Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikett: övrigt
Läst 1077 ggr
Tatsja
0

Spruta för året influensa

Fick i november en spruta för att jag skulle undvika att få årets influensa. Har nu sedan julas lyckas att vara sjuk igen för tredje gången. Gick till läkare och han sa att det var årets influensa. Men, jag skulle ju inte få den. Fast som han sa, om jag inte hade tagit sprutan, så hade jag legat på sjukhus svårt sjuk i influensan nu.Obestämd

Får väl vara tacksam för att ångvälten körde över mig, så jag fick värk i hela kroppen. Hostan och rinnande näsa. Huvudvärk och hög feber. Förvånad

Fick alltså en släng av den i alla fall. Vilket tydligen är vanligt.

Hoppas den snart går över.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Hoppfull
0

Usch ja! Tänk vad sjuk du skulle ha varit utan sprutan!

Själv hör jag till de lyckliga som aldrig haft en influensa i hela mitt vuxna liv. Vet inte varför men så är det. Lite förkyld, hängig, snorig och grinig kan jag bli men inte feber eller bakterier. Alltid virus.

Krya på dig!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Tatsja
0

Jag brukar åka på nästan alla. Det började med Asiaten när jag var fyra år. Blev så sjuk att håret vitnade och blev rakt. Min feber var så hög. Jag som var kolsvart med långa korkskruvar.

Sakta men säkert har det kommit tillbaka

Väl mött, Tatsja

Hoppfull
0

Det var i sanning udda, att hårfärg kommer tillbaka om den försvunnit! Coolt Cool

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Clary
0

Har tagit sprutan en gång i mitt liv men gör aldrig om för jösses vad sjuk jag blev. Det förklarade man med att jag redan var smittad när jag tog den. Som tur är blir det mest vanliga förkylningar och bihålorna som spökar men det kan jag för det mesta hantera.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

[asamaria]
0

Det brukar vara de som tar vaccinet som blir sjuka. Vaccin är av ondo dessvärre. Om man försöker utrota sjukdomar med vacciner kommer det bara nya. Bättre att ha de sjukdomar som vi alltid haft och känner till. Det är meningen att vi ska ha de sjukdomar vi har. Bättre är att stärka immunförsvaret.

Clary
0

#5 Det ligger en hel del i det och att ta ansvar själv så långt det nu går och stärka sig själv tror jag också på. Läkarna av idag har blivit duktiga kemister, inte populärt när man säger så, men tyvärr upplever jag det så. Nu måste jag också tillstå att om det inte funnits vissa läkemedel hade jag inte haft min man med mig idag men jag tror på en kombination i vissa fall.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

mayolica
0

jag har aldrig vågat pröva att ta någon influensaspruta,just för att jag är rädd för att jag ska bli sjuk och få influensa av vaccinet. vet inte om det skulle bli så,men det är en känsla jag har haft i flera år.

har nu även hört att det finns dom som blir sjukare av vaccinen än av själva influensan,har då funderat varför dom fortsätter att ta sprutan. men jag har även hört att det finns dom som håller sej friskare sen dom började ta sprutan.

~ mayolica ~

Tuva-Lena
0

Brorsan råkade ut för samma sak: Vaccinerade sig och blev jättesjuk, men han hade som sagt redan en infektion i kroppen.

Jag tillhör också dom som låter naturen ha sin gång, men då är jag frisk och stark i övrigt också och har aldrig varit förkyld i någon influensa som härjat. Sist jag åkte på en förkylning var -97 då jag började ett jobb bland sjuklingar, men det stärkte bara mitt immunförsvar tydligen. Är väldigt tacksam över att jag slipper åka på dessa epidemier men jag lever också väldigt sunt i övrigt: motion, yoga, mycket frisk luft och andlig spis tror jag är receptet. Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

korseett
0

krya på dig

Tatsja
0

Det var första gången jag har tagit sprutan och det beroende på att jag alltid åker på årets influensor, med sjukhusvistelser, lunginflammationer och så vidare. Sist när de varnade för en svår influensa, så var jag inlagd i 3 veckor och trodde inte jag skulle överleva. Så blir jag bara så här dålig, vilket inte är roligt, så fortsätter nog jag att ta den. Peppar, peppar, ingen lunginflammation än.

tack korsett

Väl mött, Tatsja

april4
0

Enligt vårdcentralens rekommendation borde jag ta  spruta eftersom jag har KOl, men har inte tagit den nångång och än sålänge inte fått nån svår influenssa peppar, peppar.