. Det kommer en slask till veckan med som jag får ta hand om men det mesta kommer iväg idag.
Ha en bra fredag!
Godmorgon!
#0 Håller tummarna för dig Hoppfull.
#2 Vilken ljuvlig liten krabat.
#4 Krya på dig Tatsja
#6 Skönt att du mår bättre.
Kram och ha det gott!
" Var nära naturen - var när dig själv "
Hej på er. Tog ledigt resten av dagen idag och vi har så skönt väder med flera plusgrader och strålande sol. Jag har avverkat 1 timmes promenad i solen + cyklat. Känns bra att ha fått lite motion.
Såklart jag håller tummarna för dig Hoppis.
Vilken sötis sockerattan.
Håller med #5 Tatsja.
Ha en fin fredag
Lycka Till Hoppetossan! 
#2 Och vilken söt liten världsmedborgare som tittar fram! 
Vi har ett underbart vinteväder idag, minus 5 och solsken hela dagen. Kan man begära mer? 
Åker in till stan senare idag, men först en promenad i det underbara vädret - städningen får vänta tror jag.. 
Ha en fin dag allihop! Soliga kramar! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
just det håller tummarna idag hoppis och förlåt att jag glömde skriva vad du kunde förvänta dig.
#2 men helledudande då..så mycket hår!
Igår bokade jag utställningshallen på Örebro slott 10 dagar i augusti!!
Fick oxå veta att man kan söka statliga stipendier utan utbildning..hi hi
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Vilken härlig dag det är idag! Äntligen är snön borta, det mesta iaf och solen skiner för fullt! Min önskan är uppfylld *hehe* Än så länge.. Vet ju aldrig när snön o minusgraderna kommer tillbaka, hoppas inte!
Idag blir det bara att slappa o ta det lugnt.. Rita lite ska jag göra, uppdaterar då min tråd där jag visat bilder..
Önskar alla en trevlig dag!
Kram

#2 Vilken liten sötnos, många år sen man höll en sån i famnen, ja, egen alltså.
#4 Säger som Tiia och April, du måste nog ta tag i ditt immunförsvar och stärka det.
Vi har också haft en solig och fin dag. Städade ut julen, granen hade helt plötsligt bestämt sig för att barra, många kilo barr finns det på en gran, men nu är det klart för den här gången
#Abbis vad kul att det går åt rätt håll, du ska se att det vänder med alltsammans nu
Kvällen ska gå i skrivandets tecken med uppehåll för lite goda ostar och kex 
Har haft tvättdag idag,alla julgardiner och juldukar tvättade.Är det nån som gillar att stryka,för det gör inte jag.Jag brukar be maken göra det annars,han är duktig på sånt
Jag bränner bara hål på allt i ren frustration.Till 6000 bitars pussel har jag tålamod,men inte att stryka en liten duk

#14 Brukar kasta in en film som jag kan titta på samtidigt, gärna musikaltyp så jag kan sjunga med…………….stryningen går inte som en dans men liiiiite lättare 
Ha ha ha glädjen blev kort om slottet..dom hade fått fel uppgifter.Fick nu erbjudande om utställningsperiod i början av april..frågan är om jag klarar det!
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

#16 Det gör du väl, vi hejar på dig!!
#2 så liten o söt
håller oxå tummarna Hoppis.
ingen bra dag för mej,ont i halsen och huvudvärk
ha en trevlig fredagkväll
~ mayolica ~
#12 Men Soffe då! Vi är bara i januari ju, så inte kan du väl önska bort snön redan? jag tycker det är jättefint med den vita snön som lyser upp i mörkret. 
Håller med dig Tiia, stryka är en plåga så det gör jag inte förrän jag är tvungen att lägga på dukarna igen. 
Jag tycker du skall hoppa på tåget abbi. En bra tid för utställning, så där strax före turistinvasionen. Du klarar det galant - som vanligt! 
Krya på dig mayolica! Kramar!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Jo Tuvan.. Jag gör det ;-) Det är egentligen inte snön jag avskyr så mkt, utan minusgraderna, Brrr..
#15 det var ett bra tips,men det skulle inte fungera för mig,om jag inte såg på en rysare,då brukar jag bli paralyserad av skräck,men nää då skulle jag bara bränna ner allt
Är inte gubben tillgänglig så hänger jag upp gardinerna och hoppas att dom raknar av sig självt efter ett tag
Jag däremot älskar att stryka…….däremot hatar jag att dammsuga, men det är ju ett nödvändigt ont.
När jag står och stryker så är det nån sorts avkoppling tillsammans med bra musik.