Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikett: övrigt
Läst 3063 ggr
[dcpower]
0

vad tror ni om det här såret????

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

vad e det här för sår /eksem jag misstänker att jag har mb chrons har haft en aktiv mage´(troligt skov) med mörk avföring, mag knip å magkramper tror ni det har med magen å göra har INTE rivit mig där sån det blivit sårigt

Clary
0

Du har fått rådet att gå till läkare med dina problem så det tycker jag att du ska göra. Om jag minns rätt så går du i skola, så be då om hjälp där med dina magproblem, det är ingenting någon på ett forum kan hjälpa dig med. Se till nu att få läkarkontakt och sköt om dig!

Medarbetare på Feng Shui och Indien

[dcpower]
0

ja, det hoppas jag MEN det verkar inte som systern där elr läkaren e nått värst intresserad men jag skulle ringa till henne när avföringen blev sådär men det verkar inte som hon litar på mig till 100% tyvärr jag får väll gå med det tills jag blir riktig sjuk:(:(

mayolica
0

tråkigt med ett sånt bemötande,om dom inte vill hjälpa dej så kanske du får beställa tid hos en annan läkare. du behöver få en riktig utredning,det är inte bra att du ska behöva gå i ovisshet.

lycka till.

~ mayolica ~

Tuva-Lena
0

Visst var det du dcpower som hade en fråga kring Crohns sjukdom tidigare i ett inlägg? Det måste ha varit redan i höstas, så du bör nog ta tag i saken snarast om du misstänker nåt sånt - och få en tid på vårdcentral el dyl där man kan göra en ordentig undersökning. Lycka till!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

[dcpower]
0

ja, det va jag tack för erat bemötande:):) jag tänker gå till vårdcentralen sen när min mage blir dålig igen e det inte ettv tecken på en aktiv inflammation att man får ont i lederna???? jag får iaf ont i käkleden innan ett nytt skov kmr

Hoppfull
0

Jag håller med de andra här att det är för svårt för oss att råda dig. Tänk om vi skulle råda dig fel och du blir jättesjuk… Jag tycker oxå att du ska gå till läkare för att få en bedömning, om de inte hittar några fel då kan vi kanske spåna härinne vad man kan göra för att stärka upp tarmflora mm. Men börja med läkaren först.

Lycka till!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

korseett
0

att få sår eller eksem på magen för att man ev har chrons har jag då aldrig hört talas om. För min del ser det ut som om det skulle kunna vara något som uppstått vid byxlinningen som av tex för trånga kläder. Prova att smörja med olivolja och använd kläder som är lösa i linningen. Och sedan kan du gå till läkaren igen, skov eller inte. Ett tips är att skriva ned händelseförloppet innan så du kan ta med som stöd till läkaren.

[dcpower]
0

vet ni inte om mig:(:( när jag va liten hade jag JÄMT problem med förstoppningar då fick jag gå till läkaren efter det HATAR jag å gå till läkaren SÄRSKILT dom som håller på med magen, jag e LIVRÄDD för gastro respb coloskopi hört skräckhistorier om det plus med de erfarenheter jag har med mig från dr tiden  hur länge kan man¨gå med såna här problem utan att det e nån fara dessutom kan jag till lägga att  jag fått blåsor i munnen medans magen va aktiv å idag va jag lös i magen utazn anledning kan jag vänta med läkaren iaf i 2 år jag e inte swå duktig om hur allvarlig den här sjukdommen plus med  min läkarskräck:(:(

mayolica
0

förstår att det är jättejobbigt för dej att gå till läkare med såna jobbiga minnen sen du var liten. men du ska inte gå längre,du har gått tillräckligt länge.

det blir bara värre av att du drar ut på det,det är viktigt att du får hjälp. det går säkert bra.om du berättar hur det är med din läkarskräck och oro för undersökningen,så kommer dom nog att ta hand om dej på ett bra sätt på sjukvården.

~ mayolica ~

[asamaria]
0

Blåsor i munnen brukar vara virus.

korseett
0

herpesvirusen brukar dyka upp med blåsor i magen om kroppen är nere för räkning har jag märkt. Kan få blåsor i munnen om det är något annat som kroppen kämpar med. Det passar väl på.

Har du någon som kan följa med som stöd till läkaren? och även stöd när du ringer och beställer tid?

[dcpower]
0

min sjuksyster ska (äntligen) kolla upp det nästa gång avföringen blir så mör som den blir under  2-3 veckor fast hon e misstänksam mot mig kan jag ju bara tillägga:(:(

mayolica
0

förstår inte varför hon ska vara misstänksam, hoppas i allafall att du äntligen kan få hjälp.

~ mayolica ~

[asamaria]
0

Blåsor på läppar är herpesvirus. Blåsor inne i munnen har säkert många upplevt i samband eller efter en förkylning, t ex en otrevlig variant som heter afte. De beror på virus och jag menar inte herpesviruset utan virus i allmänhet.

[dcpower]
0

hejsan, jag har en liten aning vf sköterskan e så misstänksam för ett år sen i somras började jag reagera på mjölk vi trodde det va laktosintolerans  men ville utesluta annat å fick jag en remiss till en gastroentreolog som skulle kolla mig vi tog prover m.. hade inge blod i avför ingen då men så hade jag inte så mörk som jag har nu å för det andra var jag så rädd fastänh läkaren föreslog skopi u,s tackade jag nej å då proverna togs tyckte hon inte det behövdes men mina verkliga problem har dykt upp lite mer än ett halvår sen jag va hos gastroentreologenkunde laktosintoleransen elr som det verka´de som det va då va fösta tecknet på att en inflammation håller på å blossa upp???? jag har även ganska mkt ledvärk innan magen får spel tack för att jag fick skriva av mig:):)

mayolica
0

hoppas att det ordnar sej i allafall,skriv gärna och berätta hur det går för dej.

kram o lycka till.

~ mayolica ~

mongu
0

Fattar jag dig rätt att du inte är diagnosticerad med nån inflammatorisk tarmsjukdom?

Att du får besvär med magen kan va så otroligt mycket så det kan vi inte hjälpa dig med så här via nätet. Inte ens om vi vore läkare hela bunten. För det måste va ett besök.

Just detta att du är orolig kan ge dig så otroligt mycket mer besvär. Men jag tycker att du ska söka.

För om det skulle va nån inflammatorisk tarmsjukdom som ligger bakom så måste du få rätt behandling för den. Du ska inte gå o dra ut på detta utan sök o få en tid. Så du o läkaren kan prata igen all din oro. Ni kan lägga upp en plan vad som ska göras om o när det behövs.

En del prover kan tas m.m.

Skulle det va aktuellt med gastroskopi eller koloskopi så berätta att du är rädd o att du måste få ordentligt med läkemedel så du kan känna dig lugn. Du ska veta att man inom vården är van vid många olika människor. En del rädda o andra inte. Det finns hjälp att få.

Sen tror jag inte att ditt utslag hör ihop med dina magbesvär. Det verkar för mig ganska långsökt.

O dina blåsor i munnen låter som virus. Även att du var lös i magen  som du trodde utan anledning det kan va virus det med.

Men mitt råd till dig är sök läkare. Du ska inte dra ut på det.

Lycka till!

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!